skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
12:20:05
16.10.2013
16.10.2013
Eidy
-> Bery: A proč nemazala?
11:12:46
16.10.2013
16.10.2013
Bery
už to zase maže,potvora....až jsem se z toho včera taky namazal.
Dnes dostrojím,dám náplně a hurá zase na geometrii:-)
Dnes dostrojím,dám náplně a hurá zase na geometrii:-)
21:46:34
13.10.2013
13.10.2013
Bery
hlava sejmutá velkou frézou o 0,2mm,ustrojeno,ale zase nemažem...
23:34:24
10.10.2013
10.10.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Aha, mě se ta rozbíhavost nějak nezdála
23:26:01
10.10.2013
10.10.2013
Bery
na levý straně jsem na dorazu a jsem furt lehce rozbýhavý a na hovno se mi s tim jede,má to tendenci utikat ven,když zatáčka utahuje.A ve smyku-s úsměvem řekněme v driftu se to rychle přetočí. Aspoň to moje prdel tak cejtila.
23:00:26
10.10.2013
10.10.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Co to, proč to? Myslím tu geo
22:57:10
10.10.2013
10.10.2013
Eidy
-> Bery: A ty to zvyšuješ nebo snižuješ nebo co se v tom zase vrtáš?
19:09:53
18.09.2013
18.09.2013
jate-line
-> Bery: Jo uplně přesně mě to napadlo, že jsme si dali sraz v Želivi na nečisto i se spanilkou
09:40:27
18.09.2013
18.09.2013
Bery
-> jate-line: jako na pokec to byly dobrý závody,na nájezdový kilometry to bylo horší.V přední lyžině mám obtištěný nějaký šutr,bahno všude a to jsem fakt nejel.
už to rozebírám a uvidim jak to složíme a otestujem.
já jsem to tolik nepotloukl,ale když to vezmu do detailů - připadal jsem si jak za tunerských dob na sraze.Postavil jsem auto na jedno místo,pak jel na spanilku,něco se posralo, opravit,pokecat a jedem domů...
už to rozebírám a uvidim jak to složíme a otestujem.
já jsem to tolik nepotloukl,ale když to vezmu do detailů - připadal jsem si jak za tunerských dob na sraze.Postavil jsem auto na jedno místo,pak jel na spanilku,něco se posralo, opravit,pokecat a jedem domů...
22:18:16
17.09.2013
17.09.2013
jate-line
-> Bery: Škoda že jste se nesvezli aspoň dvě RZ. Já mám auto dotlučené jak prase, zadní nosník naprasklý, přez celou podlahu šrám asi od šutru...no rozbíječka to byla strašná :) jsem ani nevěřil že vůbec dojedem do cíle...a když jsem viděl že Jirka roztrhl řazení, tak ten to měl taky na knap. Tak to máš do Světlé co dělat coo?
20:30:20
17.09.2013
17.09.2013
Bery
protože máme jen jeden čas na porovnání s konkurencí nemůžu dělat nějaké velké závěry,ale na to,že jsme se s autem učili,učili se velký devítkový rozpis,Tomáš jel navíc poprvé...2x jsem byl mimo trať a prodal spoustu míst,protože jsme byli posraný a někdo neodfoukl gumy...ten nový motor rozhodně neudělá ostudu až vyladíme mouchy.
08:50:46
16.09.2013
16.09.2013
Bery
jj,usmažil jsem motor jak bramborák.Možná i vlastní chybou na konci na časovce,kde bylo už přez 100 a začal nám lézt kouř!!! do kabiny.. jsem schodil čerpadla na benzin aby nemělo tolik co hořet a brnknul jsem i o ventilátor,takže než zapsali čas,tak voda budík na max,olej taky,ale bůh žehnej millers oilu,pořád to mazalo.To tak ve stručnosti.
Jinak jízda humus,geometrie strašný,samosvor super,brzdy taky a přešli jsme na velký rozpis,což si taky chválim.
dnes uklidim,vykydám bahno a začnu odstrojovat
Jinak jízda humus,geometrie strašný,samosvor super,brzdy taky a přešli jsme na velký rozpis,což si taky chválim.
dnes uklidim,vykydám bahno a začnu odstrojovat
14:28:31
15.09.2013
15.09.2013
StepaNoFUN
-> Eidy 15.09.13 08:01:14: Pouze technika... Nejdřív nevydržel novej upravenej rozdělovač, pak asi těsnění pod hlavou...
08:01:14
15.09.2013
15.09.2013
Eidy
A co se stalo? Jen nějaká pitomost doufám.
00:13:17
15.09.2013
15.09.2013
StepaNoFUN
No tak první "ostrej" test byl tak trochu "propadák". :-( Myslel jsem, že uvidím víc jak jeden start. Čistě teoreicky by byly možná 2, ale jedna RZ byl jenom volnej průjezd, pak jsem to pár vteřin viděl v akci (odpich byl dost slušnej), ale na poslední už to nedojelo... :-(
22:41:20
07.09.2013
07.09.2013
Bery
přešli jsme brzdy,tekla mi lehce jedna kostka,doplnily se nějaký závlačky na přední nápravu,udělala se geometrie,ventily,pouprav
ily se nějaký kabely,hadice,věci co by se mohly někam zamotat,poškodit od kamení...ještě nandat interkom a hnout trochu se sedačkou ale to až asi v klidu na závodech.Po včerejšku toho mám plný zuby,takže uklizeno,seru na to.tápeme trochu s tou geometrií,ale to ukáže praxe.
20:33:16
04.09.2013
04.09.2013
Bery
sám jsem zvědavý a rád poreferuju
18:57:14
04.09.2013
04.09.2013
Eidy
-> Bery: Dobrá. Tak to prosím vyzkoušej na asfaltu a trochu čistší stopu, prosím. Já teda jezdím na okruhu trochu zeširoka, ale proti tobě je to zase čistá stopa. Zajímá mě rozdíl, jak moc se pak musíš prát s volantem nebo co to vlastně dělá. Se špérou jsem nikdy nejel ani na špatným konci auta, takže fakt netuším, co to umí a co ne.
Díky
Díky