skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
21:37:24
08.05.2014
08.05.2014
Vrba
-> Peca: Jaké máš odklony na zadku? Nebo i na předku,...? Tachometr z kola urcite podměřuje.
10:27:39
08.05.2014
08.05.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Peca 08.05.14 10:23:59: Bude v tom menší chyba než když měříš jen jednu otáčku + to porovnat s GPS. Origo tacho samozřejmě kecá víc čím menší/větší kola máš oproti sérii ;)
10:23:59
08.05.2014
08.05.2014
Peca
-> vhml: Ujet deset otacek, zmerit vzdalenost a vydelit deseti? Bude v tom vetsi rozdil nez v jedne zmerene otacce?
10:20:10
08.05.2014
08.05.2014
Peca
Porovnat to s GPS je dobry napad, to by slo
10:17:42
08.05.2014
08.05.2014
vhml
-> Peca 08.05.14 10:15:05: a počítáš to aspoň po deseti otáčkách? Nebo po jedný otáčce?
10:16:34
08.05.2014
08.05.2014
Peca
-> kraska98: Ja to nejel na maximalku, pac nemam siroko daleko vhodnou silnici. Tech 144km/h jsem dal na mistni komunikaci druhe tridy, navic neni uplne rovna a je tu provoz, vic jsem si netroufl. V te rychlosti se mi uz spatne klickuje...
10:15:05
08.05.2014
08.05.2014
Peca
-> Tuner#2: Co je to "spravne"? Mam to tak jak se to dela - zmerenou vzdalenost, kterou ujede kolo presne na jednu otacku. Dela mi to nejakych 163,5cm, to je tedy obvod kola. Mam ale nizsi gumy nez je pocitany na origo tachec, to musi prece byt docela rozdil v otackach.
20:42:09
07.05.2014
07.05.2014
Placko
tak to abys mal na achomterku furt 150 a nebol ako deda v žigulu
20:23:48
07.05.2014
07.05.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> iDawe 07.05.14 19:30:24: To by mě zajímalo, jak teda rychlost měřit? Jak říkám, když se správně zadá obvod a doladí se to podle GPS, tak je to jen o tom kde to přeblikne rychlejš, ale jinak je přesnost plně dostatečná.
20:11:36
07.05.2014
07.05.2014
kraska98
-> Tuner#2: Taky se mi zdá,že to je špatně nastavený.Naše škodovka,která už měla špatný motor a překroucený náhon tachometru dala maximálku 140 dle tachometru a 119 dle GPS.Navíc se mi zdá ta maximálka hodně nízká i vzhledem k upravám motoru a SP 3.9
19:30:24
07.05.2014
07.05.2014
iDawe
-> Peca: hoď do auta GPS a pak něco testuj.. dohle je úplně k hovnu..
19:22:40
07.05.2014
07.05.2014
castrol
-> kraska98 07.05.14 16:24:46: a pri tom im to vobec nejde
19:09:05
07.05.2014
07.05.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Peca 07.05.14 15:48:19: To je nejak moc velkdy rozdil. Mas spravne nastaveny obvod? Ono to dost casto chce ocejchovt pres gps. Az do 180ti jsem mel odhylku max. 1km/h a i pri top speed (pravda z kopce) to bylo riditelne zcela bez problemu.
16:38:43
07.05.2014
07.05.2014
Peca
-> havlik: Taky se mi to nezda. Geometrie je hotova a ok, gumy novy jety par stovek km, asi to bude nekde v rizeni. Mam furt pocit ze je tam vule, kdyz tocim kolem, neco v tom lupe, ale skladal jsem to snad poctive, menil za ostry pastorek, tak asi nekde bude zrada. Vsak furt ladim, ladim, hledam... Stara zakydana naprava drzela leta ok, ted s tou novou, kdy je vsechno jeste neusazeny, je to tedy dilo
16:24:46
07.05.2014
07.05.2014
kraska98
-> Peca: Krutá realita Nejlepší jsou ti frajeří,kteří jedou dle origo tacháče třeba 170 a chlubí se jak moc jím to jede.
15:57:11
07.05.2014
07.05.2014
havlik
-> Peca: tak máš asi něco špatně mě to i při 168km/h GPS nic špatnýho nedělalo
15:48:19
07.05.2014
07.05.2014
Peca
Dle mechaniky jsem vcera letel 180km/h, na digi bylo 144 km/h A stejne je to furt jen skodovka, protoze uz pri teto rychlosti to je tedy dilo udrzet to ve svym pruhu a nevzletnout
14:18:23
06.05.2014
06.05.2014
Mates
-> Peca: Taky mám takový problém, kam ho dát pro estetiku, ale asi ho dám nejspíš před origo tachometr,ten tam asi nechám.
21:10:57
04.05.2014
04.05.2014
Čokin
-> Peca: Jsem zvědav co vymyslíš mám ten samý problém jen mě to furt celé leží v šuplíku