skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
08:13:51
20.04.2011
20.04.2011
vhml
-> Bery: umej ho co nejdřív, jakmile zaschne úplně tak je to pak věda. Hlavně karburátory celý rozebrat a vyčistit
00:25:07
20.04.2011
20.04.2011
Bery
rozborka započata.zatím nic jasného...na památku máme alespoň pár pěkných fotek.Jediný co zatim můžu říct je že ten prášek z hasičáku je pěkný svinstvo
16:09:26
18.04.2011
18.04.2011
vhml
A co tam teda chytlo? Jenom páska sama od sebe? To se mě nějak nezdá.
Neprolítnul si nějakou trávu, nebo něco co by tam mohlo bejt navíc a chytnout?
Neprolítnul si nějakou trávu, nebo něco co by tam mohlo bejt navíc a chytnout?
16:05:58
18.04.2011
18.04.2011
Eidy
-> Bery: Tyjo, to jsou věci. Jak mohla bouchnout expanzka? To bych čekal hadice nebo chladič. Leda, že by to hořelo dýl a expanzka teplem povolila. Pak by to dávalo smysl.
15:55:18
18.04.2011
18.04.2011
havlik
-> Bery: hm divny věci
15:54:09
18.04.2011
18.04.2011
Bery
-> havlik: nevim,dumám nad tim už 2 dny.bouchla nádobka s vodou,během chvilky se to odpařilo a začalo se zase hulit ze svodů.skákali po tom jiskřičky jak v pohádce a najednou jsem letěl do auta,protože mi haubnu olizovaly plameny.muselo to hrozně hulit(jestli hořet-to nevim) už než bouchla expanzka,protože vevnitř se to pěkně plnilo mlhou.
Blbej pocit
Blbej pocit
15:35:36
18.04.2011
18.04.2011
havlik
-> Bery: a jaktože chytly ty svody po tom co na ně vytekla voda jen?
15:31:42
18.04.2011
18.04.2011
Bery
blbý je,že mám sání přez hlavu,že na svody takřka žádný benzín nejde...
11:05:06
18.04.2011
18.04.2011
vhml
Pásku obalit alobalem. Taky nám kapali karby, dokud na samotnej výfuk, tak se nic neděje, to se odpaří, ale páska nasákne a pak to blafne.
10:55:41
18.04.2011
18.04.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 17.04.11 11:46:19: NJ benzín a páska se nemají rádi, vhml dokonce říkal, že je to heorší než bez na vznícení Tak hlavně že se povedlo uhasit
11:46:19
17.04.2011
17.04.2011
Bery
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: co Ti mám povidat..Radouň bude lepší,neboj)
RZ 6,kluci nás odmávli,kousek po startu skok,kde se nechala podržet plná 5ka,hop....pak plný ruce práce,protože díry,mostek,kamenný taras a pravá,levá ven ze vsi,pořád dobrý,pak to trochu zabubnovalo ve výfuku,ale v poho,pak ve Lhotici na retardéru a na výjezdu ze vsi začal jít motor jako na tři.do kopce už jsem ani nedořadil 5ku,začalo se to hřát,ale nepatrně,tak že to dojedem,ale po 2km jsem musel ubrat a jet na varovky,ale dojeli jsme do cíle,čas o 40 vteřin horší než předchozí jízdu,voda a olej vyletěly a najednou říkám Kačce DOPRDELE HOŘÍME,Kačka vyjela z auta a já ještě ani nestihl odepnout,bouchla voda,odpařilo se to a chytla ta nehořlavá páska na svodech.Z weberů odkapával benzín,no posranej jsem byl,ale pak už dobrý.Do kempu jsme jeli na laně,motor vrčí,ale je to takový jalový,takže jsme se projeli a já jdu vybalovat.Bylo to pěkný
RZ 6,kluci nás odmávli,kousek po startu skok,kde se nechala podržet plná 5ka,hop....pak plný ruce práce,protože díry,mostek,kamenný taras a pravá,levá ven ze vsi,pořád dobrý,pak to trochu zabubnovalo ve výfuku,ale v poho,pak ve Lhotici na retardéru a na výjezdu ze vsi začal jít motor jako na tři.do kopce už jsem ani nedořadil 5ku,začalo se to hřát,ale nepatrně,tak že to dojedem,ale po 2km jsem musel ubrat a jet na varovky,ale dojeli jsme do cíle,čas o 40 vteřin horší než předchozí jízdu,voda a olej vyletěly a najednou říkám Kačce DOPRDELE HOŘÍME,Kačka vyjela z auta a já ještě ani nestihl odepnout,bouchla voda,odpařilo se to a chytla ta nehořlavá páska na svodech.Z weberů odkapával benzín,no posranej jsem byl,ale pak už dobrý.Do kempu jsme jeli na laně,motor vrčí,ale je to takový jalový,takže jsme se projeli a já jdu vybalovat.Bylo to pěkný
10:49:38
17.04.2011
17.04.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bery: ale aj tak to muselo být super svezení, jak se jelo v mlze?
10:35:37
17.04.2011
17.04.2011
T
-> Bery: : jejda, co se stalo?
10:00:24
17.04.2011
17.04.2011
Bery
ve stručnosti-počasí klaplo,ale opět jsme nedojeli,ve třetí etapě jsme odstoupili a bohužel jsem si musel pomoct i hasičákem.
21:49:16
14.04.2011
14.04.2011
Eidy
-> Bery: To zní, jako že ti to auto funguje víc než dobře. To je fajn.
To budo ty samolepky. Každej proužek přidá 10 koní
To budo ty samolepky. Každej proužek přidá 10 koní
21:39:15
14.04.2011
14.04.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bery: to sem snad ani neměl číst
21:00:39
14.04.2011
14.04.2011
OndraKrupi
-> Bery: strašně rád bych, ale už jedu směr MB
20:52:01
14.04.2011
14.04.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 14.04.11 20:46:58: Úplně Tě vidím
20:46:58
14.04.2011
14.04.2011
Bery
tak jsme doladili chlazení,brzdy jsou takový jalový,ale brzdí.Stejnoměrně,jen je tvrdší pedál.Chvilku jsem lítal tady za náma po takových spojovačkách a při ohřívání jsem se nepoutal,dostal jsem takovýho trochu šmejra a normálně jsem se vykopnul ze sedačky..nevim,seděl jsem prostě mimo sedák.tak jsem se přikurtoval a jelikož poprchává,tak jsem to nechtěl přestřelit,ale stejně je to na hov*o,jsem doma 10 minut a pořád mám takový brnění v kolenou.To auto poslouchá až z toho jde hrůza...kde je ta hranice a na kolik jsem se k ní přiblížil?nedokážu moc využít ten potenciál podvozku,pneu a brzd.a nevim jestli je to strach,nebo respekt,ale adrenalin mi teče ušima na koberec:-)))))
Diky a kdo můžete,přijeďte si zajezdit,nebo aspoň na kukačku,snad bude rozumný počásko)
Diky a kdo můžete,přijeďte si zajezdit,nebo aspoň na kukačku,snad bude rozumný počásko)
16:57:12
14.04.2011
14.04.2011
ochoda
ja vim ze toe jak nebe a dudy ale vite jak tamto sem videl prvne tak mi secko jiny pride divny jinak hodne uspechu v zavodech