-> Eidy: spánek mě přemohl...ono je to teď jiný ježdění.vezmu to od začátku.
Na autě jsou teď disky a kola na takový to stání a popojíždění.Pneu yoko A 531(na hovno....to nejlepší mají dávno za sebou).Prvních cca 9km jsem ohříval brzdy aby si to sedlo a zapeklo k sobě. pak jsem testnul jesli brzdíme rovně a spokojenost,modrý dým od všech kol,ze stopy se to nehnulo.Jen pedál brzdí někde v horní polovině chodu,což je dost dlouhý krok.To nebylo a když si přibrzdím levou nohou,blbě se mi vrací noha na spojku.I pro pravačku je to dlouhý chod s tím "dobovým plynem",který je teda super jednoduchá a funkční věc.
pak jsem to zkusil vzít trochu u huby.Jezdil jsem na takový tý cestě podél obchvatu - asfalt,jemná drť,trochu vyjetá stopa,kousek šotoliny.
Ty gumy jakmile jsem se trochu dostal na štěrk okamžitě plavaly a na 5° už to nebyla taková legrace,dostal jsem asi 3-4x takovýho hada,že jsem musel slevit z plynu a o dva kvalty dolů...Na šotolině otočka 2 zatáčky 90° - nálet,odřadit na 2°a plynem,volant kontra,krása.Pak jsem to zkusil trochu ostřeji a bylo 2x pole,ale to byla jen má vyplašenka.
V pátek nahodim slicky,jedu na geometrii a poslední nastavení,odladit ty brzdy a zkusim to u nás na asfaltu co jsou ty nový zemědělský spojovačky.
Tenhle první test byl jako by jsi v dřevákách šel na maraton.Sice běžíš,ale hnáty si můžeš zlámat a nadřeš se jak magor...:-)
Taky čekám,že po geometrii se to zlepší.Přišlo mi jako by auto když prohrabe mělo tendenci se zadkem tlačit do leva.Ale na tom povrchu a téměř pořád "na plavanou" těžko soudit.
ručičky mě taky bolely jak jsem mačkal volant:-)jinak nic neteklo,domů jsem dojel,opláchl bláto a v pátek budu moudřejší.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
18:45:46
04.09.2013
04.09.2013
Bery
15:48:04
04.09.2013
04.09.2013
Eidy
-> Bery: Nazdar. Jsem se ještě ptal na bližší info ke špéře a vyprdnul ses na mě, ty lajdáku.
Jak to myslíš, že ve vysokých rychlostech je to špatný a v nízkých dobrý? Trochu to rozveď, pls.
Jak to myslíš, že ve vysokých rychlostech je to špatný a v nízkých dobrý? Trochu to rozveď, pls.
21:54:32
30.08.2013
30.08.2013
Bery
-> Eidy: jestli pojedeme někam jezdit a pojede i někdo,kdo bude držet kameru - ať už venku,nebo vevnitř v autě,tak sem něco dám.Jinak já toho moc nenatočim a v autě kameru nemám.
příští týden máme jet testovat někam - asi do sosnový,tak uvidíme
a poslal jsem přihlášku na rallye humpolec,hurá,po dvou letech opět jezdíme....
příští týden máme jet testovat někam - asi do sosnový,tak uvidíme
a poslal jsem přihlášku na rallye humpolec,hurá,po dvou letech opět jezdíme....
21:26:50
30.08.2013
30.08.2013
Bery
motor přede jak kotě,máme trochu vyšší volnoběh,ale super.
stihl jsem jen malý test - obrátka o 180° se současnou technikou je veselá záležitost.dořadit do jedničky,volantem pootočit do požadovaného směru,ťuknout na plyn,volant kontra,full gas,2,3,4,5.....tradááááá
stihl jsem jen malý test - obrátka o 180° se současnou technikou je veselá záležitost.dořadit do jedničky,volantem pootočit do požadovaného směru,ťuknout na plyn,volant kontra,full gas,2,3,4,5.....tradááááá
21:54:29
29.08.2013
29.08.2013
Bery
tak už zbývá jen geometrie a nacpat interkom do helem.
Vrčíme na 4 válce,máme odladěno a zítra jedem domů.
Vrčíme na 4 válce,máme odladěno a zítra jedem domů.
