skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
23:58:12
28.09.2010
28.09.2010
Bery
-> Tuner#2: dík podle tempa a nasranosti paní mi připadá,že v pátek už někam jedem...přitom mám ještě 3 tejdny času...no-14 dní
23:15:27
28.09.2010
28.09.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 28.09.10 23:13:41: Pašák
23:13:41
28.09.2010
28.09.2010
Bery
boční okna jsou natvrdo na autě,zadní mám napasovaný,ale nejtovat se bude až po samolepkách(vy budou snad ve středu)),odpojovač zadělanej,lanko k němu taky,kabely od něj k baterce taky už mám,do krytu baterky jsem ještě musel vypálit větší díry,aby se mi tam vešly ty megakonektory,který jsem vypáral a přerobil z takových těch rychloupínacích klipsen,...taky jsem do zadního čela dodělal mřížku,přešel a pospojoval vodu,přetáhl vanu,vypoušťáky,nasadil olejový čidlo teploty,na baráku položil asi 70 metrů podlah a jestli to takhle půjde dál,budu na Humpolec potřebovat mitfáru,protože to Kačka asi za chvíli neudejchá.Od pátku mám noční v garáži,jen teda v sobotu jsem ještě maloval jídelnu..Malinkej bonus v lavině průserů skrz garáž:-)
10:59:22
23.09.2010
23.09.2010
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bery: ty se nezdáš, hele co budeš lakovat na rámu? něco mi uniklo? nebo jen tu rubku co je tam new
21:15:39
22.09.2010
22.09.2010
Bery
jsem dneska byl u Páji,ohnul jsem držák na odpojovač baterky,nablikal si,když jsem heftoval střední díl na nějakým citrofuku...no a chtěl jsem do toho džáku vypilovat a vyvrtat díry abych to mohl přidělat,ale nějak se mi dělaj mžitky..takže zítra.počítám,že o víkendu olakuju rám a v pondělí samolepky...okna už mám-už jen nanejtovat!!! a vnitřek bude ok,půjdeme k motoru. to cumíš,co:-)
20:39:28
22.09.2010
22.09.2010
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bery: koukej makat, já už mám stk kchár připraven pod lak, zejtra si dám pauzu, něco mě skolilo, ta at to do humpolce frčí
23:35:23
20.09.2010
20.09.2010
Bery
baterka v autě,zabezpečená,zadeklov
aná.ještě odpojovač.Zítra snad bude matroš,snad i čas a síla:-)
20:33:12
02.09.2010
02.09.2010
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bery: žijéééééš
21:50:08
30.08.2010
30.08.2010
Bery
dneska přišel 6tipólový odpojovač,nandal jsem v sobotu světla do zadního čela...odlehčeného že to auto vypadá jak když chci začít jezdit autokros...
Kačka jde od pondělí na školení,dodělali jsme koupelnu,ložnici,pokoj,ro zvody tepla od krbu,takže na baráku snad na chvíli padla a půjdem se mrknout zase na pár nocí do garáže.Září na krku,tak ať to zavrčí.
Jo a mám ustájený všechno pod střechou-oba rapidy i podval..mám radost že na to nemočí:-)jinak to ale stojí pěkně za hovno,protože nestíhám...
Kačka jde od pondělí na školení,dodělali jsme koupelnu,ložnici,pokoj,ro zvody tepla od krbu,takže na baráku snad na chvíli padla a půjdem se mrknout zase na pár nocí do garáže.Září na krku,tak ať to zavrčí.
Jo a mám ustájený všechno pod střechou-oba rapidy i podval..mám radost že na to nemočí:-)jinak to ale stojí pěkně za hovno,protože nestíhám...
15:54:36
27.07.2010
27.07.2010
Apple STS Chvojkovice-Brod
chocholoušek? máme tady jednoho zákazníka přímo pro vás
23:48:29
26.07.2010
26.07.2010
Bery
taxe v tom už zase vrtáme,pane doktore)bohužel jsem nemohl začít dnes řezat,už je noční klid a lidi řvou..jinak asi pokračování zítra.není zbytečný mít pod značkou plech,když tu díru zakryje SPZ(po staru))??;-)
08:12:04
23.07.2010
23.07.2010
Bery
-> Pavel P..: zas tak jednoduchý to bohužel nebude....
22:20:24
20.07.2010
20.07.2010
Pavel P..
-> Nwkt: ne jen přehodit RZ
22:20:00
20.07.2010
20.07.2010
Nwkt
-> Bery: A teď to zase celý strojit zpátky jo
22:59:19
01.07.2010
01.07.2010
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Stepan FUN: předpokládám že ne HANSovym límcem
22:34:20
01.07.2010
01.07.2010
StepaNoFUN
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: To budev pohodě... Jenom zase bude chodit měsíc s límcem na krku... :-D
21:40:45
30.06.2010
30.06.2010
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bery: twe, ty už fakt nevíš jak se zmrzačit
13:38:46
30.06.2010
30.06.2010
Bery
-> Stepan FUN: musim taky začít odlehčovat sebe,špeky dost bolej,když se řežou flexou,nebo odvrtávaj:-)
A hnátolam dobrý náhodou,kotouče už si sedly,takže jsem si včera málem rozbil pěkně hubu a vyzkoušel jsem dorazy tlumičů,když jsem hupnul z asi metrdvacet vysokýho náspu dolů...zlatá motorka,s tou jsem takový kraviny nedělal:-)
A hnátolam dobrý náhodou,kotouče už si sedly,takže jsem si včera málem rozbil pěkně hubu a vyzkoušel jsem dorazy tlumičů,když jsem hupnul z asi metrdvacet vysokýho náspu dolů...zlatá motorka,s tou jsem takový kraviny nedělal:-)
23:06:19
29.06.2010
29.06.2010
StepaNoFUN
-> Bery: Ty jsi blázen. To Ti v krámě neřekli, že to nemá vlastní pohon, ale musíš na tom šlapat? :-O Protože jestli jsi to věděl a přesto koupil, tak Ti do Rapida místo motoru přiděláme šlapky. Budeš mít natrénováno z toho hnátolamu, a třeba pojedeš i rychlejc. :-D