skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
11:59:38
09.11.2013
09.11.2013
Placko
ako sa lepila fólia ? nerobili sa bubliny ?
22:34:10
08.11.2013
08.11.2013
Peca
Změna koncepce, priorit a pristupu... Taky finance, od vseho neco. Ta honda je zasah do vozidla, ktery nemusi zustat bez nasledku. Lide z okoli me od toho spis odrazuji. Dokud nebudu mit misto pro druhou kastli na pokusy, prestavby typu "hobby rally do vrchu", tak mi tu motor bude lezet a to je skoda. Kdyz se najde kupec...
22:01:52
08.11.2013
08.11.2013
ochoda
Co že de honda do sveta?
21:41:15
08.11.2013
08.11.2013
Peca
Sehnal jsem si na netu za 3 stovky "no name karbonovou" folii a ujal se experimentu na predni kapotu. Podklad stetkoliza, odmastit lihem, a po dvou hodinach "šudlání" jsem s výsledkem spokojen. Napoprvé dobrý, i kdyby to bylo jen na jednu sezonu :-)
15:13:14
01.10.2013
01.10.2013
ochoda
-> Luky: TO by bylo rozhodně lepší. Já to měl původně erkovej otáčkoměr ale ten sem zničil protože mi přišlo že strašně kecal tak sem ho šteloval tim trimrem dokud sem ho neskurvil, takže sem tam potom narouboval otáčkoměr z fáčka - mělo to podsvětlenou stupnici (tenhle nápad sem tu ukradl někde u někoho kdo má modrou 100)
15:08:29
01.10.2013
01.10.2013
Luky
Moc ne, už je to hafo let a tenkrát tyhle deníčky ještě tolik nefrčely Něco málo fotek tady dole: www.skodateam.cz/Lukyho_R
APID
Ten otáčkoměr jsem chtěl mít pootočený, s červeným polem začínajícím nahoře na 12. hodině, proto je tam takhle šikmo. Zhruba v tomto stadiu jsem to ukončil a víc se tomu nevěnoval.
EDIT: a měl jsem rozdělané i polepy, takže i na otočeném otáčkoměru by byly číslice v rovině, nikoliv jako to má ochoda
Ten otáčkoměr jsem chtěl mít pootočený, s červeným polem začínajícím nahoře na 12. hodině, proto je tam takhle šikmo. Zhruba v tomto stadiu jsem to ukončil a víc se tomu nevěnoval.
EDIT: a měl jsem rozdělané i polepy, takže i na otočeném otáčkoměru by byly číslice v rovině, nikoliv jako to má ochoda
15:04:57
01.10.2013
01.10.2013
ochoda
-> Luky: Něco takovýho sem taky měl Tady foto: ochodacek.rajce.idnes.cz/
nastenka ...jen bylo napytel že jsem musel tu "kapličku" roztáhnout na výšku (heverem ) aby se mi to tam vešlo a na rychloměr sem musel vystříhat novou díru v kastli kuli náhonu...
15:02:43
01.10.2013
01.10.2013
Peca
-> Luky: A nějaký fotky pro inspiraci nemáš?
14:32:10
01.10.2013
01.10.2013
Luky
Podobně koncipované budíky jsem měl do rapida rozdělané před lety, ale nakonec jsem to nedodělal. Rozdíl byl jen v tom, že otáčkoměr by velký eRkový, umístěný uprostřed kapličky
14:27:07
01.10.2013
01.10.2013
anubis
já bych to, že se honda točí na opačnou stranu viděl jako výhodu.. můžeš dát do budoucna převodovku třeba z pašíka 1.8t a měla by fungovat ve škodovce a máš klid
12:49:17
01.10.2013
01.10.2013
Peca
-> Star LC20: Jo, chtěl bych to tak. A prostřední tach bude zřejmě zapuštěný víc než oba krajní. Neco jako mely stary ameriky, nebo v soucasne dobe treba Alfa Romeo. Me se to tak libi, i kdyz na fotce to tak nevynikne. A original tam muzu vratit vzdycky (za ty prachy )
12:43:08
01.10.2013
01.10.2013
Star LC20
-> Peca: to bude takhle vysunutý ty budíky?
23:14:37
30.09.2013
30.09.2013
Peca
Tak to dopadne, když jde člověk večer uklízet do garáže. Nakonec je z úplně jiné činnosti a z momentálního nápadu nový vzhled přístrojovky
10:12:49
17.09.2013
17.09.2013
Peca
-> minno: Ne e, všechno je v plánu až po sezóně
09:40:15
17.09.2013
17.09.2013
minno
-> Peca: a vyvarené to už máš?
09:21:55
17.09.2013
17.09.2013
Eidy
-> Vrba: Tak jsem to myslel. Asi bude potřeba větší vůle na zubech, protože se to bude zavírat, a jak říkáš, hnací hřídel bude tlačit opačným směrem.
08:30:58
17.09.2013
17.09.2013
Vrba
-> Eidy: Na diferaku to bude choulostive stejně jako série. Problém by se mohl projevit v unosnosti ložisek hnacího hřídele. Protože s otočením směru otáčení se otočí i síly od šikmého zubu a tam ,kde konstrukce počítá s působením pouze malé axialní síly (ložisko hned za mrkví),bude pri opačném otáčení působit plná síla,na kterou bylo původně dimenzováno ložisko zadní.Výhoda je,že ta převodovka nebude potřebovat rozpěrku :-) Ono to něco vydrží,otázka je ale kolik. Diferák,pokud je dobře udělanej to vydrzí bez problému.
-> Peca: Ta kapota to dost oživila - super.
-> Peca: Ta kapota to dost oživila - super.
10:32:54
13.08.2013
13.08.2013
Peca