-> Bery 22.04.24 11:04:30: Rozhodující je vždycky číslo směsi. Od super soft devítek po super hard jedničky.
Ale historicky se to u tý evropský gumy intepretuje jakože je to značený jinak, ale to je nesmysl. Jen je jinej rozsah tvrdostí, který jsou k dispozici. Musíš vycházet z oficiálních katalogů, ne jak si to někdo přepíše do eshopu.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
11:09:17
22.04.2024
22.04.2024
Bery
11:07:22
22.04.2024
22.04.2024
Bery
11:04:30
22.04.2024
22.04.2024
Bery
-> vhml: já myslim, že pleteš značení - super soft se nevyrábí, ale T7 evropa má směs super softu ze Z209 - rejže. tj T7 jsou 9ky
10:50:37
22.04.2024
22.04.2024
vhml
-> Bery 19.04.24 08:23:16: hele ty evropy nejsou značený jinak, já nevím kde se takovej nesmysl kdysi vzal, ale opakuje ho kazdej.
Pouze se evropy nevyrábí v super soft směsi 9 a naopak neevropský Z209 se nedělaj v tvrdý směsi 3
Pouze se evropy nevyrábí v super soft směsi 9 a naopak neevropský Z209 se nedělaj v tvrdý směsi 3
09:01:08
19.04.2024
19.04.2024
Bery
-> Eidy: za týden, už bude vedro - přes 10 ° v noci nad nulou...chci tomu věřit:-))))
edit... no za týden...harmonogram je následující - v něděli test - par km kolem komína, uterý odvezu "najížďák" do depa do Králík, středa na brzdu, čtvrtek odjezd...
edit... no za týden...harmonogram je následující - v něděli test - par km kolem komína, uterý odvezu "najížďák" do depa do Králík, středa na brzdu, čtvrtek odjezd...
08:54:47
19.04.2024
19.04.2024
Eidy
-> Bery: Jedete zítra? Možná sis měl objednat hřeby.
08:23:16
19.04.2024
19.04.2024
Bery
nastrojil jsem čelo, výfuk - mocně to z něj fouká, olej, voda ok,nikde nic nerosí.
přehodil jsem závodní desky a očistil a vyfoukal brzdiče a kotouče - musím ještě našlapat a doladit krok,
zkontroloval jsem tlak v tlumičích a dofoukal
Až v létě budu dělat upgrade garáže, dám si na zeď tabuli abych si věci nerekapituloval tady
A musim vyndat sedačku ještě, doladit a ovzdušnit spojku.
Objednal jsem ve spěchu Hankook T7, ale evropy, který jsou značený o třídu jinak. Soft je super soft - krátké RZ a do 15° - podle vývoje počasí se to nakonec jeví jako správná volba. Na dopoledne určitě, kór když v Králíkách sněží
přehodil jsem závodní desky a očistil a vyfoukal brzdiče a kotouče - musím ještě našlapat a doladit krok,
zkontroloval jsem tlak v tlumičích a dofoukal
Až v létě budu dělat upgrade garáže, dám si na zeď tabuli abych si věci nerekapituloval tady
A musim vyndat sedačku ještě, doladit a ovzdušnit spojku.
Objednal jsem ve spěchu Hankook T7, ale evropy, který jsou značený o třídu jinak. Soft je super soft - krátké RZ a do 15° - podle vývoje počasí se to nakonec jeví jako správná volba. Na dopoledne určitě, kór když v Králíkách sněží
21:33:42
17.04.2024
17.04.2024
Bery
to jsou věci. vrčíme.
17:10:02
14.04.2024
14.04.2024
Bery
nemáme společný účet, ale nedošlo mi že přijde potvrzující mail a že mi to bude přebírat v praci. letos se bude blbě mlžit ohledně nákladů...startovny jsem taky provalil...
16:29:37
14.04.2024
14.04.2024
Eidy
-> Bery: Tos jí nedokázal vysvětlit, že to bylo za všech 8 gum?
16:15:16
14.04.2024
14.04.2024
Hanz1912
-> Bery: nesmíte mít společný účet a pak vše půjde jako na drátkách
15:49:04
14.04.2024
14.04.2024
Bery
ještě jsem doobjednal 2 kousky. ale provalila se cena gum a to je peklo teď doma... já jsem teda taky byl v šoku že 13" přes 7000:-(
21:50:08
11.04.2024
11.04.2024
Milan 136
-> Bery 11.04.24 07:53:16: Jojo, víčko na olej.
07:53:16
11.04.2024
11.04.2024
Bery
-> Milan 136: myslíš na ventilovem víku? tesni a drží-proto tam je. na logo sere pes.
včera jsem přidal altik ještě. dnes snad karbecy a přetahnout spoje a půjdeme na olej a startovat.
včera jsem přidal altik ještě. dnes snad karbecy a přetahnout spoje a půjdeme na olej a startovat.
20:54:42
10.04.2024
10.04.2024
Bery
technicky vzato je ten ventilek vlastně obráceně.
tak hlavně aby motor nefoukal ven.
tak hlavně aby motor nefoukal ven.
20:18:02
10.04.2024
10.04.2024
Milan 136
-> Bery 07.04.24 12:21:03: Kdybys chtěl, tak existuje víčko, které je otočné o 90°
Na manželky PD dal někdo z TFSI a je přesně takhle.
Na manželky PD dal někdo z TFSI a je přesně takhle.
19:24:46
10.04.2024
10.04.2024
Eidy
-> Bery: Na kolik barů ten motor foukáš?