-> Bery: Koukni do Jčka, jak by to mělo bejt ouplně správně www.autoklub.cz/acr/.../2
53.pdf
Já bych se docela vinglu bál, on se snadno pokroutí jak to není uzavřenej profil.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
12:32:30
29.01.2011
29.01.2011
vhml
16:09:00
28.01.2011
28.01.2011
Bery
-> Pavel P..: vždyť mi to po chvilce docvaklo)
ale ještě jsem do toho nesedl.v zasranejch montérkách a po vánocích mám obavu aby mi nebyla malá sedačka.Kdo mě pak z toho auta dostane,když se přicucnu)) Motor je odstrojen,pěkně zadehtovanej.diesel by se za tu černotu stydět nemusel...to jsou ty popojížďky,levnej benzín,občas s naftou,chjo...
ale ještě jsem do toho nesedl.v zasranejch montérkách a po vánocích mám obavu aby mi nebyla malá sedačka.Kdo mě pak z toho auta dostane,když se přicucnu)) Motor je odstrojen,pěkně zadehtovanej.diesel by se za tu černotu stydět nemusel...to jsou ty popojížďky,levnej benzín,občas s naftou,chjo...
15:03:26
28.01.2011
28.01.2011
Pavel P..
-> Bery: beskydky vole
15:03:06
28.01.2011
28.01.2011
Bery
-> Pavel P..: ted ja nerozumět řeči tvého kmene... jo,takhlé - už jsem skla vyměnil,díky,do auta jsem si ale ještě nesedl,tak nevim jestli je konečně vidět dozadu bez vrtění a naklánění v sedáku.to bych mohl taky testnout,to mi tolik práce nezabere:-)
14:56:58
28.01.2011
28.01.2011
Pavel P..
-> Bery: co špígly, dobrý?
14:56:02
28.01.2011
28.01.2011
Bery
ráno jsem podstoupil zákrok u zubaře a bolela mě celá huba,tak jsem dnes zůstal doma.Odpo už to bylo dobrý,tak jsem podnikl výlet a přivezl jsem motor - felda 50kW,najeto 60000km.Kamaráda tatíkpřed pár měsíci vyjížděl z garáže pod barákem,najednou se zakouřilo nad zadní nápravou a felda shořela až po palubku.jen tak tak že ne i s barákem...Tak aspoň motor bude žít dál.jdu ho odstrojit,ať se něco děje)doufám,že v klice je záslepka na ložisko,že to nebudu muset nikam vozit.
16:14:14
27.01.2011
27.01.2011
Bery
rok tu je klid a jen co vytáhnu paty za hranice...Ne jsem rád,že tu je občas živo.,že sem občas někdo nakoukne)
-> vhml: to je silnostěnej vingl,uchycenej do zesílenýho tunelu,to jestli se urve,tak...ale je možný že to neni podle "J".Slovo do pranice jestli teda nakonec nebudu rozebírat a řezat a svářet nový.
A k ručce - ten krok je tak krátkej,že se s sedačkou nijak neperu,jak říkám to přepákování a chod teď - fakt se to povedlo.funguje super
-> vhml: to je silnostěnej vingl,uchycenej do zesílenýho tunelu,to jestli se urve,tak...ale je možný že to neni podle "J".Slovo do pranice jestli teda nakonec nebudu rozebírat a řezat a svářet nový.
A k ručce - ten krok je tak krátkej,že se s sedačkou nijak neperu,jak říkám to přepákování a chod teď - fakt se to povedlo.funguje super
13:01:00
24.01.2011
24.01.2011
venni
-> vhml: jo toho přetížení jsem si vědom.Taký jsem si vědom jakej bastl má origo sedačka ve škodovce a beru v potaz i nulovou deformační zónu na tom mojem skleníku Jen už prostě není nálada auto celej rok předělávat a cpát do něj neskutečný prachý.Nechci mít auto otestovaný nic.Chci jen párkrát do roka sednout a jet
No chápu,že nešlo o mě,ale vím že nejpevnější to taký nemám.
Sorrý za zasírání no.
No chápu,že nešlo o mě,ale vím že nejpevnější to taký nemám.
Sorrý za zasírání no.
