skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
09:26:08
12.05.2011
12.05.2011
Čokin
-> Peca: Paradní postup fotek, ted mě mrzí, že jsem nepořídil žádné fotky když jsem svého Rapida vezl domů po koupi
09:14:30
12.05.2011
12.05.2011
Karel.
-> Peca: na kolik tě prosím vyšel ten komaxit?díky
22:46:50
11.05.2011
11.05.2011
Jarinko
To bodovanie vyztuh neslo spravit lepsie? strasne sa mi to nepaci... skoda toho zinku aj komaxitu na to...
22:21:09
28.04.2011
28.04.2011
Peca
Dost fotek jsem použil i ve videu, který mám v popisku, tam jsou nejlépe vidět kontrasty typu "dříve" a "nyní"...
Starých fotek mám spousty, ještě zkusím pohledat a něco doplnit. Mám zaplacen větší upload teprve pár dní
Starých fotek mám spousty, ještě zkusím pohledat a něco doplnit. Mám zaplacen větší upload teprve pár dní
18:11:30
28.04.2011
28.04.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Peca: Parádní galerka, zhltnul jsem všechny fotky pěkný kus historie, asi taky budu muset přidat nějaké starší bohužel jich moc nemám
16:48:28
28.04.2011
28.04.2011
MOLSO
-> Peca: neviem mam rad take fotky zo zaciatkov prve opravy, úpravy ...
16:34:28
28.04.2011
28.04.2011
Peca
-> MOLSO: Jak to?
08:18:10
28.04.2011
28.04.2011
MOLSO
-> Peca: uplne na tych fotkach "ujíždím"
23:45:42
27.04.2011
27.04.2011
Eidy
Perfektní fotečky. Ty začátky byly těžký u každýho koukám
22:30:29
27.04.2011
27.04.2011
Peca
-> MATTESS: No jo, začátky jsou ještě focený na polaroid a pak skenovaný, no to byly časy
22:10:01
27.04.2011
27.04.2011
MATTESS
-> Peca: paráda, že jsi nahrál nějaké historické fotky. Je zajímavé vidět vývoj auta v průběhu let
20:23:41
17.04.2011
17.04.2011
Eidy
-> Peca: Tak googli a dej vědět. To víš, kdo by chtěl mít prasklý péro
20:06:38
17.04.2011
17.04.2011
minno
-> škodec: ale aké takéto veci? ramená a takéto diely keď dám pozinkovať, tak sa tomu snáď nič nestane. Však načo by potom existovali zinkovne, ak by to malo byť po pozinkovaní naprd (oslabené) :)
20:01:24
17.04.2011
17.04.2011
škodec
-> minno: tak tak, tiez mi neodporucali zinkovat taketo veci v zinkovne
19:55:11
17.04.2011
17.04.2011
minno
-> Dušan: čiže aj bežné kovové diely stratia pevnosť? to je nejaké divné.
19:42:43
17.04.2011
17.04.2011
Dušan
s tim zinkem je to pravda, i zinkovane srouby ztrati svoji pevnost. Musi se to po zinkovani v necem macet, ale v cem si nepamatuju
18:51:31
17.04.2011
17.04.2011
Peca
-> Eidy: Mám to všechno galvanicky... O tom jsem nikdy neslyšel, že by to mělo až tak špatný vliv? Hm, zkusím zagooglit...
18:48:43
17.04.2011
17.04.2011
Peca
-> SOMALECEK (martin120): Na to ma casu jeste dost Zatim bude max. spolujezdec.
12:43:14
17.04.2011
17.04.2011
jerrom
-> Eidy: ona se ta vodíková křehkost dá nějak odstranit...někde o tom někdo psal, myslím že se to musí dát ihned po zinku do pece nebo tak něco.
12:29:03
17.04.2011
17.04.2011
Eidy
-> minno: já právě mluvím o galvanickým.