Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

16:37:36
23.09.2009
StepaNoFUN
-> Bery: Nebude zase povídka??? Docela bych si početl...
15:23:22
22.09.2009
Bery
-> Zazaa: jj,baruška na zádech vozí tohle bílomodrý závaží a na to,že jsme jeli na Budějky přez Pacov a že to jsou od nás strašný kotáry,tak to docela žralo v normě.Rapida jsem na přejezdech taky šetřil,20l mi ještě zbylo.
18:53:48
20.09.2009
Zazaa
koukam oboum chutna :)



vis jak se to rika ... kde je vykon tam je zizen ... znam to ze stavby kuzelky padaj jedna za druhou :))))
12:04:40
20.09.2009
Bery
jsme doma a celý!auto vydrželo 4 noční a 7 denních RZ(jedna zrušená pro vysokou úmrtnost),jediný na co se musíme ještě mrknout je stabík,protože ty třmeny ho neudrží a vylítají ven.Spálil jsem v Barkasu 55litrů a v Rapidu 50litrů 100oktanu.Jdu si najít nějakou brigádu..
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 20.09.2009 12:04:40
07:58:19
18.09.2009
jerrom
07:57:18
18.09.2009
Zazaa
-> Bery: kam se chystas ?



uz asi vim :)

www.autodesigncup.cz/nocd en.html
upraveno 1x, naposled 18.09.2009 08:09:01
02:19:11
18.09.2009
Rapid
-> Bery: super, dej mu pořádně za uši4
23:53:02
17.09.2009
TheronBB_130LR
-> Bery: velmi pekna hračka.... držim palec aky podnik to pojdete?4
23:51:48
17.09.2009
Bery
dám jednu i sem.dufaje,že po víkendu bude auto vypadat stejně,maximálně přibude nějaký bláto a špína...
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 17.09.2009 23:51:48
00:17:08
16.09.2009
Bery
-> Tuner#2: začínám u konce podlahy-8ičky díry na krycí plech na vodu a lámu to pod převodovku,kde jsou navařený držáčky z pásoviny a stažený přez gumu.Zítra až to bude na baruně naložený,tak to cvaknu
00:07:25
16.09.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Nemáš foto kde Tě ta lyžina začíná a jak to máš uchycené? Já potřebuju vymyslet něco jen pod příčku převodovky, ta je nejníž, motor už netřeba chránit.
00:05:55
16.09.2009
Bery
dnes brzdy a rampa,zítra domů do garáže a do rána ozivit a dostrojit...doufám..
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 16.09.2009 00:05:55
00:04:14
16.09.2009
Bery
19:05:35
14.09.2009
StepaNoFUN
-> Eidy: odehneš ho,když budeš potřebovat
00:21:21
14.09.2009
Eidy
-> Bery: A to ten kluzák pod předníma tlumičema vždycky odřeřeš, až budeš měnit tlumiče, nebo mi něco uniklo?
20:00:47
13.09.2009
Bery
jo a pracujeme na teamovém logu...SURIKATKA RACING TEAM-)
19:59:39
13.09.2009
Bery
toť vše z KATLOV GARAGE MOTORSPORT,jdu na pivo
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 13.09.2009 19:59:39
19:58:23
13.09.2009
Bery
a testnou nové kombiné
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 13.09.2009 19:58:23
19:57:13
13.09.2009
Bery
teď co zbývá - dodělat rampu - přeci jen-na 4noční RZ se bude 400Wnavíc hodit..vyměnit brzdovku,dostrojit nový dveře,který jsem dneska takyještě stihl nahodit.zapojit tu baterku,dát nový plovák do jednoho z weberu,převařit výfuk,dovařit 3držáky zadní lyžiny a potom to natočit a odzkoušet nový brzdy,pneu..mě..
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 13.09.2009 19:57:13
19:52:38
13.09.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 13.09.09 19:49:26: Paráda a o gumách na stabík mě povídej... Narvat tam 20mm bez odření ramena byla fuška.
upraveno 1x, naposled 13.09.2009 19:52:54
Extreme Tyres