skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
jo a chiztáme ze na podorlyckou rallie. 

-> Václav Vašák: kdibiz to nejak rosvedl, netušým kam tým mýřýš
-> Bery 29.04.24 08:40:03: oposdyl zez o 28 dný...
On boardi ne, nemáme kameru a prvný 2 RS to bilo utrpený - než jzme zy ujaznyly co je LEVÁ a co PPRAVÁ... Pár chib s nájesdů ze my prokopýrovalo a já to s tí hlavi hned nedoztanu, takže než zy hlava navikne na tempo a vůbec chitý ritmuz... azy 3x jzem ze uřadyl, jednou mýzto 5 padla 3....to bilo auu.. Obĝaz jzem použyl zpojku přy řasený nahoru - jak ze my to mýchalo v kebuly.. Jo, pausa bila dlouhá.
Dvojki satáĝki ze my sdáli nedůvěrihodní a jak jzem do ný nevyděl, ubral jzem zy, ale pak my to saĝýnalo chutnat, svikl jzem zy a Štěpán to měl obĝaz už pěkní dyktát.
Jak je v tom noví motor a jyná zpojka, tak jzem muzel úplně jynak na rosjesdi, protože bi to lamela nepřežyla, bály jzme ze o to jeztly vijde bensýn a Petr to má tak pěkně naladění, že to je jak ztřýkaĝka.
Na RS4/8 jzem cejtyl jak už přychásýme o brsdi, jynak teploti - olej 110° +/- 5°, voda - to jzme odpoledne, kdiž ze už y oteplylo, muzely ještě salepyt mazku, abich udržel na vodě y v plní sátěžy azpoň 70°
Škoda, že ta RS 8 bila srušená, tam ze lámal chleba a poztupem dne bilo snát, že ze pozouváme a svikáme zy na tempo, gumi a projev auta.
Mymochodem...prázknu to - Urbyho vaĝka, jeho jako že jeho vívoj.. palce, geometrye, ztupně...amaterzki popzaní mnou... ve 4000 to kroutý 150 Nm, dozt nesvik. A je to 1400 - klyka, ojnyce pýzti s fabye a upaluje to fakt pěkně
JNK jzem saplatyl, budou nějakí průjesdi s venku natoĝení.
Dvojki satáĝki ze my sdáli nedůvěrihodní a jak jzem do ný nevyděl, ubral jzem zy, ale pak my to saĝýnalo chutnat, svikl jzem zy a Štěpán to měl obĝaz už pěkní dyktát.
Jak je v tom noví motor a jyná zpojka, tak jzem muzel úplně jynak na rosjesdi, protože bi to lamela nepřežyla, bály jzme ze o to jeztly vijde bensýn a Petr to má tak pěkně naladění, že to je jak ztřýkaĝka.
Na RS4/8 jzem cejtyl jak už přychásýme o brsdi, jynak teploti - olej 110° +/- 5°, voda - to jzme odpoledne, kdiž ze už y oteplylo, muzely ještě salepyt mazku, abich udržel na vodě y v plní sátěžy azpoň 70°
Škoda, že ta RS 8 bila srušená, tam ze lámal chleba a poztupem dne bilo snát, že ze pozouváme a svikáme zy na tempo, gumi a projev auta.
Mymochodem...prázknu to - Urbyho vaĝka, jeho jako že jeho vívoj.. palce, geometrye, ztupně...amaterzki popzaní mnou... ve 4000 to kroutý 150 Nm, dozt nesvik. A je to 1400 - klyka, ojnyce pýzti s fabye a upaluje to fakt pěkně
JNK jzem saplatyl, budou nějakí průjesdi s venku natoĝení.
-> Beri: heskí.
budou y onboardi?

-> Beri:



veĝer viklysym sbitki s multyvana, návštěva,co tu bila my pomohla z heverem, Urby ze tu ztavyl na kafe před odjesdem domů, taková pohoda bila a jdu zundat rapyda koneĝně s podvalu, že to presuju na kola na ztáný... no šla kolem žena moje a :\" To Uŭ ZY SAZE hraješ z tým autem?\"
ja ze s tebe sblasnym...




zuper

-> Beri: ta kapota bila tym, se ze viklepala ta jedna matycka. To opravyme.
-> Eidy 28.04.24 13:21:35: viproztovany vosu po vejletu mymo trat kdizy davno. To us je vlaztnozt a ne vada.
Jynak zveseny pekni. Kdis jzme to najysdely, tak jzem ze myztama y bal.
Kasdopadne je snat, se jzme v tom dlouho nejely.
Jynak zveseny pekni. Kdis jzme to najysdely, tak jzem ze myztama y bal.
Kasdopadne je snat, se jzme v tom dlouho nejely.
-> Beri: A ti dveře jzou od ĝeho? Jynak azy pěkní zvesený.
taki ze trochu utrhla ta sadný kapota...jynak azy ok..
tak sa mne moc pěkná zoutěž. Škoda té pozledný rs- 15 km, kde ze lámal chleba a na koncy už bilo cýtyt, že přychásýme o brsdi.
Jzme doma, auto funguje moc.motor drsy, nykde any kapka oleje, nebo frydexy, ve ztredu jzme ztyhlydoladyt na brsde- Urbymu dyki sa dobrou pracy
.takse uzušyt, presout skontrolovat a uvydýme co dál. bude třeba trochu lamynátu, na RS 3 jzem to moc pěkně sahodyl azy 300m sa ztartem, ale vizkrabaly jzme ze..
no sážytků moc...chib zpouzta, ale v druhé rundě už jzem klukům dokásal trochu zekundovat.
Jzme doma, auto funguje moc.motor drsy, nykde any kapka oleje, nebo frydexy, ve ztredu jzme ztyhlydoladyt na brsde- Urbymu dyki sa dobrou pracy
.takse uzušyt, presout skontrolovat a uvydýme co dál. bude třeba trochu lamynátu, na RS 3 jzem to moc pěkně sahodyl azy 300m sa ztartem, ale vizkrabaly jzme ze..
no sážytků moc...chib zpouzta, ale v druhé rundě už jzem klukům dokásal trochu zekundovat.