skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
22:58:30
01.06.2024
01.06.2024
StepaNoFUN
-> Eidy: Na začátku... Pak se s tím cvakalo. A navíc je tam prej v tom místě (po prvním retararderu hned po startu) na pikaču zvlněnej asfalt...
22:38:53
01.06.2024
01.06.2024
Eidy
-> StepaNoFUN: Pěkný, pěkný. Vypadá to jako rychlá jízda. Jen takovej dotaz; ten zadek mi přijde občas dost měkej. Je to schválně jako boj proti přetáčivosti nebo se mi to jen zdá?
21:23:07
01.06.2024
01.06.2024
StepaNoFUN
08:05:32
28.05.2024
28.05.2024
Bery
zítra jedu ještě do opočna pro najižďák.. doma už jsem poklidil ale ještě nemám prezuto a takový ten malý servis a prohlídka mě ještě čeká.
zážitků je moc. veselých i smutných. něco sepíšu.
zážitků je moc. veselých i smutných. něco sepíšu.
23:00:37
27.05.2024
27.05.2024
Eidy
-> StepaNoFUN: Ale ale. Nechtěná penetrace pneumatiky?
22:07:56
27.05.2024
27.05.2024
StepaNoFUN
-> Eidy 27.05.24 21:34:55: spise nevesele...
21:34:55
27.05.2024
27.05.2024
Eidy
-> Bery: Nějaké veselé historky z natáčení?
19:45:41
27.05.2024
27.05.2024
castrol
-> StepaNoFUN 26.05.24 08:51:39: pekne panove
18:21:40
26.05.2024
26.05.2024
Eidy
-> StepaNoFUN: Pěknej výsledek. Gratulace.
08:53:32
26.05.2024
26.05.2024
OndraKrupi
-> StepaNoFUN: pěkný
09:22:17
11.05.2024
11.05.2024
Bery
jo a chystáme se na podorlickou rallye.
08:11:36
02.05.2024
02.05.2024
Bery
-> Václav Vašák: kdybys to nejak rozvedl, netuším kam tím míříš
22:14:13
01.05.2024
01.05.2024
Václav Vašák
-> Bery 29.04.24 08:40:03: opozdil ses o 28 dní...
08:40:03
29.04.2024
29.04.2024
Bery
On boardy ne, nemáme kameru a první 2 RZ to bylo utrpení - než jsme si ujasnili co je LEVÁ a co PPRAVÁ... Pár chyb z nájezdů se mi prokopírovalo a já to z tý hlavy hned nedostanu, takže než si hlava navykne na tempo a vůbec chytí rytmus... asi 3x jsem se uřadil, jednou místo 5 padla 3....to bylo auu.. Občas jsem použil spojku při řazení nahoru - jak se mi to míchalo v kebuli.. Jo, pauza byla dlouhá.
Dvojky zatáčky se mi zdály nedůvěryhodný a jak jsem do ní neviděl, ubral jsem si, ale pak mi to začínalo chutnat, zvykl jsem si a Štěpán to měl občas už pěkný diktát.
Jak je v tom nový motor a jiná spojka, tak jsem musel úplně jinak na rozjezdy, protože by to lamela nepřežila, báli jsme se o to jestli vyjde benzín a Petr to má tak pěkně naladěný, že to je jak stříkačka.
Na RZ4/8 jsem cejtil jak už přicházíme o brzdy, jinak teploty - olej 110° +/- 5°, voda - to jsme odpoledne, když se už i oteplilo, museli ještě zalepit masku, abych udržel na vodě i v plný zátěži aspoň 70°
Škoda, že ta RZ 8 byla zrušená, tam se lámal chleba a postupem dne bylo znát, že se posouváme a zvykáme si na tempo, gumy a projev auta.
Mimochodem...prásknu to - Urbiho vačka, jeho jako že jeho vývoj.. palce, geometrie, stupně...amatersky popsaný mnou... ve 4000 to kroutí 150 Nm, dost nezvyk. A je to 1400 - klika, ojnice písty z fabie a upaluje to fakt pěkně
JNK jsem zaplatil, budou nějaký průjezdy z venku natočený.
Dvojky zatáčky se mi zdály nedůvěryhodný a jak jsem do ní neviděl, ubral jsem si, ale pak mi to začínalo chutnat, zvykl jsem si a Štěpán to měl občas už pěkný diktát.
Jak je v tom nový motor a jiná spojka, tak jsem musel úplně jinak na rozjezdy, protože by to lamela nepřežila, báli jsme se o to jestli vyjde benzín a Petr to má tak pěkně naladěný, že to je jak stříkačka.
Na RZ4/8 jsem cejtil jak už přicházíme o brzdy, jinak teploty - olej 110° +/- 5°, voda - to jsme odpoledne, když se už i oteplilo, museli ještě zalepit masku, abych udržel na vodě i v plný zátěži aspoň 70°
Škoda, že ta RZ 8 byla zrušená, tam se lámal chleba a postupem dne bylo znát, že se posouváme a zvykáme si na tempo, gumy a projev auta.
Mimochodem...prásknu to - Urbiho vačka, jeho jako že jeho vývoj.. palce, geometrie, stupně...amatersky popsaný mnou... ve 4000 to kroutí 150 Nm, dost nezvyk. A je to 1400 - klika, ojnice písty z fabie a upaluje to fakt pěkně
JNK jsem zaplatil, budou nějaký průjezdy z venku natočený.