01:53:02
12.08.2013
12.08.2013
Groopi
Neskutočne krásne... Rapid v štýle 130RH je moj taký trochu sen... :) Fakt krásne vozítko...
00:31:41
12.08.2013
12.08.2013
Bery
sedáky jsou tam,jdu chrápat:-)
22:44:03
31.07.2013
31.07.2013
Bery
nevzpomínám si,že by to někdy poskakovalo na tom hp podvozku,na přitvrzený serii to občas zadrnčelo ale ted už nee.
jinak blbě pálí 3. válec.Svíce nová,koukal jsem na palec a asi blbě sedělo víčko a právě onen kontakt trochu omlel palec,takže zítra ještě doobědnám svíce do rezervy,kabely,přehodim víčko,ale možná zkusim spíš urbiho set s boscháckou cívkou.
je to veselejší,když už to popojelo:-)
jinak blbě pálí 3. válec.Svíce nová,koukal jsem na palec a asi blbě sedělo víčko a právě onen kontakt trochu omlel palec,takže zítra ještě doobědnám svíce do rezervy,kabely,přehodim víčko,ale možná zkusim spíš urbiho set s boscháckou cívkou.
je to veselejší,když už to popojelo:-)
20:06:19
31.07.2013
31.07.2013
Eidy
-> vhml: Mě to hopsalo s kyvkou na všech tlumičích a pružinách, na měkkých i vrdých buchtách, poskakuje mi to s molčanovkou na SPAXech a tvrdejch pružinách. Hopsalo to na sériovejch gumách, na Markgumech i Yokohamách. Jen když je trochu prachu nebo hodně vody, tak je to ok. Už fakt nevím.
20:00:03
31.07.2013
31.07.2013
vhml
-> Eidy 31.07.13 19:55:30: mě vůbec. Ale třeba Wena má v eSku molčanovku a taky si na poskakování stěžoval.
19:55:30
31.07.2013
31.07.2013
Eidy
-> Bery: tleskám pane. A propó, tobě to při hrabání poskakuje? Mě dost, proto to radši nedělám.
19:37:45
31.07.2013
31.07.2013
Bery
vrčíme,po roce a půl.jdu přeházet svíce a najít do dílny vyplašenku:-)Jen jsem sjel z podvalu,otočil se a jel zaparkovat,výjezd od garáže je dokopce,tak trochu pod plynem a vrrrr....něco přez metr 2 černý čáry za mnou a málem jsem vyrazil zadní stěnu dílny.
ještě tak 2x přejít ventily než si to sedne a pojedem to odbrzdit.
Díky všem za spolupráci a trpělivost se mnou!
Mazec,mazec,mazec
ještě tak 2x přejít ventily než si to sedne a pojedem to odbrzdit.
Díky všem za spolupráci a trpělivost se mnou!
Mazec,mazec,mazec
00:34:32
13.07.2013
13.07.2013
Bery
-> Tuner#2: no...ted jsem se z pod auta vysoukal a je ještě co dodat:-)pořád to nevrčí.
chtěl jsem na to hodit plachtu,ale řikal jsem si,že na Bojišti si toho nikdo nevšimne.
jo vlastně plachtou na auto jsem obalil motor,protože to je bez zadní haupny:-)
chtěl jsem na to hodit plachtu,ale řikal jsem si,že na Bojišti si toho nikdo nevšimne.
jo vlastně plachtou na auto jsem obalil motor,protože to je bez zadní haupny:-)
00:12:45
13.07.2013
13.07.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
23:57:04
27.05.2013
27.05.2013
Eidy
-> Bery: Parádička. Saky?
23:34:48
27.05.2013
27.05.2013
Bery
-> Eidy: Akorát pozor na šroubení,musel jsem ho o 3mm nechat sfrézovat,abych neponičil lamely uvnitř chladiče.
jinak kytičky už se rýsujou,do konce týdne bych měl mít doma komplet náboje a brzdy.Na tuhle montáž se těšim.I na test:-)
jinak kytičky už se rýsujou,do konce týdne bych měl mít doma komplet náboje a brzdy.Na tuhle montáž se těšim.I na test:-)
14:56:32
26.05.2013
26.05.2013
Eidy
-> Bery: Jop, tak tyhle hadice chci taky. A cena je velmi sympatická.
14:07:01
08.05.2013
08.05.2013
honzin
krásnej