Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

18:09:38
18.11.2013
Bery
opravdu jsem to nechtěl na zimu rozebírat,ale bohužel...osud...repase chlazení nutná,co s tou hlavou je ve hvězdách,,ale teď hlavně srovnat záda...pánové,sotva lezu a musim mít berle.Když mě píchne v kříži,musim se jít podivat jestli jsem si neustříknul do textilu.Takhle mě záda ještě nebraly
23:09:44
17.11.2013
Bery
kously se mi zada,takže auto začnu rozdělávat až se budu moct ohnout a narovnat...
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 17.11.2013 23:09:44
18:09:03
17.11.2013
Eidy
-> Nwkt: Asi nic hroznýho. Tady už po "styku" digileo.rajce.idnes.cz/Am ater_rally_cup_Bela_pod_Be zdezem_16.11.2013
18:08:33
17.11.2013
StepaNoFUN
-> Nwkt: Vždyť to píšu, že 17týho je asi překlep. ;-) Ale ještě tam má bejt nějaký testování... O tom si bližší info nepamatuju.
17:57:35
17.11.2013
Nwkt
-> Stepan FUN: To je 7 ne 17
17:57:10
17.11.2013
StepaNoFUN
-> Zazaa: Bery se asi přepsal... 7.12. ;-) www.amaterrallye.cz/
16:59:34
17.11.2013
Zazaa
-> Bery: co je v sosnove 17.12. ?
12:30:57
17.11.2013
StepaNoFUN
-> Nwkt: Jenom lehkej kontakt s velkejma gumama v retardéru. Kousek předního nárazníku (z boku) chybí a je v dýlce asi 10cm prasklej blatník nad kolem. Dost to zřejmě podržela rampa. Ale světlům se nic nestalo. Jenom pravá "škarpovka" byla přimáčknutá k nárazníku a byla na ní vidět oloupaná barva z tý gumy (maj je natřený na bílo)...
12:20:26
17.11.2013
Nwkt
-> Bery: Tys to křápnul? 9
12:18:52
17.11.2013
StepaNoFUN
-> Bery: Na laminovací soupravu se vykašli... Je to drahý a nefunguje to. ;-) Až rozházíš agregáty, tak to přivez. Já si ten blatník sundám klidně sám... :-D Lepit to na autě bude pakec s velmi nejistým výsledkem. To mi těch pár šroubů za to stojí a z toho tvýho silikonu to utrhnu jistě bez potíží. ;-)
12:15:23
17.11.2013
StepaNoFUN
-> Pavel P@nkáč: Zatím něco málo předáno Berymu. A kdy bude zbytek vážně netuším. :-/ Přehrabat se v tom množství bude peklo...
11:12:29
17.11.2013
Pavel P@nkáč
-> Stepan FUN: foto bude nekde? kde popr.?1
09:06:02
17.11.2013
Bery
-> Stepan FUN:

no byl jsem hotovej,že jsem ani nezapnul počítač.Bolí mě záda z toho trakaře.Z toho co musíme začnu s tím jednodušším.

Musím srovnat geometrii.Rozbíhavý předek mi nedělá dobře při nabržďování do zatáčky.Zadek v poho,na samosvor se zvyká dobře,možná bych do budoucna nastavil větší svornost.

Musíme koupit laminovací soupravu,protože jsem natrhnul PP blatník,urazil nárazník a práh a dveře jsou jen odřený.

Musíme znovu sundat hlavu,protože jsem to v 1RZ upekl jak brambory,zjistili jsme,že to zase funí do vody - ALE jen při full plyn.Na půl plynu a bez termostatu bych v slušném tempu mohl jet klidně kolem světa,ale závodní režim po cca 3minutách vaří...

-> Stepan FUN: jinak děkuji za fotodokumentaci a za pomoc.Večer jsem mluvil ještě s Pájosem a uvidim jak bude nálada,ale jak to odstrojim,jede to na dílnu.Jestli si chceš zalaminovat ten přední nárazník,rád se s tebou domluvím,Blatník zkusím udělat na autě.

17.12. je sosnová,tak uvidim....
upraveno 1x, naposled 17.11.2013 09:07:12
23:07:23
16.11.2013
StepaNoFUN
Zatím bez komentáře? Odpočíváš po náročném dni, nebo se alespoň chvilku věnuješ rodině? :-)
22:18:55
11.11.2013
Bery
poloosa na 5ti šroubech drží,šestý se mi zatim nepodařilo vypreparovat,geometrie hotová,zítra by bylo fajn se s tim projet abych to mohl kdyžtak přenastavit
21:58:21
09.11.2013
Bery
-> Eidy: dej pokoj...mě sezona začne asi až příští rok,letos to byo o h....v sobotu chci jet do Bělé trochu potestovat,ale včera jsem trochu přehnal skládání z podvalu a poté co jsem sjel dolů z vozejku mi spadnuj jistič a hurá do provozu...a urval jsem poloosu.Ale nic hroznýho.



Předsevzetí ale nějaký mám.Držák na interkom,předělat palubku,zlobí čidlo tlaku oleje a uvidíme jestli zbyde na ježíška aby mi přinesl nějakou hromadu železa aby se nám líp jezdilo...
09:12:06
08.11.2013
Eidy
-> Bery: Tak co pane doktore? Sezóna končí, není na čase to trochu rozebrat a povrtat se v tom? 1
08:38:14
08.11.2013
Bery
tak už zase vrčíme,na geometrii je dnes plno,takže až v pondělí...
10:19:03
05.11.2013
Bery
tak jsem otočil gumy na ráfkách,přivezl včera pár nových pryží na příští sezonu a dorazily upravené rozdělovače,plachta pod auto.Ve čtvrtek start a test,v pátek znovu geometrie a test a příští týden hurá do bělé p.B. zkusit jak to šlape při plné zátěži
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 05.11.2013 10:19:03
20:00:04
16.10.2013
Bery
-> Eidy: nechtělo si to cucnout,nevim.10 w 60 je asi v 10ti stupních moc medová a neprocpalo se to.Povolit čidlo na kanálu,filtr,hadici od chladiče,pak to tam konečně vlítlo.Jdu skládat a vystřihovat si těsnění.
Extreme Tyres