12:59:29
24.01.2011
24.01.2011
vhml
-> venni: tak ono nemusíš mít závoďáka, můžeš mít klidně sériové auto, ale když už někdo si dá práci předělat uchycení, tak ať to předělá pořádně
A o tebe asi nešlo, nějaká žlutá 120 to měla vyloženě na nějakým plocháči 20x2. Viděl jsem tam i jekl 20x20, rozřízlej napůl aby nebyl zbytečně těžkej, atd.
Jinak sorry Berymu, že mu tu zasíráme kartu.
A o tebe asi nešlo, nějaká žlutá 120 to měla vyloženě na nějakým plocháči 20x2. Viděl jsem tam i jekl 20x20, rozřízlej napůl aby nebyl zbytečně těžkej, atd.
Jinak sorry Berymu, že mu tu zasíráme kartu.
12:54:34
24.01.2011
24.01.2011
vhml
-> Luky.: má pravdu ten chlapec :-)
-> venni: ono to všechno na první pohled vypadá pevně, ale musíš počítat s přetížením 20G při bouračce. Já mám i se sedačkou nějakejch 120kilo, krát 20 a hned mi na to působí pomalu 2,5tuny. A to už jen tak nějakej profil neudrží, když se zrovna neutrhne, tak se minimálně deformuje, povolujou se ti o to pásy...
-> venni: ono to všechno na první pohled vypadá pevně, ale musíš počítat s přetížením 20G při bouračce. Já mám i se sedačkou nějakejch 120kilo, krát 20 a hned mi na to působí pomalu 2,5tuny. A to už jen tak nějakej profil neudrží, když se zrovna neutrhne, tak se minimálně deformuje, povolujou se ti o to pásy...
12:52:45
24.01.2011
24.01.2011
venni
-> Luky.: jsem moc rád
EDIT:nevím koho tím Venca mýslel,mě snad ne.Nicméně sedačký jsem umístoval tak,abý snima šlo šoupat a bral jsem v potaz kolik vážím :)Njn už je prýč ta doba kdý se člověk mohl na Běšinech svést jen tak a nemusel mít opravdového závoďáka na těch pár km.
EDIT:nevím koho tím Venca mýslel,mě snad ne.Nicméně sedačký jsem umístoval tak,abý snima šlo šoupat a bral jsem v potaz kolik vážím :)Njn už je prýč ta doba kdý se člověk mohl na Běšinech svést jen tak a nemusel mít opravdového závoďáka na těch pár km.
12:47:05
24.01.2011
24.01.2011
Luky
-> venni: měl bys být rád, že na tvou bezpečnost myslí někdo za tebe, když né ty sám
12:41:30
24.01.2011
24.01.2011
venni
-> vhml 23.01.11 23:14:20: ha,další důvod proč už se nezúčastňovat ani Běšin :)
09:48:47
24.01.2011
24.01.2011
vhml
-> Eidy: i tak je to ale pevnostně o ničem ;-)
23:51:01
23.01.2011
23.01.2011
Eidy
-> vhml: podle mě to není plocháč, ale Lko. Koukni na šroub co drží řidičovu sedačku.
23:15:14
23.01.2011
23.01.2011
Toušík
-> vhml: Udělat na ní takový "zpáteční otazník" nebo ji usadit na pákovej mechanismus a dát ji obráceně.. nádobkou dopředu ale to je moc složitý...
Mě ještě přijde že jsem v tej sedačce takovej malej mrzák a sedím dost nízko :)
Mě ještě přijde že jsem v tej sedačce takovej malej mrzák a sedím dost nízko :)
23:14:20
23.01.2011
23.01.2011
vhml
-> Bery: a doporučuju předělat úchyty sedaček, měl by tam bejt jekl 35x35, ty tam máš jenom takovej vtipnej plocháček co nic neudrží a v Běšinech už jsem na to jedno auto chtěl vyhodit, s tím, že to teda do příště předělá.
23:12:03
23.01.2011
23.01.2011
vhml
-> Toušík: s tím jsem taky měl problém. Možná zkusit dát celou konzolu až před řadičku a páku ručky ohnout zpátky?
23:10:00
23.01.2011
23.01.2011
Toušík
prosímtě není ta ručka daleko? Já to tam teď taky zkoušel napasovat a nějak mě nevycházela a když už jsem ji tak nějak měl tak jsem rameno cpal do sedačky
11:21:28
15.01.2011
15.01.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bery: jsem na tebe hrdý, že jsi udržel svou touhu vzít do ruky nářadí a auto na dlouhou dobu kuchnout jsem zvědav na ty samotlapky