Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

16:31:11
07.01.2010
Bery
-> Eidy: 0,8 alu-to je takový silnější bratr alobalu:-)

A jak říká Zazaa,musí to být zadeklovaný - ono lepší-pár hran tam je a kdyby něco,tak aspon ať je to zadeklovaný tám plíškem..

příští rok dáme nápravu a vyhodíme příčku pod převodovkou a končim s odlehčováním,přísahám!
15:52:49
07.01.2010
sobis
priteli klobouk dolu zatim opravdu nejlepsi a nejhezci uprva a prestavba c jsem videl4 zavist velika6
11:55:25
07.01.2010
gabo000000 - zrušená registrace
-> Zazaa: u nas nie
08:00:14
07.01.2010
Zazaa
-> Eidy: myslim ze na rally dvere museji mit nejake tapecy
07:55:32
07.01.2010
jerrom
-> Eidy: já bych to viděl na alobal...vypadá hezky a je lehký ...akorát se trhá 3
23:08:53
06.01.2010
Eidy
-> Bery: Pořád chceš šetřit hmotnosti a pak budeš dělat tapecírunk? To nechápu. Lega by byl z igelitu.
22:45:43
06.01.2010
Zazaa
-> Bery: ty ses blazen :) skoro prestavam verit ze ten slepak sis nenechal vyndat umyslne :))
21:38:20
06.01.2010
Bery
dodělávám rohožku u sebe a pak jdu na tapecírung...
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 06.01.2010 21:38:20
21:36:13
06.01.2010
Bery
potřebuju se ještě zbavit pár věcí abych mohl objednat pneu,jinak se v tom pomalu prořezáváme a provrtáváme k výsledku pro sezonu 2010.Dobrá zpráva je,že já jsem nepřibral a rapid hubne
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 06.01.2010 21:36:13
22:32:48
09.12.2009
Bery
22:32:05
09.12.2009
Bery
připravujeme se na výrobu dočasného kabria..když bude zájem,prodám ten střešní nasávač, a asi i současné "tapecy" z dutinkového plastu.

vykuchl jsem kus zadního plata,vyndal "tapecy" a budeme dělat nové a vyhodil jsem gumy z oken.není uz moc kde brát,takže musíme šetřit kde se dá)současná okna z marlonu budou taky k prodeji(zadní boky a zadní okno
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 09.12.2009 22:32:05
17:03:46
05.12.2009
Bery
střecha půjde celá pryč.

Odstrojený má 800?tak doprdele proč se mi furt zdá že ten můj má tunu?mi rám udělali z tyče,ne...?

já jedu přezouvat do NB zbylý auta,tak se pak ozvu a zastavim se nahoře na kus řeči. - -> Apple STS Chvojkovice-Brod:
13:09:58
05.12.2009
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Nwkt: to teda, ale váha nekecá, moje LoRa má zed 820kg
13:08:31
05.12.2009
Nwkt
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Nějak moc ne
13:08:01
05.12.2009
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bery: ten žlute nastříkanej, váží odstrojenej 800kg!!!! to sme čuměli, zajimal by mě tvuj
11:31:47
05.12.2009
Borin - Král tuzerů
-> Bery: No už ti moc míst na vrtání nezůstává...to už je tak na díry do střechy 1
10:30:51
05.12.2009
Bery
jsou. Akorát mě někdy trochu bolí jak to auto bylo zachovalý a opečovávaný...ted se člověk kvůli funkčnosti nebojí něco někam dovařit,vystřihnout,přida t,nebo naopak odebrat.

Jenže rapid je a bude prostě těžkej,no...proto mám půjcenou 30mm frézku a budu se v tom zase vrtat.Máme se na co těšit

5
03:49:56
05.12.2009
Rapid
-> Petr/Škoda 130: je to super napad, mne tam nebude prekazet nadrz takze to naperu primo, doladim to na origo skrin od topeni kterou lehce upravim abych mohl smerovat vzduch kam budu chtit... jednoduchy veci jsou nejlepsi 5
upraveno 1x, naposled 05.12.2009 03:50:16
20:49:58
04.12.2009
Petr/Škoda 130
To koukám co jsi to zas vymyslel ale dobrý nápad 4
17:37:22
25.11.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Bery: uvidime...ja planujem dat spet kurenie ale tak zeby soms pravil Tcko na rurach ktore idu do predneho chladica
Extreme Tyres