Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

14:29:53
09.01.2014
Toušík
-> Luky: Já bych to tak černě neviděl.. Ono když už pustí plyn tak to tam půjde spíš jde o to že si může nohou neustále brzdit a mezi tím si tam nasouká jakej kvalt bude potřebovat..Ale když bude podřazovat jen o 1 kvalt tak spojkou pomůže. Samo že s přerušovačem je to o něčem jiném, ale o tom referovat nemůžu to jsem ani neviděl ani nezažil jejak blíže. Určitě je to v takovém autě krok vpřed dost velkej! Ale už jde jen o to kam se dá dojít :) Šimurda?
14:14:48
09.01.2014
Luky
-> Zazaa: tak jasně že to jde, ale za jak dlouho se to asi rozbije? To občas zkouším na motorce, ale ne vždy je to uplně hladké přeřazení (odhadnout jak moc ubrat) a navíc mně přijde, že je to snad pomalejší, než "nějak" ubrat plyn a "nějak" zmáčknout spojku
14:10:11
09.01.2014
Zazaa
-> Luky: ale jo ... jde to ... proste trochu ubrat na pedale a lupnout ji tam :)
upraveno 1x, naposled 09.01.2014 14:10:54
14:10:04
09.01.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
Spíš i bez spojky a jedničku tam dá kdykoliv se mu zlíbí.
14:08:01
09.01.2014
Luky
-> Eidy: z čeho usuzuješ, že pod plynem? To by musel mít ještě odpojovač zapalování a v Hčkové kulise to taky asi není úplně ono (?)
14:00:46
09.01.2014
Eidy
-> Bery: Týjo. Tak se pak pochlub a pořádně povyprávěj, až budeš mít za sebou první testy. Takže to tam budeš kopat pod plynem? No to bude parádička. Hlavně si tam už něco nech dýl jak pár týdnů a pořádně to vyzkoušej.4
13:42:04
09.01.2014
Bery
tak jsem včera byl za ježíškem.Pro pořádný tvrdý dárek.Stará převodovka už je fuč a já konečně odvezl novou skříň aby mi do ní nasypali nová kola.

Pokud se nám povede odladit motor,tak doufám,že se s tim pěkně svezeme a víc než 1x.

závěrečný set-up je dog-kit Kalmar motorsport,SP 4,57,samosvor a max rychlost při 7200 - 145km/h Jo stárnem,tak nemůžu lítat po polních cestách už tak rychle:-)





2 hodiny jsem tam včera slintal a vyzvídal. je za tim vývojem spousta hodin práce a nedivim se,že takový věci se na žádném fóru nedočtete.Prostě si je koupíte s novým zařízením a buď je chcete prodat,nebo mlčíte...nebo je řeknete maximálně někomu osobně a tím to hasne.



test plánuju na jaro,nebo až nebude hnusně,takže zatim trvá zimní příprava na sezonu.jak to jede v jiném autě jsem zkusil,ale není to ono.Každopádně když tam člověk ten kvalt flákne...klepaly se mi ruce ještě 5 minut poté,co jsem z toho auta vylezl:-)
14:18:50
30.12.2013
Bery
ty by jsi me serval...to neni jako klapat neco do kompu..;)

a s tim evem-kdyby to nebylo 3x drazsi,nez tahle moje "draha"kara,tak uz si v tom vozim prdel.a i kdyz v Sti se obcas svezu,tak ta skodovka me bavi vic.
upraveno 2x, naposled 31.12.2013 09:51:26
10:30:21
30.12.2013
Nwkt
-> Bery: Tak ještě vyměnit kastli za nějakou z eva a je to ne 3
09:33:14
30.12.2013
U-Geen
-> Bery: tak to mas do zitrka co delat :-)
09:31:04
30.12.2013
Bery
převodovka je prodaná,starý motor je pryč,začíná takové hluché období,protože auto je nepojízdné a na nové věci musim ještě došetřit.Připadám si jako Félix Holzmannů když musel prodat kamna aby mohl zaplatit uhlí...

Ale letos to fakt nerozebírám,jen měním celý díly plug and play:-)
20:46:59
15.12.2013
Bery
-> T: sehnal jsem DSG z transportera,tak na to moje ježdění a nedělní výlety s rodinou to bude to pravé4
18:54:47
15.12.2013
-> Bery: : můžu se zeptat proč ji prodáváš ? respektive co chystáš ? 4
15:06:52
15.12.2013
Bery
Současná převodovka na prodej!! made by Sixta,po kontrole zubů a synchronů,SP 4,22,boční víka Kalmar motorsport ,jezděná pouze na taf-x,po 200 ostrých km pravidelně měněný olej.za 2012-13 najeto 100km..

V mém podání není moc olítaná,neb se v tom buď vrtám a nejezdim,nebo nemám čas jezdit.

Prodej za cenu ozubených kol

Můžu ji nechat "otevřenou" po kontrole a demontáži samosvoru
upraveno 1x, naposled 15.12.2013 15:08:51
16:33:01
21.11.2013
Dave - ten pátý
-> Bery: Koukám, že jsi na brzdy pěkně hořel 3 3
13:11:50
19.11.2013
Antony - zrušená registrace
-> Bery: parádní fotky, je vidět, že sis to užil 4
19:55:43
18.11.2013
Eidy
-> Bery: Pravej závoďák. 4
19:47:35
18.11.2013
MajoLR
Parádne fotky z Bělé p.B.!!!156 143 A prajem skoré uzdravenie.174 4
19:31:43
18.11.2013
Petrson
-> Bery: Poslední fotka moc pěkná 1 1
Extreme Tyres