VRBA / RAPID 1400 VRBA / RAPID 1400

komentáře | popis | fotky | Vrba | 30.05.22 07:16 | 305x v oblíbených
Motor:

1400cc v úpravě SPORT

Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.

Sériové písty a ojnice.

Časování 280stupňů.

Kompresní poměr 10,8:1

Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.

Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.

Omezovač zážehem na 7400rpm



skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva



skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru



www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani





Převody:

-5q SP 4,22 , rychlosti sériové



skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol





Přední náprava:

-Vyztužená ramena

-Upravené dorazy

-Upravené záklony

-Stabilizator 21mm



Zadní náprava:

-Vyztužená podle dokumentace 130LA

-Změna odklonu

-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm

-Pružiny š120 včetně horního uložení

-Upravené tlumiče š120



Brzdy:

Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo

Vzadu kotoučové brzdy VW







Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:

Rapid 1400 zrychlení + jízda


Rapid 1400 zrychlení


Rapid 1400 jízda




Novější videa:

Sprint Želiv:
Želiv 2011 vítězný sprint do 1400ccm.wmv




Zapalování:

Bezkontaktní laditelné zapalování


Laditelné zapalování - software




Se vstřikováním:

28. března 2021




EFI testing




1400Sport Injection




1400Sport Injection dyno run




Rapid 1400 , čas 13.67 , první místo














VRBA / RAPID 1400 - komentáře:

00:01:38
22.05.2022
Vrba
-> T: s motorem neee, to je odladene a vychytané, ted navíc i vypiplané na brzdě. Mám tu kompletne rozpracovaného 16 ventila, nicméně na to absolutně nezbývá čas. Potřeboval bych tak měsíc na vývoj a to na fulltime. 4,44 je nutnost při použiťí r15kol a točivého motoru. Na 4,2 to bylo strasně utahané a s nesmyslnou maximálkou. Jedu teda seriové odstupnování, což vzhledem k účelu auta nechci měnit.
upraveno 1x, naposled 22.05.2022 12:07:17
21:20:23
21.05.2022
-> Vrba: 90t. je slušná porce 40

S motorem se bude taky něco dělat ? Ikdyž ona ta 4,44 tomu asi slušně pomůže
18:56:10
21.05.2022
Vrba
-> Eidy: však jsem přemýšlel,jestli ty podzimní Běšiny risknout nebo ne. Že tam nejakej problem je jsem tušil, ale rozebírat to a opravovat, na to nebyl čas. Vlastně ani ted na to moc času není, ale už to bylo nutné, i kvuli doladění konfigurace.
09:57:10
21.05.2022
Eidy
-> Vrba 21.05.22 06:42:06: copak na odtah, ale klidně na rozlomení skříně. Rád žiješ na hraně. 1
06:42:06
21.05.2022
Vrba
-> minno: jezdila doposledka, nicméně od konce léta je tam rozpadlej diferenciál. Přesně si pamatuju tu ránu a škubnutí ve 120hm/h, kdy jsem nepřišel na to, co to vlastne bylo. Pak se s tím ještě objezdila celá republika. Měl jsem štěstí, to mohlo byt na odtah. Ten čep jsem z tama vytlacil prstem a vytahl ho ven bez pouziti nařadí
upraveno 1x, naposled 21.05.2022 06:47:07
22:08:49
20.05.2022
minno
-> Vrba: To celkom fajn.
20:17:30
20.05.2022
Vrba
-> minno: 90 000km
19:45:17
20.05.2022
minno
-> Vrba: Koľko km si najazdil za tie roky na tej starej prevodovke?
07:40:04
11.08.2021
Vrba
-> Čokin: kdybys ty svody motal Ty, tak to tam bude možná na konec příští sezony.
07:36:16
17.07.2021
Čokin
-> Vrba: Kdybych ty svody motal já, tak to bude o 15 3
07:40:19
16.07.2021
minno
07:12:09
16.07.2021
Vrba
-> Eidy: těžko se ten průměr hledá,protože se to neustále a docela rychle mění podle režimu jízdy. Pokles špičkových hodnot je ovšem patrný. Benzin se zatím neřešil. Je třeba to vyzkoušet a odladit na prototypu, pravděpodobně až na další sezonu. Nicměně jistou korekci jsem byl nucen udělat už po najetí prvního dlouhodobého testu, což byly Běšiny. Ideální to sice není, ale teplota se podstatně znížíla. Hlavně pak teplota palivových pump, kde to předtím bylo neúnosné. Obecně jsem při tom vývoji moc nepočítal, že ty motory budou v tom zadku až tak moc topit. Na pohofestu,když cokin vozil lidi,tak tam po páté jízdě bylo naměřeno 85 stupnu na sacím hrdle,což už je úplný konec. Bohužel závodní režim a tlumic vyfuku v motorovem prostoru udělal svoje. U něj se to bude muset předělat uplně celé, včetně řezání do plechů. Obecně od 65st už tato konstrukce skokově ztrácí výkon, protože je nutné sáhnout i do předstihu. Pozitivni je, že se to i v tech vedrech povedlo jakžtakž ukočírovat a přineslo to nemalé zkušenosti.
21:56:32
15.07.2021
Eidy
-> T: Souhlas. Všechno vzadu je celkem průser a tohle vypadá slibně.
21:30:57
15.07.2021
-> Vrba: to chápu, ale jak píše Eidy, těch 10 už je zajímavých a 40 bych považoval za super s touhle koncepci vše vzadu 5
21:00:55
15.07.2021
Eidy
-> Vrba: 5°C nezní jako moc, ale 10 je už zajímavá hodnota. Takže pokles maximálních hodnot je z 65 na 55°C?

Takže na benzínu to spolu s vratkou do nádrže udělalo asi hodně, což?
20:37:40
15.07.2021
Vrba
-> T: Měří se to na sacím hrdle. Není to moc ,ale vzhledem k tomu ,že citelný problém začíná někde na 65 stupních, což byly v podstatě jen kolony a následné 2-4kilometry potom, tak ted to vypadá ,že i při popojíždění to nejde přes 60 a při ostré jízdě je to dokonce do 40st,což bylo předtím nemyslitelné. Řezat plechy se mi nechce 7
Extreme Tyres