skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
01:59:34
31.07.2011
31.07.2011
TheronBB_130LR
-> Bery: Na slovensku tomu hovoríme "Game Over" Ale nie veľa šťastia
21:29:23
29.07.2011
29.07.2011
Pavel P@nkáč
-> Bery: ty wole nedej se
09:09:31
29.07.2011
29.07.2011
Bery
uvidíme,nebudu házet volant do kopřiv:-)
07:29:25
29.07.2011
29.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 29.07.11 01:11:54: Dobře Ty
-> Bery: Gratulovat asi není k čemu, tak hodně štěstí alespoň popřeju
-> Bery: Gratulovat asi není k čemu, tak hodně štěstí alespoň popřeju
01:11:54
29.07.2011
29.07.2011
Eidy
-> Bery: Dobře ti tak. Blbý je, že teď tě bude navigovat i mimo eRZety.
20:01:08
28.07.2011
28.07.2011
Zazaa
-> Bery: a kdyz vyndal tak bez satu ....
coz vlastne muze bejt celkem dobry :))
coz vlastne muze bejt celkem dobry :))
14:51:54
28.07.2011
28.07.2011
Bery
byl by to masakr přijet k oltáři pekně bokem,je tam krásná šotolina...ale bohužel...žádný speciální vozidlo.Navíc Kačka se v kombinéze zrovna vdávat nebude,tak bych ji pak do sedáku skrz rám asi neprocedil.Nebo procedil,ale pak nevyndal)))
10:54:20
28.07.2011
28.07.2011
havlik
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: tak to je nuda:)
10:13:19
28.07.2011
28.07.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> havlik: to má zakázáno, ani LR nebyla schválena, prošlo jen sériová š100
08:53:53
28.07.2011
28.07.2011
havlik
-> Bery: pojedeš na svatbu rapidem ?:)
18:43:05
20.07.2011
20.07.2011
Bery
jdu uklidit do garáže,protože v tom bordelu už se nedá tancovat.Převodovka připravená na cestu do kosmonos k místnímu léčiteli,poloosy jsem vyndal,na každý je jedna manžeta v pr...,motor odstrojen, připravenen na cestu do dílny,koupil jsem i stojan na motory aby se lepší dělalo a dopucoval jsem prášek z hasičáku z motorovýho prostoru.Mám tu připravený 2 kliky na vyvážení,ale nějak se nedostávám k tomu abych to všechno rozvezl na ta správná místa.
01:31:26
19.06.2011
19.06.2011
StepaNoFUN
Bery 08.06.11 21:28:17 napsal:
...a umejt ten zasranej
blok…do toho se mi nechce i když chemii na mytí už jsem nakoupil.
Každopádně naše WAPka je kdyžtak k dispozici... Přece jenom 160bar s rotační tryskou docela funguje. :-) No pokud by i po umytí byl "nekoukatelnej" , tak ho tam necháš... ;-) Je to sice pakec a chvíli to dá, ale "novej" blok, jak prohlásil Honza, už umíme. ;-)
...a umejt ten zasranej
blok…do toho se mi nechce i když chemii na mytí už jsem nakoupil.
Každopádně naše WAPka je kdyžtak k dispozici... Přece jenom 160bar s rotační tryskou docela funguje. :-) No pokud by i po umytí byl "nekoukatelnej" , tak ho tam necháš... ;-) Je to sice pakec a chvíli to dá, ale "novej" blok, jak prohlásil Honza, už umíme. ;-)
10:56:14
10.06.2011
10.06.2011
Bery
-> Eidy: já ti nevim...za posledních 150 km ten motor sežral 1,5 l oleje...jsem zjistil...nepřijde mi,že to tak jede.Je to takový že si člověk přeje aby ten motor měl100 koní,ale 20 jich pošlo stářím a nechceš si to přiznat a pak je tu nový projekt,kde se poradíš s motoráři a podle toho co cheš se navrhne nějaká bestie)no a na tom teď dělám.A bohužel nejen na tom,takže to jde pomalu...
18:21:21
09.06.2011
09.06.2011
Eidy
-> Bery: Tak to jo. Už jsem myslel, že nemáš co na práci .
Stejnak mi přijde, že stavíš další motor, aniž jsi ten předchozí pořádně rozjezdil.
Stejnak mi přijde, že stavíš další motor, aniž jsi ten předchozí pořádně rozjezdil.
10:06:39
09.06.2011
09.06.2011
Bery
-> Eidy: po posledním humpolci odešla přední náprava,brzdy a motor...motor jsem oživil,ale stavíme nový,snad lepší a silnější...takže asi tak.Jenže se mi to komplikuje,protože jsme začali stavět pergolku a zahradní domek a má to 50m2 a práce je na tom jak na hradě,do toho prochcala střecha na baráku,na chatě pod sádrákem něco umřelo a děsně to tam smrdí,takže to musim rozbourat a ještě se utrhlo plechování a prochal jeden roh tak,že to budu muset oklepat a znova natahnout.Nemluvě o tom,že se loupe střecha.A do toho musim ještě s klikou na vyvážení a nevim kdy...jinak nuda)
07:16:08
09.06.2011
09.06.2011
Eidy
-> Bery: Co zase stavíš? Se v tom víc vrtáš než jezdíš, mi přijde.
21:28:17
08.06.2011
08.06.2011
Bery
zítra dorazí kuláky-snad český,žádná čína,velký vložky jsou doma,ještě za ně musím poslat koruny,dorazily písty,dneska jsem objednal kroužky.Ještě se dohrabat k tomu vyvážení kliky a umejt ten zasranej blok...do toho se mi nechce i když chemii na mytí už jsem nakoupil.
11:32:02
07.06.2011
07.06.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bery: doufám že jako divák se aspon zůčastníš
00:40:53
07.06.2011
07.06.2011
Bery
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: on ten motor asi pojede,objevil jsem pár dalších drobností,které přispěly k tomu že motor nefungoval jak měl,ale jsem bez mitfáry,bez oleje,asi i kroužků a před dostavbou pergolky i bez korun.a jako divák se vám nezavděčím...