Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

14:35:00
21.06.2024
m8rinek
-> havlik: neřešila by to hladká trubka jako mají PURy standardně? Aby se trubka neměla tendenci protáčet a fungovala jenom jako rozpěra?
14:32:10
21.06.2024
havlik
-> Eidy: tak ono asi budeš mít menší pohyb na ramenu než na rally zvedlym podvozku
14:05:17
21.06.2024
Eidy
-> vhml: Tak to já nikdy. Ani na sérii ani na Pemitoblocích.
13:05:32
21.06.2024
vhml
-> Eidy 21.06.24 10:02:58: já to měl povolený vždycky všechno 3
11:04:35
21.06.2024
Bery
ja jsem to už brousit při sestavování. ten "odpor v kroku" je hnus, polovinu práce tlumiče sebere uložení aby se popralo s tím krokem v gumy a pak už pootocenim na futru.

pak uskakanych km a co to dělá, kurnik...
10:02:58
21.06.2024
Eidy
-> vhml: Já vím, ale zase je divný, že se povoluje jen jedno místo a ne všechny. Nebo to namazat silikonovou mazelínou.
09:59:13
21.06.2024
vhml
-> Eidy 21.06.24 09:55:50: to si myslím, že ti nepomůže. Nepovoluje se to kvůli vibracím, ale protože rameno přes gumu hejbá s podložkou pod matkou. Za mě je řešení zkrátit gumu, aby nebyla tolik zmáčknutá podložkou a mohlo se to točit na futru a netahalo to sebou podložku.
upraveno 1x, naposled 21.06.2024 09:59:54
09:55:50
21.06.2024
Eidy
-> Bery: Zkusil bych na ten čep dát podložky nordlock.
09:45:59
21.06.2024
Bery
-> havlik: jj, víc lidí to řeší.. asi bude zavlacka a možná i jiná tyčka. sem se mi nechce dělat nápravu na unibaly. rapid má vývoj dočasně pozastaven...
09:08:01
21.06.2024
havlik
-> Bery: tak přesně tam se mi to povoluje taky pořád i zalepený
09:05:45
21.06.2024
Bery
no... tak se pomalu oklepavam.. hodil jsem auto na kozy a něco málo práce mít budeme. převodovka po defektu půjde na kontrolu. lamelam se to moc nelíbilo, to bylo cejtit při jízdě jak se cukala...

a chybí nám kousek přední nápravy na levém horním raminku
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 21.06.2024 09:05:45
23:59:29
01.06.2024
Eidy
-> StepaNoFUN: Tak to jo.
22:58:30
01.06.2024
StepaNoFUN
-> Eidy: Na začátku... Pak se s tím cvakalo. A navíc je tam prej v tom místě (po prvním retararderu hned po startu) na pikaču zvlněnej asfalt...
22:38:53
01.06.2024
Eidy
-> StepaNoFUN: Pěkný, pěkný. Vypadá to jako rychlá jízda. Jen takovej dotaz; ten zadek mi přijde občas dost měkej. Je to schválně jako boj proti přetáčivosti nebo se mi to jen zdá?
21:23:07
01.06.2024
StepaNoFUN
V. Podorlická Rallye 2024 - Beran-Izaj
08:05:32
28.05.2024
Bery
zítra jedu ještě do opočna pro najižďák.. doma už jsem poklidil ale ještě nemám prezuto a takový ten malý servis a prohlídka mě ještě čeká.

zážitků je moc. veselých i smutných. něco sepíšu.
23:00:37
27.05.2024
Eidy
-> StepaNoFUN: Ale ale. Nechtěná penetrace pneumatiky?
22:07:56
27.05.2024
StepaNoFUN
21:34:55
27.05.2024
Eidy
-> Bery: Nějaké veselé historky z natáčení?
19:45:41
27.05.2024
castrol
Extreme Tyres
    vyhledávání
pá 28. - ne 30.06. Pohofest | pá 09. - ne 11.08. 10. CS ŠKODA zraz | další akce...