skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
09:57:17
09.08.2007
09.08.2007
Peca
-> Lukas1989: To jsou protihlukové bariery
22:07:37
04.08.2007
04.08.2007
Lukas1989
jak na dialnici ked cez okno je vidiet domy a ulicu
18:36:50
02.08.2007
02.08.2007
Honza M
-> Peca: no ono bylo slyšet už když jsi jel k té poslední jízdě :) Asi tě varovala že už nemáš závodit
21:36:51
05.07.2007
05.07.2007
Peca
-> Honza M: No na srazu to byl setrvacnik, ale kdyz uz jsem ted mel motor podruhy za 14 dni venku, tak jsem prevodovku rovnou vymenil. Zlobil tam cim dal vic synchron na dvojce a trojce ...
22:10:21
03.07.2007
03.07.2007
Honza M
-> Peca: Co převodovka? Co jí nakonec bylo?
18:04:20
13.06.2007
13.06.2007
kobliha
gratulace ke startu
10:59:09
09.06.2007
09.06.2007
Peca
-> Pavel Korbelář: V lepsich rukou. www.130rs.cz
Ja nez bych nasetril na gumy, tak by kola vykvetla.
Ja nez bych nasetril na gumy, tak by kola vykvetla.
20:43:25
08.06.2007
08.06.2007
Pavel P@nkáč
-> Peca: tamty kola uz jsou fuc?
14:22:42
08.06.2007
08.06.2007
michal.kos
gratuluju k ATS
18:53:01
25.05.2007
25.05.2007
dali
huuustyyy . . .
18:33:50
22.05.2007
22.05.2007
Milan 136
-> Peca: Kdybys měl zájem, můžu nafotit.
09:06:21
22.05.2007
22.05.2007
Peca
-> Milan 136: Aha
19:31:40
21.05.2007
21.05.2007
Milan 136
-> Peca: 500 za kus!! To 13 je průměr...
08:26:16
21.05.2007
21.05.2007
Peca
-> Honza M: je to mnohem prozaictejsi. Jde o puvodni tlumici material, jehoz horni vrstvu jsem znovu potahnul hlinikovou folii. Ta puvodni uz byla na mnoha mistech ztrhana nebo spinava.
08:24:52
21.05.2007
21.05.2007
Peca
-> Milan 136: no parada, 27000 za zadni gumy. To asi neklapne.
22:42:03
20.05.2007
20.05.2007
Honza M
-> Peca: čím jsi vytlumoval motor? To je ten matroš od Mikry? Jo a ten rapid bude stále sloužit jako rodinné vozidlo nebo koupíš nějakýho spotřebáka? :)
20:50:55
20.05.2007
20.05.2007
Milan 136
-> Peca: Ti na ty kola můžu prodat mokrý jetý slicky Michelin 23/57 13.500 za kus..
11:39:53
18.05.2007
18.05.2007
Pavel P@nkáč
-> Peca: njn skoda koupil bych:)) ale taky nemam
10:09:01
18.05.2007
18.05.2007
Peca
-> Pavel Korbelář: stejny duvod jako jsem prodal motorku - penize a rodina. Zarizujeme hypoteku a to je milion vydaju kolem. Co nevidet bude mimco na svete, a ja potrebuju slozit auto a jezdit. Kdyz jsem zjistil kolik stoji gumy na tyto mazliky, setril bych na to dalsich 5 let. Rodinny rozpocet je napjaty ... Ver mi, kdybych vedel ze mi ty prachy nepomuzou, neprodavam.