skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
21:08:47
06.06.2011
06.06.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bery: kdyby ses na ty tvoje pokusy vas.al. dal dokupy ten co tam máš a jede jak brus a šel se s náma svézt do Radouňě, udělal bys líp
11:38:02
06.06.2011
06.06.2011
Bery
mám z odlitku
20:28:05
02.06.2011
02.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 02.06.11 19:32:21: Přebrousit se nechá klidně i 305tka vačka, ale podle toho pak vypadají zdvihy...
Proto Čepek brousí max. 265tky a na 278 už má polotovar ze Škodovky a nad 278 už má vlastní polotovary.
-> Bery 31.05.11 00:03:07: Jsem zvědav co na to řekneš.
Proto Čepek brousí max. 265tky a na 278 už má polotovar ze Škodovky a nad 278 už má vlastní polotovary.
-> Bery 31.05.11 00:03:07: Jsem zvědav co na to řekneš.
19:32:21
02.06.2011
02.06.2011
vhml
-> Bery: pekne. To je max co se necha prebrousit?
00:03:07
31.05.2011
31.05.2011
Bery
-> vhml: 286°
08:47:15
30.05.2011
30.05.2011
vhml
-> Bery: a jak hodně tupá? :-)
22:41:42
29.05.2011
29.05.2011
Bery
dorazila tupá vačka:-)
15:50:26
12.05.2011
12.05.2011
Bery
-> Stepan FUN: to je vydíránííííí!když stihnu navozit matroš a postavíme vazbu za pátek a sobotu,tak to půjde,ale nemůžu to slíbit napevno..
-> jerrom: uvážeš se,zavře horní vrata,vypustí a projedeš.A pak opačně..je to potřeba asi domluvit,ale zpoplatněný to není.Měli by ti umožnit proplutí...
-> jerrom: uvážeš se,zavře horní vrata,vypustí a projedeš.A pak opačně..je to potřeba asi domluvit,ale zpoplatněný to není.Měli by ti umožnit proplutí...
13:32:21
12.05.2011
12.05.2011
jerrom
-> Bery: mazecký fotky, jak to chodí na těch zdymadlech? To je přijedeš a oni ti to vypustí/napustí, nebo je to nějak zpoplatněný?
12:55:21
12.05.2011
12.05.2011
StepaNoFUN
-> Bery: Takže plavba po Labi s vojenskou technikou ano a vejlet za kamarádama do Želivi ne??? :-O
23:14:36
11.05.2011
11.05.2011
Bery
na auto jsem ani nešáhl,ale o víkendu jsme byli na koupání.Krásná plavba - 2 BVPčka a Topas.Z Osečka přes vzdymadlo na přívoz do Pňova a zpět.Ty rekreanti na loďce docela čuměli,kor když jsme pak dali plnej ceres a trochu je vyudili:-) více foto: tarinkav.rajce.idnes.cz/P
lavby_2011_-_Labe
09:59:23
03.05.2011
03.05.2011
m8rinek
-> Bery: 45 budou, i s trumpetama, na prodej budou vyčištěné, přetěsněné. Případně dif dle přání...
09:52:40
03.05.2011
03.05.2011
vhml
-> Bery: spíš kdybys věděl přímo číslo pumpy co je na držáku vyražený. Ty barvičky si každej prodejce značí jak chce :-)
A jedeš to s regulátorem tlaku, nebo bez? Plovákový ventilky nový?
A jedeš to s regulátorem tlaku, nebo bez? Plovákový ventilky nový?
22:16:41
02.05.2011
02.05.2011
Bery
-> vhml: zkusim,dik) a facet red top.
A zatim s tim prodejem počkám.Nejdřiv přetryskáme ty 40ky... na 1400 obsah snad nějakou funkční kombinaci najdem...
A zatim s tim prodejem počkám.Nejdřiv přetryskáme ty 40ky... na 1400 obsah snad nějakou funkční kombinaci najdem...
15:34:18
02.05.2011
02.05.2011
vhml
-> Bery: ohledne 45tek napis m8rinkovi
A pověz mě to jezdíš za palivovou pumpu?
A pověz mě to jezdíš za palivovou pumpu?
14:14:54
29.04.2011
29.04.2011
Bery
myši žádný...kecko)
vyměnil jsem si s panem motorářem pár mejlů a nejsem moc nadšenej.Nějaká vačka se rýsuje,ale vesměs všechno špatně.Těžký chovancovy písty,blbě snížená hlava,blbý ojnice,malý karbecy,spatná délka sání...nátrubky budou taky blbý...
Nevíte někdo o weberech 45?koupim!!!!!!!
A prodám ty moje weber 40 po repasy,natryskované na motor 1300
vyměnil jsem si s panem motorářem pár mejlů a nejsem moc nadšenej.Nějaká vačka se rýsuje,ale vesměs všechno špatně.Těžký chovancovy písty,blbě snížená hlava,blbý ojnice,malý karbecy,spatná délka sání...nátrubky budou taky blbý...
Nevíte někdo o weberech 45?koupim!!!!!!!
A prodám ty moje weber 40 po repasy,natryskované na motor 1300
23:38:28
28.04.2011
28.04.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Stepan FUN:
23:33:09
28.04.2011
28.04.2011
StepaNoFUN
-> Bery: To jsou ty tuneři... Z krásnejch svodů udělaj nevzhlednou mumii, pak to přes zimu stojí v garáži, nastěhujou se tam myši a ejhle - požár je na světě... :-D
23:30:12
27.04.2011
27.04.2011
Bery
sundal jsem svody,rozmotal...co se sbíhají trubky,tak spousta bordelu pod páskou...mělo tam co hořet.Vyndal jsem svíčky,na prvním válci se nám trochu rozpadla a na druhém asi fajfka K.O..vic zatim nevim.každopádně to asi nehořelo jak mělo.