skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
16:31:11
09.03.2013
09.03.2013
Bery
motor složený,díky Pájo:-)
08:12:08
25.02.2013
25.02.2013
Bery
-> Zazaa: jj
upravovat litinu,dávat do ní dlouhý štefty a dělat unašeč na kotouč jako má LR...tak jsem to pojal jako výrobu celého kusu.
-> Eidy: uvidim kdy to bude,ale nic nového..vlastně to co máš ty,jen zůstávám u kotouče 257 a škodováckýho 4pístu a ferodo DS
upravovat litinu,dávat do ní dlouhý štefty a dělat unašeč na kotouč jako má LR...tak jsem to pojal jako výrobu celého kusu.
-> Eidy: uvidim kdy to bude,ale nic nového..vlastně to co máš ty,jen zůstávám u kotouče 257 a škodováckýho 4pístu a ferodo DS
22:01:27
24.02.2013
24.02.2013
Eidy
-> Zazaa: Jo, v podstatě jo. gleich.de/cz/.../certal-s
pc
21:59:39
24.02.2013
24.02.2013
Zazaa
-> Eidy: co to vubec je ? predpokladam zas jen obchodni nazev pro nejakou slitinu podobne jako dural ?
14:52:51
24.02.2013
24.02.2013
Eidy
-> Bery: Koukám, že certal se stává oblíbeným materiálem . Nasyp pak fotku hadů.
12:19:26
24.02.2013
24.02.2013
Zazaa
-> Bery: ty naboje ?
11:18:41
24.02.2013
24.02.2013
Bery
řemenice na motoru a máme nový výfuk-nerez trubky 55mm,o kousek prodloužený...jen dovařit háček,ale to až bude motor v autě.
objednány 2 špalky certalu:-)budou se dělat špony
objednány 2 špalky certalu:-)budou se dělat špony
23:09:31
31.01.2013
31.01.2013
Bery
dnes jsem si cvičně naložil motor(říkejme mu cvičně B) do oktávky a vyrazil na dílnu pro motor "A",na dílně z motoru A vyndal vačku a nadzdvihátka ventilů,vyložil motor B na dílně,naložil motor A do auta a jel domů.
zítra začne etapa "lehké řemenice"....
zítra začne etapa "lehké řemenice"....
10:37:27
25.01.2013
25.01.2013
Bery
až budete stavět nový motor(a ono to platí o všem ostatním...),rozmyslete si vše dopředu a mějte rezervu v peněžence.
Starý motor,což je favorit sprint a pár úprav,je po kontrole a bude na prodej,ale nový motor-s tím jsou trable.
písty,hlava,ventily...hro mada starostí.
Musel jsem koupit jiný motor,který by měl fungovat a původní stavbu s vrtáním 78 na chvíli odložit,protože hlava a úprava,nebo výměna pístů-to je minimálně za 20kolíků...
není to prdel,když chcete dvojnásobný výkon,než má serie
Starý motor,což je favorit sprint a pár úprav,je po kontrole a bude na prodej,ale nový motor-s tím jsou trable.
písty,hlava,ventily...hro mada starostí.
Musel jsem koupit jiný motor,který by měl fungovat a původní stavbu s vrtáním 78 na chvíli odložit,protože hlava a úprava,nebo výměna pístů-to je minimálně za 20kolíků...
není to prdel,když chcete dvojnásobný výkon,než má serie
23:30:27
09.12.2012
09.12.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 09.12.12 19:47:16: Ani mě nemluv - myšleno ty zprávy
19:47:16
09.12.2012
09.12.2012
Bery
-> Tuner#2: zatim mě to drží)
ono ten letošní rok-poznáš sám jak se to změní,člověku se trochu převrátí priority a je to jiný s prckem.naštěstí i moji pani baví auta,tak si myslim,že na jaře vrčíme.
nutno podotknout-snad se něco pojede.zasraná nova a další paraziti,kterí mají kšeft ze zpráv o cizím neštěstí,smrti atd.. zabíjí rally
ono ten letošní rok-poznáš sám jak se to změní,člověku se trochu převrátí priority a je to jiný s prckem.naštěstí i moji pani baví auta,tak si myslim,že na jaře vrčíme.
nutno podotknout-snad se něco pojede.zasraná nova a další paraziti,kterí mají kšeft ze zpráv o cizím neštěstí,smrti atd.. zabíjí rally
19:51:24
08.12.2012
08.12.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 08.12.12 17:26:37: To bys mě nasral, protože těch lidí co jsou u toho pořád aktivně od začátku už bys na prstech spočítal
Pěkná práce pane.
Pěkná práce pane.
17:26:37
08.12.2012
08.12.2012
Bery
tak a letos padla.pár fotek-že jsem jako něco udělal,skore najetých km - 0,ale zase co se ušetřilo na provozu a závodech se investovalo do auta a doufám,že to bude příští rok poznat,že se svezem a neskončí to inzerátem.
19:49:22
15.04.2012
15.04.2012
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bery: baracuuda je ti k dispozici, takže klidně si ji vyzvedni
17:36:38
15.04.2012
15.04.2012
Bery
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: já to řídit nebudu,asi pojede táta,nebo Kačka,nebo si půjčím barkase?Podval asi ještě nebude.Já si radši,ty 2 poslední body si nechám na přejezdy na nějaký závody na podzim - teda když to bude už jezdit))
12:35:05
15.04.2012
15.04.2012
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bery: hezkýýý, kolik že ti zbejvá bodů, mohl bys udělat rovnou gesto a dobrovolně je všechny odevzdat předem
11:35:20
15.04.2012
15.04.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> Bery: po ose?závidím
08:50:08
15.04.2012
15.04.2012
Bery
-> myschaak AZNP K.Hora: akorát jsem si trochu poupravil dávkování sedativ.Abych mohl týden v kuse dělat:-)Prostě stále ještě kupím díly.
Příští týden ještě klika od Smetáka a bedna na nádrž.Horší je že auto musí ven z garáže,takže bude převoz po ose do NB.To bude prdel))
Příští týden ještě klika od Smetáka a bedna na nádrž.Horší je že auto musí ven z garáže,takže bude převoz po ose do NB.To bude prdel))
08:31:51
15.04.2012
15.04.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> Bery: takže klasická diagnóza
08:50:27
14.04.2012
14.04.2012
Bery
tak mám plný regál a sklep věcí na auto,ještě nechám nazinkovat nejaký kovový cajky,sjedu do ferony pro tabuli hliníku a začnu to rozebírat,když už nám začala ta sezóna)