skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
07:19:20
21.02.2012
21.02.2012
Jirk@
-> Peca: Kde se daj sehnat takovy kola a co stojej?dík
23:10:44
20.02.2012
20.02.2012
radekp
-> Peca: no jo,to je jiná třída...vypadají hodně zachovale, udělají hodně parády.
22:49:41
20.02.2012
20.02.2012
Star LC20
kola jsou luxus!
22:48:02
20.02.2012
20.02.2012
peter55
-> Peca: pekne kola
22:44:48
20.02.2012
20.02.2012
m8rinek
-> Peca: Moc pěkný :)))
-> Mr.Unknown: když pominu zahloubení hlaviček imbusů (nevim zda tam je), můžeš mi prosím říct jak se tam dostaneš oříškem či klíčem? viz. čelní strana...
PS: dneska existujou nerezový šroubky...
-> Mr.Unknown: když pominu zahloubení hlaviček imbusů (nevim zda tam je), můžeš mi prosím říct jak se tam dostaneš oříškem či klíčem? viz. čelní strana...
PS: dneska existujou nerezový šroubky...
09:34:29
13.06.2011
13.06.2011
Mr.Unknown
-> Peca: tak ked dáš 8,8 tak by si nemal ukrútiť ani zalomiť.... pokial viem imbusi sú 8,8 v základe..... ak dáš 6hran 8,8čky tak to musí byť lepšie jak imbus... alebo zohnaj 10,9 a máš to isté...
07:53:28
10.06.2011
10.06.2011
Peca
-> Mr.Unknown: Já mám s imbusy zkušenosti spíš pozitvní vzhledem k tomu, že při rozborce se mi často starý šestihrany prostě ukroutily a zůstaly zalomený. Je fakt, že imbus lze snaději strhnout, ale když už do něj klíč nějakým způsobem dostanu, vždycky to povolím bez defektu.
21:05:35
08.06.2011
08.06.2011
Mr.Unknown
-> Peca: osobne by som radšej použil namiesto tých imbusových skrutiek 6hranné ...... aby si nenadával sám na seba ked to náhodou budeš ale po 10rokoch rozoberať =) predsalen imbus pretočíš omnoho skôr ako 6hran...
15:01:09
08.06.2011
08.06.2011
sikula
Pěkná práce.
11:53:51
08.06.2011
08.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Peca 08.06.11 11:44:59: Ne, náhodou pěkný fotky, já jen že takhle to nesložíš, ale to asi víš
11:44:59
08.06.2011
08.06.2011
Peca
-> Tuner#2: Úchylný, co?
10:30:24
08.06.2011
08.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Peca: To jsi "složil" jen tak pro focení?
10:29:17
08.06.2011
08.06.2011
Peca
Já??? Nikdy
10:06:56
08.06.2011
08.06.2011
Star LC20
-> Peca: krása! hlavně žádný omalovánky.
21:20:43
12.05.2011
12.05.2011
Peca
-> Čokin: Myslim ze se to resilo driv na Pandore a TechWebu, vazne mam dojem ze se to ma bodovat. Ale nejsem technik, jen plebejec
16:12:54
12.05.2011
12.05.2011
Čokin
-> Peca: To máš zase odkud to bodování, bud to má držet nebo se to má kroutit. Já to zavařil celé a pěkně souvislým svárem dle mě vyztužení dle L/A je o ničem. Někteří argumentují tím, že když to trefíš tak aby se ohlo pouze rameno a nezkurvilo to i nápravnici. Já říkám že pokud to trefím tak to bude totálka
Ale asi bych to neřešil pokud stím nechceš jezdit rally tak je to úplně jedno jestli bodově nebo v kuse.
Ale asi bych to neřešil pokud stím nechceš jezdit rally tak je to úplně jedno jestli bodově nebo v kuse.
10:21:05
12.05.2011
12.05.2011
Peca
-> Karel.: Přesně 448,- za vše
10:17:47
12.05.2011
12.05.2011
Peca
-> Jarinko: Co vim, tak by se vyztuhy na ramena(predni i zadni) mely varit bodovanim, a ne souvislym "hadem". Aspon takovy jsem dostal info k tem vyztuham.
09:47:02
12.05.2011
12.05.2011
Péďa17
-> Peca: pěkný rapid,ty přední světla jsou pěkná