Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
-> Peca: Ahoj, chci se zeptat, čím máš natřený ten blok motoru, hlavu atd...? Pokud je to *obyčejná* barva (alkyton, syntetika..) jaký si měl pracovní postup a jak to na tom drží? Dík. Jinak moc pěkný Rapidek

-> Aifell: No ja nevim co konkretne by te zajimalo za reseni na motoru... Jediny problem v zastavbe motoru z Feldy do skodovky byva lozisko na klice pro mrkev z prevodovky, ktery klika nema a musi se tam na kliku dodelat. Pak palivovy cerpadlo, ktery uz neni mechanicky v bloku motoru a musi se dat elektricky... Jinak to je kus za kus, spis se zeptej co by te zajimalo.
pekne auto, chtel bych se zeptat jak mas vyresenej ten motor, podrobny info by neskodilo.dik
-> Peca: To je moc

tohle video je z filmu kouř a je to docela sranda
Peca: hehe mno nesom si uplne isty ci to bolo toto ale bolo to bud ono alebo rozhodne nieco podobne...
-> DuriQ: Ty jo, ja nevim co presne myslis, ale mozna je to toto?
To mi hralo pred jednou jizdou, to vim
Peca: caf pocuj co si to pocuval pred slalomom v aute leva prava



chcel by som vedet ako sa to vola

dik
-> Peca: caf... pep ma poveril prevzatim dakych hrnvou na brnenskom zraze tak ak ma tam dakde zahliadnes tak ma stopni

ja sa budem pokusat o to iste
kazdopadne do hrncu a bryli ctyroka jsem riznout nemusel, jen staci upravit a trochu posunout diry v brylich na kastli a hlavne zvetsit diru na hrnec, aby se tam to ctyrooko dalo vubec napasovat...
A kybys mel zajem, mam tu svoji ctyrokou masku, co je tu na fotkach, na prodej... tu kulatou
-> J3STER: Presne tak, bez riznuti do puvodnich bryli v kastli se neobejdes, ja musel ubrati i kus plechu co drzi blinkry... fakt je tam dost malo mista.
Zamýšlím že na svýho rapida dám čtyřoko z GLS-y. Už jsem zjistil že se to bez říznutí do brýlí v kastli asi neobejde. Třeba to půjde když ze strany upravím "hrnec" krajního světla. Napiš jak si to zabudoval ty.Dík
-> kaprik faster: No tak dum zatim neresim, mame hezky byt

a ten strom... na to je casu dost
-> Peca: jj bylo fajn že mladá paní dorazila taky i s mrňavým Pecánětem.
-> Peca: ani jsem Ti ještě nepogratuluval k prckovi

Takže gratulace!!!! Už jen zasadit strom a postavit dům...
-> Peca: čauec, jak máš vyřešený lpg?prý to máš vytáhlý za spz, máš fotky?na jakým principu?díky