Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…

- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs



2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top


Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka



Převodovka - Kalmar motorsport dog kit

2014

Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T


Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)



2015

Rallye Orlické Hory 2015 
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský

Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye



Bery/Rapid - komentáře:

22:56:19
11.07.2014
Eidy
-> Bery: Jak jako KO?
22:41:27
11.07.2014
Bery
10 pistku ze 16 ti K.O. v podstate na tu bidu to brzdilo skvele.omlouvam se svemu autu,brzdy jsou po repasu,zitra montaz,uvidime jaxe to povedlo.
09:35:50
10.07.2014
Bery
-> vhml: stejně je divný,že to takhle zgumovatělo.dneska jedu pro nový pístky a manžety,bude repas a kéž bych stihl třeba v pondělí dojet k sousedům na technickou na válce aby to člověk zkusil nejdřív na přístroji:-)Už se vidim v neděli na těch cestičkách kolem obchvatu jak tam lítám jako pako:-)
22:04:38
09.07.2014
vhml
-> Bery 09.07.14 22:02:44: a pak že jsou DS2500 špatný 3

Proč to ale máš takhle zapečený?
22:02:44
09.07.2014
Bery
Tak jsem vyndal brzdice.na pistkach jsou rozpeceny manzety,pistky jsou tak na pul...v podstate mam dvoupisty.repase nutna.fotku radsi davat nebudu,mohlo by se vam udelat nevolno.
19:45:33
09.07.2014
Bery
kluci díky za tipy,já nějak nestíhám...občas sem mrknu a zase makat.za týden jedem a práce neubývá.
mám tu s sebou na krušný hory připravený oboje desky,o víkendu odšlapem novou brzdovku a uvidíme. a to jsem myslel, že už pojedu s "novým set-upem" auta,ale je moc práce mimo garáž,tak vše při starém.jen udržovací práce.
Dneska jsem si akorát udělal radost,přivezl jsem si od p. Jelínka novou kombinézu.Sice mě taky dneska pokousal bulteriér,ale to mi radost nezkazí.5
23:00:10
08.07.2014
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.07.14 22:54:28: těžko to vysvětlovat když to pochopit úplně moc nechceš, nebo to možná vysvětlit neumím. Každopádně jezdil jsem na ATE, Textarech, Osinkách, Galferech i DS3000 a mám v autě to co mám a vím proč...
22:54:28
08.07.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 08.07.14 22:43:07: Takže lepší deska je o tom, že brzdí méně viz. to co popisuje Bery? BTW můj post si asi silně nepochopil, zablokovat kola můžu i na semi-slickách když chci, nebo přeženu brzdný nástup/tlak/razanci. Jinak jde brzdit perfektně na hraně, kdy kola třeba jen pokvikujou na nerovnostech.
22:43:07
08.07.2014
vhml
-> Bery 03.07.14 23:13:34: hele mám je a dobrý. Jestlit ti to dělá takovej bordel, tak je máš možná blbě zajetý a je z nich vypečená pryskyřice. Zkoušel si je přebrousit?

-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.07.14 16:08:50: jenže lepší deska je právě o tom že se to kolo nezablokuje...
upraveno 1x, naposled 08.07.2014 22:43:51
22:31:32
08.07.2014
Petr/Škoda 130
Já jedu textary a zatím v poho.
20:49:33
05.07.2014
kury
Tak mi to dneska nedalo s těma deskama a vytáhl jsem po třech měsících auto. Aspoň jsem ty brzdy zase rozhýbal. Jako mě se zdá, že to brzdí v poho. Při mírném brždění mají ty DS2500 ostřejší nástup než předchozí DS2000 a krásně to zařezávalo do pásů. Byl jsem teda línej přehazovat kola a měl jsem na tom serie Yoko A539, takže při větším šlápnutí gumy nestíhaly. A zajížděl jsem to podle návodu. Žádný lechtání jako u serie. Prostě přerušovaně brzda, plyn. A fungovaly krásně hned od začátku.
12:53:27
05.07.2014
TTomas
S zadnejma Ds jsem nemel nikdy problem. Tipoval bych to na spatne zajeti pripadne volbu smesi. Hod mi do zprav jak jsi je zajizdel. Snad ti dokazu poradit. Jinak mi i Brembo/Textar maka vyborne. Co mas vlastne za kotouce?
12:29:05
05.07.2014
jate-line
-> Tuner#2: ATE jezdím na spotřebáku a uplná paráda, lepší sériové desky asi nejsou.
16:08:50
04.07.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: -> jate-line: Hmm a to jsem je chtěl přes zimu zkusit nahodit, tak asi ušetřím přes dva litry a seru na to. ATE dokážou zablokovat i ohřáté semislicky a ještě se mě nestalo, že by to s chlaďákama přestalo brzdit, to dřív odejde jednoduchý zadek ale to se nestalo ani na okruhu.
13:51:56
04.07.2014
jate-line
DS2500 ale na áčkové feldě na vahadlech a brzdí to pořáda stejně blbě :) jediná výhoda, že to brzdí stejně jak studené tak aj když svítí...3
23:13:34
03.07.2014
Bery
Pred chvili jsem dodelal levou stranu a desky zase maji mapy a nevim jestli nevratit na auto textary.ty brzdily slusne.ty feroda budou chtit asi tesne pred zavodem prebrousit a prejet i kotouce aby to bylo stopro cisty.kapalinu musim taky vymenit.jeste jeden zavod tomu dam sanci.to jest za 14dni.
17:35:16
03.07.2014
kury
Já mám ty DS2500 vepředu a přijdou mi normální. Ale na rally jsem je už nestihl zkoušet, jen na slalomu a motokárovém okruhu. Takže z velký rychlosti nevím co to dělá.
08:33:04
03.07.2014
Bery
O pocitani to ani nebylo,spis jsem probrzdil odboceni do prave 6 a na okruhu je couvani za 300vterin.takze jedina cesta byla ven z okruhu.
Na ewrc je z toho rekord,my dostali 450vterin penale a do sbirky chyb je to dalsi trofej.a ze jsem jich tam posbíral. ..
Jeste dotaz -ma nekdo take potize s deskama DS 2500? Mam velky problemy zastavit auto.je to na hranici deformace pedalu a vytrzeni rucky z tunelu.
17:03:56
01.07.2014
kury
Někdo neumí počítat okruhy na okruhový RZ :D
16:10:35
01.07.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 01.07.14 08:25:13: ze tys to vzal nejakou zkratkou 3
Extreme Tyres