Letošní zimu se opravdu držím.Auto je celý,nerozebraný,stojí na špalkách v garáži a občas se za nim stavim na kukačku.
V minulém týdnu jsme s Applem a Štěpánem byli na vysočině na výletě kouknout co se děje v tamních stodolách a garážích,přivezli jsme samolepky na Rapida,na cestě jsou nová zrcátka a odeslali jsme feliciovou hlavu na poštelování.zbytek k nové hlavě bude asi příští víkend a máme nový výfuk!
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
09:34:46
15.01.2011
15.01.2011
Bery
07:55:15
18.11.2010
18.11.2010
Bery
nemá někdo doma cca metr-metr a půl termopásky na výfuky?nějaký zbytek?praskla mi a potřebuju kousek domotat...kdyžtak objednáme novou a přejedu to druhou vrstvou,ale ptám se kdyby náhodou...
20:41:25
17.11.2010
17.11.2010
Bery
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Dám vědět-co výlet zítra?mám věci pro Láďu připravený,tak bychom mohli vyrazit na kafe..odpo zavolám,jedu ještě Pájovi pro nějaký fávo na díly,tak potom bych vyrazil
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: ani né,když to letos v zimě nerozeberu(což jsem slíbil)tak bychom se příští rok mohli pořádně povozit...jinak ja rally rád)
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: ani né,když to letos v zimě nerozeberu(což jsem slíbil)tak bychom se příští rok mohli pořádně povozit...jinak ja rally rád)
21:01:43
16.11.2010
16.11.2010
OndraKrupi
-> Bery: když si to tady čtu, tak ty seš taky docela rally maniak a šílenec, jen tak dál:-)
21:00:01
16.11.2010
16.11.2010
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bery: hmmmmm, šotolinka, blátíčko, můžu se přijít svézt?
20:18:06
16.11.2010
16.11.2010
Bery
tak poté,co jsme ztratili výfuk před příjezdem na RZ1 v Humpolci,jsme dnes započali výrobu nového.Jinak jsem ještě nezazimoval,měl bych mít do konce týdne volno,tak to ještě vytáhnem před zimou..
10:58:17
19.10.2010
19.10.2010
Bery
geometrie je za náma.jedu ještě pro známku na hasičák a pak do práce.
22:26:57
18.10.2010
18.10.2010
StepaNoFUN
-> Bery 17.10.10 19:30:32: Není za co. ;-) Takhle by to snad mělo nějakou dobu vydržet a neshoří Ti půl auta. :-)
22:02:20
18.10.2010
18.10.2010
Bery
-> Kaprof: jasný,když se tam dostanu...
máme přední okénko,ještě jsem ho pomačkal,než jsem šel domů aby si sedlo,trochu jsem poklidil ten mrdník v garáži,vychrupnul u toho jedno pivo a půjdu si lehnout.Kdybych nezlomil jeden nájezd,taxem to sundal z podvalu a jel to projet...
máme přední okénko,ještě jsem ho pomačkal,než jsem šel domů aby si sedlo,trochu jsem poklidil ten mrdník v garáži,vychrupnul u toho jedno pivo a půjdu si lehnout.Kdybych nezlomil jeden nájezd,taxem to sundal z podvalu a jel to projet...
16:43:49
18.10.2010
18.10.2010
Kaprof-Pisařík
-> Bery: Ti to příjdu zkouknout ja se tam bohužel z motorárny nedostanu jinak...
16:41:23
18.10.2010
18.10.2010
Bery
zase na poslední chvíli,no....jestli se bude geoška dělat nevim,budu vědět až ráno v půl 7 - jestli mě tam pan mistr někam nacpe.ozval jsem se mu dnes už pozdě:-(
Hlavně aby nebyl sníh o víkendu....
Hlavně aby nebyl sníh o víkendu....
16:28:23
18.10.2010
18.10.2010
Kaprof-Pisařík
-> Bery: Geoška se bude dělat u nás na učnáku?
13:33:52
18.10.2010
18.10.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 17.10.10 19:30:32: Mazec jako vždy
19:30:32
17.10.2010
17.10.2010
Bery
Opět díky na Katlov,podval s novou elektrikou je doma,pojistky to ted nevyhazuje,takže paráda.Děkujem,štěpáne!
Zítra naložím a hurá zase z5 na dílnu nahodit přední okno a v úterý ráno geometrie a dostrojit.Nemám třeba ještě mlhovku a zavírání zadní kapoty,nádobku na ostřikovače,nevim jestli vůbec běhaj stěrače...sedačku pro Kačku musim namontit a volant.Ten se bude hodit:-)
Zítra naložím a hurá zase z5 na dílnu nahodit přední okno a v úterý ráno geometrie a dostrojit.Nemám třeba ještě mlhovku a zavírání zadní kapoty,nádobku na ostřikovače,nevim jestli vůbec běhaj stěrače...sedačku pro Kačku musim namontit a volant.Ten se bude hodit:-)
17:05:22
16.10.2010
16.10.2010
Bery
vrrrrrrrrrčíme!!!!
17:30:40
15.10.2010
15.10.2010
TheronBB_130LR
-> Bery: držím palce nech poslúcha
11:52:58
15.10.2010
15.10.2010
Bery
včera jsem dal poprvé záhul baterce.Natlačil jsem olej,pak zkoušel startovat,jenže to nechytlo,protože jsem měl suchou nádrž,takže dneska dobiju baterku,naleju palivo,nandám výfuk a zítra START
19:47:21
13.10.2010
13.10.2010
Bery
Kdybych měl benzín,možná to dnes vrčelo...jinak zbývá nasadit výfuk,dopojit ten odpojovač a nandat sedák u spolujezdce a přední okno a je to...příští týden geometrie a nějaký test a snad to bude fungovat
16:52:38
30.09.2010
30.09.2010
Bery
je na čase jít znovu naměřit ty svorníky na sání.opět se potvrdilo heslo:"pane mistr,furt to řežu a furt je to krátký"... O kroužky jsem taky sehnal,takže o víkendu napumpuju olej a udělají se ventily a můžu nahodit webery