* Peca/Rapid 136 * * Peca/Rapid 136 *

komentáře | popis | fotky | Peca | 19.09.20 11:10 | 288x v oblíbených
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990



Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.



Cestovani

Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz



Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.



Podvozek

- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).

- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit

- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon

- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita

- náboje s roztečí 4x100

- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou

- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny

- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)

- pružiny Speedpro okruhové, 220mm

- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami

- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.

- vzadu podlozky na zmenu roztece

- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen

- obě nápravy v pozinku a komaxitu

- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen

- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539

- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs



Motor

- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50

- blok 742.136

- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku

- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V

- sací koš a vana 742

- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody

- vačka Chovanec 265/265

- tesnění pod hlavou Elring

- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1

- slícované sací a výfukové kanály s těsnením

- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky

- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136

- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky

- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs

- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160

- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou

- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena

- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)



Interier

- Central na DO

- Okna v elektrice

- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)

- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.

- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny

- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy

- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou

- digitální tachometr Sigma BC906

- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat



Exterier

- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD

- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".

- Predni plastove podbehy

- vycentrovany 1 predni sterac

- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem

- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa

* Peca/Rapid 136 * - komentáře:

21:32:11
12.05.2014
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Peca: No vidis, me vice lidi na sraze rikalo, ze ty kola jsou pecka. 4 Je fakt, ze pro nas bylo tvoje auto novinka.
upraveno 1x, naposled 12.05.2014 21:32:54
21:28:41
12.05.2014
Peca
-> Tuner#2: Clovek musi obcas prinest kuzi na trh, ma-li se nekam posunout. Ja uz vim, ze chci vymenit kola 5
20:02:27
12.05.2014
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.05.14 19:54:01: díky za info, zítra pořídím 4
19:54:01
12.05.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
19:41:09
12.05.2014
Antony - zrušená registrace
19:16:48
12.05.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Peca: Byl jsem dnes ve stánku a koukám mediální hvězda 1 Ještě jsem to nečetl, asi až večer po večeři 5
09:35:25
12.05.2014
Peca
Kola jsou naprodej i s gumama, cela sada. Chci vetsi kola.
21:59:54
10.05.2014
Peca
-> minno: Nemam protokol, delal mi to jeden starsi mechanik, ke kterymu to vozim. Bez papiru. Takze to vypada, ze to proste vojebal...
21:58:37
10.05.2014
Peca
-> Dušan: To jo, ale ja mam na 13kach o dost nizky gumy oproti originalu, to se toci jedna basen 6
upraveno 1x, naposled 10.05.2014 22:01:05
21:49:53
10.05.2014
Peca
-> Čokin: Kontakt do SZ, diky 4
21:48:54
10.05.2014
Peca
-> Petrson: Diky 4
11:17:06
10.05.2014
Čokin
-> Peca: Tak pokud ti udělali geomku podle tabulek pro toto auto tak je to na nic, já jsem stím např. jel k člověku, který dělá geomku i na zavodácích a nastavovali se parametry na vrchy. Škoda, že už nemám ten protokol z té mašiny.
09:50:33
10.05.2014
Petrson
-> Peca: Hezkej článek v Pardubickym časáku 6
15:49:48
09.05.2014
Dušan
Tyhle tachometry byly snad 2x vetsi lhari nez starsi kulaty. Me osobne to ukazuje nad 130 + 5km/h. Nad 180km/h uz radsi nic :) Kazdopadne skodovka se ma i ve 200km/h chovat stejne jako ve 130. Tzn bezproblemu drzi smer.
13:01:06
09.05.2014
minno
-> Peca: Otestuješ asi nijako, na to potrebuješ minimálne nejaké prípravky. Pozri do protokolu, aké hodnoty sú tam uvedené, podľa toho uvidíš, čo tam nastavili.



No áno, človek sa spolieha, ale poznáme servisy ako to chodí.....
12:55:35
09.05.2014
Peca
-> minno: No tak kdyz jim to dam do servisu, ze chci udelat geometrii, tak predpokladam ze udelaji geometrii jak jsou zvykly. Nestal jsem u nich celou dobu ani to po nich nepremeroval. Takze jak to ostestuju, ze to tak skutecne je?
12:52:26
09.05.2014
minno
-> Peca: Súososť je základ, potom zbiehavosť.... Odklony už nie sú až tak veľmi dôležité, to je už len čerešnička na torte. A práveže súososť sa veľa servisom šteľovať nechce. Obzvlásť u starých škodoviek. Preto to treba pri návšteve geometrie radšej prizvukovať, alebo ideálne aj byť pri tom.
12:41:54
09.05.2014
Peca
-> minno: To nevim 8
12:28:00
09.05.2014
minno
-> Peca: a bola na geometrii nastavená aj súososť náprav?
12:21:33
09.05.2014
Peca
-> Vrba: Prave ze premyslim jestli ze zadku neshodim podlozky pod pruzinama v hrncich do pryc. Predek je ok, delany v servisu, bez papiru. Nepamatuju si ty cifry, ale o tech podlozkach hornich kozliku vedeli, pocitalo se s tim.
Extreme Tyres