* Peca/Rapid 136 * * Peca/Rapid 136 *

komentáře | popis | fotky | Peca | 19.09.20 11:10 | 288x v oblíbených
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990



Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.



Cestovani

Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz



Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.



Podvozek

- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).

- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit

- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon

- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita

- náboje s roztečí 4x100

- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou

- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny

- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)

- pružiny Speedpro okruhové, 220mm

- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami

- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.

- vzadu podlozky na zmenu roztece

- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen

- obě nápravy v pozinku a komaxitu

- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen

- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539

- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs



Motor

- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50

- blok 742.136

- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku

- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V

- sací koš a vana 742

- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody

- vačka Chovanec 265/265

- tesnění pod hlavou Elring

- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1

- slícované sací a výfukové kanály s těsnením

- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky

- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136

- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky

- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs

- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160

- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou

- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena

- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)



Interier

- Central na DO

- Okna v elektrice

- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)

- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.

- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny

- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy

- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou

- digitální tachometr Sigma BC906

- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat



Exterier

- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD

- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".

- Predni plastove podbehy

- vycentrovany 1 predni sterac

- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem

- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa

* Peca/Rapid 136 * - komentáře:

07:36:04
24.01.2014
Vrba
Rozhodně bych vybral rovnej doraz.
23:27:14
23.01.2014
Martin NM
-> Peca: tie prevarené čierne budú dobré 4
08:52:32
22.11.2013
Peca
-> Vrba: Víš jak mi to zvýší maximálku? 47
20:37:01
21.11.2013
Vrba
-> Peca: Však pěkný :-)
07:20:42
21.11.2013
Peca
-> Vrba: no co, voe 5
07:14:31
21.11.2013
Vrba
fotka 184 - Speciální plnící hrdlo na raketové palivo :-)
upraveno 1x, naposled 21.11.2013 07:15:34
16:19:11
10.11.2013
Peca
-> vhml: Přesně tak 4
13:15:39
10.11.2013
vhml
-> Peca 10.11.13 10:39:22: Jo už jsem to našel. Mam na motorce vyšusovaný plasty, tak to asi taky bude nejsnažší oprava. Velká výhoda je, že až to vyjde z módy tak to prostě vezmeš a škubneš...
10:39:22
10.11.2013
Peca
Ja se rozhodoval mezi investici do kvalitni lestenky na tu cernou stetkolizu, co na kapote byla, nebo za stejnou cenu komplet folii v cerne matne barve. Vzhledem k uzite hodnote investice a vysledneho efektu jsem velmi spokojen. Ale chapu, ze kazdymu se libi neco jinyho. 260 4

-> vhml: Na skodateamu v inzerci to bylo, cca 150kč za běžný metr v šírce 150cm. Do ID ti poslu kontakt.
10:10:36
10.11.2013
castrol
mne sa to celkom pozdava
10:02:21
10.11.2013
bajou
-> Nwkt: přesně tak 4 K tomu ještě nálepka Monster 3
09:58:51
10.11.2013
KKSkoda
náhodou mě se to líbí, ale zůstal bych jen u té kapoty
18:06:39
09.11.2013
Pavel P@nkáč
-> Nwkt: souhlas je to hnus8
17:55:01
09.11.2013
Nwkt
-> Lubes: 52 52 52
17:54:14
09.11.2013
Lubes - zrušená registrace
17:52:42
09.11.2013
Nwkt
-> Peca: Folii ne, to je vrchol novodobýho tuzérstvý 8
17:51:46
09.11.2013
vhml
-> Peca 09.11.13 17:49:23: za kolik a kde jsi folii kupoval?
17:49:23
09.11.2013
Peca
-> Placko: Taky jsem se bal, ale ve skutecnosti to jde v pohode. Aspon ty rovny velky plochy kapoty. No folie ma v sobe ty drazky na odvod vzduchu, takze to jde normalne vytlacit i bez jarovy vody. Ja to hladil pri lepeni kreditkou a drzi to bez bublin doted 5 5
13:08:08
09.11.2013
castrol
-> Placko: treba dat jarovu vodu a bublinky sa nerobia
12:59:33
09.11.2013
tunerlada
-> Peca: taky sem koupil za pár kč náhodně na aukru tu folii v gigantickým rozměru , jen pořád nevím jestli polepit nebo nepolepit (asi střechu na feldě) zatím sem se odhodlal jen pro polepení telefonu a pár blbostí :)
Extreme Tyres