Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

09:29:43
22.02.2015
Bery
-> Stepan FUN: nejsem na tom jinak.nez v ty zime svlekat kombinezu,resim to plinama.

Most navareny na aute,jdu si lehnout.rano tu musim uklidit,vyfoukat piliny a prach a jedem to snad zaramovat;-)
21:46:29
21.02.2015
Nwkt
21:44:04
21.02.2015
StepaNoFUN
-> Bery: To jsem rád, že to vaří dobře. :-)

Jenom mimochodem - až to sem povezeš, tak popros dcery, jestli můžou do konce příštího měsíce postrádat jeden z (určitě několika) nočníků... Až se z toho budu chtít posrat, tak abych nemusel tak daleko. :-D
08:43:34
21.02.2015
Bery
-> Stepan FUN: vari to krasne.dekuji za zapujceni.auto jede zitra pryc a pristi tyden by to melo byt zpatky doma a zacne faze 2.

Mame neco pripravenyho k nastrojeni?
08:10:06
21.02.2015
StepaNoFUN
-> Bery: Tak už svařuješ? :-) A auto je ještě stále doma, nebo v Boleslavi?
00:02:06
21.02.2015
Bery
Dneska zase padaly kila.novy most hotovy.
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 21.02.2015 00:02:06
23:28:21
10.02.2015
Bery
Letos prvni napomenuti za hluk;-) takze pokracovani zitra...
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 10.02.2015 23:28:21
20:42:26
08.02.2015
Bery
-> vhml: mam potvrzeno od tech. komisaře a i v AMD to konzultuji.jedu ram podle J.mam ram navareny do kastle na dalsich 17ti bodech a jeste jich pribude.mame nove kategorie -viz mr. Simurda.sice lidi kvuli technice řvou,ale lze otestovat;-)
20:33:22
08.02.2015
Bery
Nemecky RUKO bimetal-kobalt...dneska jsem orval 40mm korunku,ale co uz odvrtala a kolik dostala ran-klobouk dolu.
20:27:31
08.02.2015
vhml
-> Bery 07.02.15 00:10:09: že to je tak jak tvrdíš máš potvrzený papírem od nějakýho technika, co může vydávat oficiální rady?



Protože dříve to skutečně bylo jak říká m8rinek a auta, který se nestihly otestovat v roce 2008 to museli podle K 2009 vyřezat. Pravda, že v současnosti pro historiky asi nějaký omezení není ,pokud se jedná o českej mistrák a můžou se ject rámy podle Jčka.

V poháru ( kterej už od letoška neexistuje ) bude situace asi volnější.
20:21:29
08.02.2015
Bery
Dnes jen 1,5kg...

To neni odhlucneni,to je kvuli nadrzi...
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 08.02.2015 20:21:29
20:21:27
08.02.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 08.02.15 20:15:48: Kam chodis na ty vykruzovaky? Staci neco obyc a nebo je lepsi priplatit za nejakou znacku/typ?
20:17:34
08.02.2015
Nwkt
-> Bery 08.02.15 20:14:40: Co to tam máš za těžký odhlučnění 3
20:15:48
08.02.2015
Bery
20:14:40
08.02.2015
Bery
Došly mi řezný kotouče,tak jen vrtam a vykruzuju a škrábu.

Ta interpunkce na telefonech je des...
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 08.02.2015 20:14:40
00:10:09
07.02.2015
Bery
-> m8rinek: na rallye je dost potřeba. jestli to půjde do V1 zatím nevim.

jinak je to jaxem psal.
23:49:50
06.02.2015
m8rinek
-> Bery: Pro jakou soutěž? Třeba pro K4 ho nepotřebuju...



A tou definicí si taky nejsem jist. Bývalo 6bodů a spojení rámu s rámem okna už nebylo možné. Buď byl počet bodů změněn na 8, nebo je to libovolné, ale jaká je situace dnes, nevím...
upraveno 1x, naposled 06.02.2015 23:51:59
23:41:54
06.02.2015
Bery
-> m8rinek: za pevný bod se považuje místo podložené výztužnou deskou,jinak je už počet spojení s karoserií libovolný,já mám rám vevařený do káry,ale počet pevných bodů bude pořád 6

papír na testaci na Rka
23:32:42
06.02.2015
m8rinek
-> Bery: No hele a když zakotvíš tlumiče, nebudeš mít víc bodů pevně spojenejch s katlí, než Jčko dovoluje? Bývalo 6, pak snad 8, jaká je situace dnes nevím...



Jakej potřebuješ papír? (Pro jakou soutěž?) Nestačí odpovídající provedení rámu(tvar, provedení) s kvalitními svary?
23:29:18
06.02.2015
Bery
je to asi 8 m trubek,takže nejen kufr.proto mě ještě čeká cca 15 - 20 kg dolů a bojím se aby to nedopadlo jako Pistovo auto....-)

o VND vím,situaci tam neznám, ale těžko mi na to bude každý dávat svůj papír.Navíc to není jen o rámu.

14 dní ještě skousnem-ostatně nemám na výběr,ale práce mám dost.jen by se mi lepší dělalo už na čisto.
Extreme Tyres