skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
17:35:22
25.11.2009
25.11.2009
Bery
-> gabo000000: no tak bud ráno ujedu se zamlženým oknem 5 km,nebo tam dám klasický topení,nebo tohle,nebo to postavim někam na sluníčko..co chceš slyšet.Je to trubka s teplým vzduchem-když je ohřátý motor a to asi nebudem rozebírat jak to může reagovat na upocený okno,ne
17:28:19
25.11.2009
25.11.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Bery: mne tiez vadi len zarosene okno
17:24:58
25.11.2009
25.11.2009
Bery
-> gabo000000: jak by to mělo topit?ohřátý vzduch za radiátorem bud pomocí náporu při jízdě žene teply vzduch do kabiny(v případě že je otevřený tubus)nebo na místě pomocí ventilátoru.nedělám dvouzonovou klimošku,potřebuju po ránu třeba odmlžit okno.Topit tam fakt nepotřebuju.protože je to kus trubky,nemá tam co nefungovat.Nejsem jediný auto,který to má:-)A poměr cena-výkon-funkce-váha mě nadchl
16:40:22
25.11.2009
25.11.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: ach jo..takze este neotestovane
15:12:19
25.11.2009
25.11.2009
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> gabo000000: co vim tak neni co by ohřálo vodu, tak to nekury, ani netopí
12:18:17
25.11.2009
25.11.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Bery: kury to dobre?
21:30:32
11.10.2009
11.10.2009
Bery
Dostal jsem dneska pár fotek ze servisky,tak koukám do popisu a tam už toho taky půlka není pravda,měl bych to tu na starý kolena zaktualizovat
23:35:33
28.09.2009
28.09.2009
Bery
-> Rapid: jj,díky.Občas se něco objeví,ale je toho pomálu.My máme asi 4 fotky z servisky,jinak nic..:-)snad se nějak sezvoníme,ale zatim docela dobrá míječka..
19:01:35
26.09.2009
26.09.2009
Rapid
10:12:43
26.09.2009
26.09.2009
U-Geen
-> Max: vcera si tam skoro rval 16ky :-)
22:54:05
25.09.2009
25.09.2009
Max
-> Bery: jeslti máš za čim to tahat....ty brzdy mi trochu vaděj.
Ne že by to nebrzdilo, jen by to chtělo o dost větší účinek. Dopředu by se hodily kotouče :-) Ale nechci tam vymejšlet nesmysli...ani na takový ladění nemám čas. Na vozejk zas nemám auto. Chtěl jsem puvodně galaxe,ale koupil jsem oktavku,za tu nic nenaložíš...
Na druhou stranu....jízda s tim je tak neskutečnej adrenalin....asi by se mi po něm stýskalo kdybych to prodal :-)
Ne že by to nebrzdilo, jen by to chtělo o dost větší účinek. Dopředu by se hodily kotouče :-) Ale nechci tam vymejšlet nesmysli...ani na takový ladění nemám čas. Na vozejk zas nemám auto. Chtěl jsem puvodně galaxe,ale koupil jsem oktavku,za tu nic nenaložíš...
Na druhou stranu....jízda s tim je tak neskutečnej adrenalin....asi by se mi po něm stýskalo kdybych to prodal :-)
21:32:26
25.09.2009
25.09.2009
Bery
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: bůh ví jak to dopadne,ale počítám s tebou jako s prvním komu to nabídnu,když....
17:44:04
25.09.2009
25.09.2009
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bery: já ji koupím
15:42:56
25.09.2009
25.09.2009
Bery
-> Max: na nájezdy jsem pak koukal-zas to máš pohodlný.Ale tahle nástavba je asi těžší,než mám já tu hliníkovou plotnu,ne?Jinak brzdy-přední jsou po GO,o moc se to zlepšilo,ale když to valíš z kopce s autem na korbě,tak zastavit je docela fuška a musí se s tím počítat.Ted mi přivezli prasata na zadek,tak uvidim kdy se k tomu dostanem a mázne se to tam..
Převodku mám na řízení taky v hajzlu a to je taky docela hustý...no pani mi slibuje podval,takže uvidim co z toho bude...
Převodku mám na řízení taky v hajzlu a to je taky docela hustý...no pani mi slibuje podval,takže uvidim co z toho bude...
14:27:08
25.09.2009
25.09.2009
Max
-> Bery: já to mám pořád v podobě jak jsem to od martina koupil. Jel jsem velmi opatrně...octavinka je v kombiku,takže tušim že má kolme 1500. něco odstrojíno tak těch 1400 no :-) Rám Martin vyvařoval, nikde nic neupadlo cestav pohodě. jen z odpolední jízdy byla noční mise,vyjížděl jsem v sedm večer. kolik zbaštil nevim, zpátky jsem pospíchal, tak si vzal asi stejně jak naloženej. Jinak nájezdy plánuju předělat. Jsou tam napevno dělený v půlce. zbytečný kila vzadu...musim si na něj udělat čas. brzdy, řízení, nová elektrika, polstrování vevnitř...a chci mít v rezervě převodovku. práce moc,času málo :-)
mimo jiný, jak jsi spokojený s brzdama když to brzdí jak má ?
mimo jiný, jak jsi spokojený s brzdama když to brzdí jak má ?
16:31:50
24.09.2009
24.09.2009
Bery
-> Max: hmm,tomu říkám nálož..13metráků,nebo kolik to má?asi bych si před rokem netroufl,teď když je to trochu povařený,tak jo,ale kroutil bych se:-)
co máš za nájezdy?mě tu zbyly takový 40kilový libovky na tank:-)ted už najíždím po5kách fošnách-naštěstí..
co máš za nájezdy?mě tu zbyly takový 40kilový libovky na tank:-)ted už najíždím po5kách fošnách-naštěstí..
08:08:10
24.09.2009
24.09.2009
Max
-> Bery: já dneska vezu oktávku, včera jsem tam natočil asi 40litrů tak uvidíme :-) samozřejmě záleží na térénu a zátěži, to souhlasim....
22:08:37
23.09.2009
23.09.2009
Bery
-> Stepan FUN: uvidim,něco si dávám v hlavě dohromady...
-> Max: hrozně záleží na cestě.Vyplatí se mi zajet si a jet lepší cestou,protože jak jedu dvojkou tak baští,ale co mě nepřibržďuje pravý zadní,tak do 15Lv poho
-> Max: hrozně záleží na cestě.Vyplatí se mi zajet si a jet lepší cestou,protože jak jedu dvojkou tak baští,ale co mě nepřibržďuje pravý zadní,tak do 15Lv poho
22:06:45
23.09.2009
23.09.2009
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Max: tušim neměná spotřeba je 12-13 co bery říkal