skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
11:21:31
17.11.2011
17.11.2011
Bery
vyplachoval jsem odkalovací kanystřík,co mám odfuk z motoru a ejhle,šupinky..Kompozit..
litina....že by klikovka na útěku?po malých kousíčkách?
20:00:23
11.11.2011
11.11.2011
Bery
-> Stepan FUN: jenom trošku,příští týden budou nové díly a vrátím to tam zpátky,slibuju:-)
14:37:42
11.11.2011
11.11.2011
StepaNoFUN
-> Bery: Už zase? No jak myslíš... Asi Ti budem muset domluvit parkování v Erkolandu. Tam to budeš mít daleko a nebudeš se v tom rejt. :-D
13:45:29
10.11.2011
10.11.2011
Bery
-> Zazaa: bylo to silnější,než já..
09:19:17
10.11.2011
10.11.2011
Zazaa
ajeee uz se v tom zase stoura :)
08:34:40
10.11.2011
10.11.2011
Bery
2 dny jsem na Bojišti,2 dny se po večerech poflakuju po garáži a tu a tam na autě něco poopravím,vyndám,předělám a najednou je to zase nepojízdný...
Ano přátelé,zima se blíží a scénář je klasický - rozebrat,postrácet,a týden před vyjetím makat non-stop aby se to stihlo postavit na kola?snad už ne.
Ano přátelé,zima se blíží a scénář je klasický - rozebrat,postrácet,a týden před vyjetím makat non-stop aby se to stihlo postavit na kola?snad už ne.
13:32:08
04.11.2011
04.11.2011
Bery
POmalu se vzpamatovávám po Humpolci,dneska jsem se teprve dostal k tomu abych dal auto na kozičky.
Začíná to mít takový závodní punc - orvaný šrouby na lyžině,tráva zasekaná v podlaze,ogumovaný boky z retardérů..
Ale hlavně - repas a seřízení karbeců a jiný nátrubky se vyplatily,repas převodovky,posilovače brzd, řízení taky.Nevěřím,že motorkový karbecy na rally udělají stejnou práci jako ty webery,protože po naladění,který trvalo bezmála 3 hodiny a letěli jsme kvůli tomu z Katlova do Přelouče - ten motor je takovej příjemnej na poslech,hezky se to koulí a hlavně jsme se i přez zaseklý lanko plynu v posledních dvou RZ docukali až do cíle v celkem solidním čase.
Začíná to mít takový závodní punc - orvaný šrouby na lyžině,tráva zasekaná v podlaze,ogumovaný boky z retardérů..
Ale hlavně - repas a seřízení karbeců a jiný nátrubky se vyplatily,repas převodovky,posilovače brzd, řízení taky.Nevěřím,že motorkový karbecy na rally udělají stejnou práci jako ty webery,protože po naladění,který trvalo bezmála 3 hodiny a letěli jsme kvůli tomu z Katlova do Přelouče - ten motor je takovej příjemnej na poslech,hezky se to koulí a hlavně jsme se i přez zaseklý lanko plynu v posledních dvou RZ docukali až do cíle v celkem solidním čase.
20:25:06
23.10.2011
23.10.2011
Bery
Děkuju,byl to masakr!A pořád to auto má rezervy.článek mezi volantem a sedačkou taky:-)
22:03:46
22.10.2011
22.10.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
gratulace k pohárum pane mistr
22:12:45
20.10.2011
20.10.2011
havlik
-> Bery: a ty to umíš?:)
22:12:28
20.10.2011
20.10.2011
Bery
tak jsme museli na synchro test,ale pánové,když to umíte naladit,tak je to paráda!
08:14:55
20.10.2011
20.10.2011
Bery
vrčíme...ale na 3 válce,takže rozborka ještě jednou:-(
07:11:37
17.10.2011
17.10.2011
Bery
opět úpár dní před závodama finišujem na autě. Opět to vypadá na hlášku: doděláme to v klidu na závodech...ještě jsem nic nekupoval a jsem v tom za balík...a ještě experimentuju s kravinama,který nevim jaký budou mít přínos...A přidám foto ze včera(kvalita nic než moc,rozbil jsem si telefon,tak mám takovýho z pravěku)
21:41:31
04.09.2011
04.09.2011
Zazaa
-> Bery: na Laudonu :)
sice to moc nefungovalo ale aspon bylo pekne ...
sice to moc nefungovalo ale aspon bylo pekne ...
22:26:32
03.09.2011
03.09.2011
Bery
-> Zazaa: kde jsi lítal?
byli jsme na otočku u našich,před chvílí jsem přijel domů s policejním doprovodem,ztratil jsem cca kilák před barákem pneu z vleku a za slušného rachotu to chtěl dotáhnout domů...s bonusem 500,protože jsem nenašel řidičák a doklady od vleku jsou u Kačky bráchy.v té smůle alespoň jednou hurá,řidičák zůstal v jiný tašce,takže jsem ho neztratil.
byli jsme na otočku u našich,před chvílí jsem přijel domů s policejním doprovodem,ztratil jsem cca kilák před barákem pneu z vleku a za slušného rachotu to chtěl dotáhnout domů...s bonusem 500,protože jsem nenašel řidičák a doklady od vleku jsou u Kačky bráchy.v té smůle alespoň jednou hurá,řidičák zůstal v jiný tašce,takže jsem ho neztratil.
19:26:14
03.09.2011
03.09.2011
Zazaa
-> Bery: ja som za jen nevim jmestli se to povede nejak casove zkloubit jeliokoz mam furt neco ...
jinak gratulace k prevodovce, snad bude makat zas jak zamlada ,me se vymena skrine urychli jelikoz sem dneska zlamal polosu :( tak to udelam prijednom
jinak gratulace k prevodovce, snad bude makat zas jak zamlada ,me se vymena skrine urychli jelikoz sem dneska zlamal polosu :( tak to udelam prijednom
09:33:47
03.09.2011
03.09.2011
Bery
po srpnových trachtacích jsem doma.bude na čase naplánovat znovu tu cestu Pistovi.A ještě nutno podotknout -ne,že bych se měl na dovolený špatně,ale jak já se těšim,že budu něco dělat...
21:35:13
15.08.2011
15.08.2011
Bery
přivezl jsem si převodovku od pana Sixty,byly nějak divně omletý synchchrony mezi 3. a 4.°-budeme muset kouknout jak to řadí...
12:39:37
31.07.2011
31.07.2011
T
-> Bery: : tak, tak, jinak to nejde taky nebudu ale gratulovat,ale budu držet palce
09:37:53
31.07.2011
31.07.2011
Bery
je statisticky dokázáno,že největší příčinou rozvodů jsou svatby.jsem si toho vědom a říkal jsem to i Kačce a jelikož jsem optimista a v mém okolí je spousta lidí,kterým to funguje(mými rodiči počínaje),nejdu do toho s obavama.Když to nebude fungovat,sbalim si nářadí,tašku hadrů,auto,kolo,motorku a čus,vstříc novým zážitkům.Uvidíme,uvidíme.