Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…

- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs



2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top


Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka



Převodovka - Kalmar motorsport dog kit

2014

Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T


Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)



2015

Rallye Orlické Hory 2015 
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský

Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye



Bery/Rapid - komentáře:

17:59:52
22.01.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 22.01.15 09:50:55: Ty máš dělané horní čepy na zakázku? Význam? Nějak moc nechápu co jsi začišťoval?
09:50:55
22.01.2015
Bery
-> Eidy: přebírám to jak popelka. Nový tyčky do horních ramen mají blbě udělaný zápich pro ty pérovky,tvrdý silentbloky už umim lisovat jak nikdo,jen ty trubičky by zasloužily víc péče a než je člověk zarovná,odhraní a udělá lehce nábehy aby šly líp lisovat...a excentry a čepy do svisláku versus trubička v silentu mají taky slušný tolerance,takže jsem dolešťoval trubičky snad na setinky aby to chodilo.
dnes musim rapida postavit na kola,hodit tam dveře a naložit,v sobotu ráno odjíždíme. A zítra jedem kočovat a vexlovat díly.Jak říká Bohoušek - vyměním luk za 2 šípy:-))
00:53:45
22.01.2015
Eidy
-> Bery: Ze 3 jednu? To je slušnej odpad.
00:33:41
22.01.2015
Bery
neskládám nápravy každý den,tři jsem rozebral a skládám jednu aby byla taková "motorsportovní" ; ale to je sraní s tim.A pořád to hlavně nemám složený...
08:54:31
18.01.2015
Bery
Nemate nekdo doma nebo jakou malou respektive nizkou pneu?například 175/50/13? Uz jsem do kufru dostal 180/530/13, ale je to o prsa korejske zeny...bude to legrace dodelat jeste nejake lešení. .
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 18.01.2015 08:54:31
22:43:28
15.01.2015
Bery
řežu a vrtám dál.Třeba ty plechy na předním podběhu - to je tam jen aby nelítalo bláto do blinkru,ne?
Ono už je to jedno,šlo to dolů:-) a k tomu i všelijaký držáky,plechy atd.
a teď už vím co kde je navíc,není to jen o tom plastizolu.
dveře jsou akorát,ty neřešim.
20:48:11
15.01.2015
StepaNoFUN
-> Zazaa: Myslím že nikoli. ;-) Možná dveře nebudou moct bejt tak odlehčený. Ale jelikož události "posledních dnů" měly za následek nutnost sundání "nesundatelnejch&quo t; blatníků, tak si to o to obroušení plastizolu (na kterej se tenkrát "zapomělo") samo říkalo... ;-)
17:03:19
15.01.2015
Zazaa
-> Bery: budes muset zavarit neco z toho co si provrtal tak hledas odlehceni jinde ? :)
14:52:42
15.01.2015
Bery
Prez 6 kg plastizolu v podbehach. Milé číslo.
Navic auto vypada jak po pouštní bouři.
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 15.01.2015 14:52:42
22:34:58
12.01.2015
jate-line
-> Bery: 3
22:32:45
12.01.2015
Bery
Historik nee,to ani v nejprudsi zatáčce....
22:25:04
12.01.2015
jate-line
-> vhml: samostatnou nemá, ale myslím že využili homologaci 130L a s použitím karoserie Rapid což byla tehda povolená přestavba. Samozřejmě jenom do poháru, kde soudruzi přimhouřili obě oči, historik to nikdy být nemůže.
22:19:30
12.01.2015
Bery
Budu to testovat.vsechno je jednou poprvé a nekdo s tim začít musí. Neříkám,že to na poprvé projde,ale mouchy vychytame.makame na tom.kdyz to neklapne,svet se nezboří. Zatim me to pořád baví.
22:19:07
12.01.2015
vhml
-> jate-line 12.01.15 22:12:20: ale FIA homologaci nemá ne? Někde existoval list všech homologací na všechny auta, ale nemůžu ho najít. Ale v aktuálním je třeba dvojková Fabie v naftě nebo McLaren MP4-12C 3
upraveno 1x, naposled 12.01.2015 22:20:29
22:12:20
12.01.2015
jate-line
-> Tuner#2: Do véčka ano, viz
www.ewrc-results.com/prof ile.php?p=4841&...
22:09:55
12.01.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jate-line 12.01.15 22:08:42: Až tak? To taky někdy jezdilo?

Jinak smyslupné akce jako Podbrdské legendy či Kramolím se můžou i bez R pokud dobře vím 4
22:09:37
12.01.2015
Honza5
22:08:43
12.01.2015
vhml
-> Honza5 12.01.15 22:07:18: si prvního zase dáme za 200 rozvařenej párek a pojedem domů 3
22:08:42
12.01.2015
jate-line
Jedině úzký klasický Rapid(plechové díly) ale pravidla ještě vydané nejsou, tak kdoví....
22:08:13
12.01.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 12.01.15 22:03:54: Ale LR/H jelo soutěž jako předjezdec alespoň, zatímco Rapid rozhodně ne.
Extreme Tyres