Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

09:44:25
19.05.2014
Bery
ještě bych tu měl jeden střípek,drobný detail - mám problémy s brzdama - nedokážu dávkovat brzdu tak, abych intenzivně a na poslední chvíli dokázal zpomalit na odbočení,nebo před retardérem.hodně si pomáhám převodovkou a to jsem byl upozorněn ať s tím tolik nebrzdím,že to namáhá strašně obal atd...

Moje teorie-letim do retardéru a pod plynem si ťuknu do brzdy jestli reaguje,brzdy jsou už ohřátý,držim ještě chvíli full a začnu brzdit,řadit dolů,jsem dlouhej a došlápnu víc brzdu,předek se blokuje,za mnou modro,ale mám pocit,že po výměně destiček zadek nezablokuju,takže to auto teď tolik nezastavuje.

Tudíž nás to stojí vteřiny,protože musim brzdit dřív a ne tolik agresivně.

pozoruju to co jsem dal nový náboje,kotouče a hlavně ferodo DS 2500,vzadu jsou textary z předku a to ferodo brzdí při ohřátých brzdách mnohem agresivněji i při menším přítlaku.Zadek tím pádem má taky menší přítlak,protože pedál stačí pošimrat a auto brzdí.

Jestli je má teorie správná,tak by to mohly řešit stejný desky dozadu a mělo by to být znát.

co Vy na to?
07:53:42
19.05.2014
Bery
pánové,byl to mazec,nedůvěra v techniku se těžko překonávala:-)

s tím vrtáním si dám pozor,zatím to vypadá jen na malou evoluci v podvozkových partiích.kdyby někdo scháněl pěkný podvozek od HP....:-)jeden tu budu mít
23:46:30
18.05.2014
Eidy
-> U-Geen: Šajse, to jsem z toho nepochopil. Tak nic no.1
23:44:11
18.05.2014
U-Geen
-> Eidy: hele ta lizina vzadu by octavce moc nepomohla proti prorazeni vany :-)
23:39:59
18.05.2014
Eidy
-> Bery: Tak paráda chlape. Škody jsou tedy jen drobné a auto obstálo. A co ta děravá vana? Ty nemáš vzadu lyžinu? Aspoň víš co dál. Ale hlavně se v tom teď nevrtej, když to funguje a jezdi.4
23:39:30
18.05.2014
m8rinek
-> vhml: Stříkačka bude jednoznačně lepší, ale ty polopravdy co se šířej o dvojitejch karburátorech to je k zblití...



Pokud něco nefunguje tak za to v 90% případů může majitel (něco nedotáhl, nezajistil, zapomněl), korunu tomu dávaj karburátory z čech, který jsou polepený tím co dům dal. Na Weberech jezdila fůra seriovejch aut a najely solidní porce kilometrů. A vlastně kdyby jen aut... www.skoda110r.eu/akce/... /sinsheim140012.jpg
23:35:50
18.05.2014
Bery
jsme živý,zdravý z5 z litoměřic,test dopadl celkem slušně.Ve čtvrtek jsme si ještě 3x vyndali a překopali zadní nápravu,přenastavili geometrii a ve 4 ráno jsem přišel domů. V 6:30 byl odjezd směr Litoměřice,takže krásná noc.Děkuju Leošovi za pomoc!Krasojízda pokračovala když jsem při najíždění prorazil vanu na najíždáku na všemi oblíbené RZ,3km jsem pak psal za sebou lajnu,než na mě zapískala palubka že nemažem.Děkuji ochotnému pánovi,který po nás uklidil ten zbytek,co dovytekl z deklu.

Zkusili jsme si sucho i mokro,šotolinu i bláto,auto funguje,nehřeje se to,převodovka je bomba,vo tom žádná,jen ještě dohnat něco málo do motoru a myslim,že bychom mohli být úspěšní.Litoměřice pro nás skončili 4. místem díky mé blbosti kdy jsem si škrtnul o retardér a 5 vteřin navíc nás stálo 3. místo.2 rz jsem prodal,mokrý kostky s blátem nestály za pár vteřin riskování,byl to přeci jen první delší závod po...po dlouhý době:-).Děkuji Leošovi a Honzovi za servis,za opravu vany na oktávce,Tomášovi za spolupráci na trati a zítra začneme okukovat škody.Zatím vím jen o zdeformované lyžině vepředu,ohnutém spodním ramenu na pravo a zmaštěném uložení na levé straně.

Budeme pilovat a těšit se na 390 km dlouhou Radouňskou rallye 27.-28.6. 2014
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 18.05.2014 23:35:50
23:39:43
16.05.2014
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 16.05.14 16:26:12: já ve vlastním ladění webrů teprve začínám, tak uvidím co mě čeká časem, ale na druhou stranu je to úplně geniálně jednoduchej karburátor.



Protože třeba na Solexy ve 140LS jsem šáhnul minulej tejden prvně po 8 letech kdy se povolil šroubek synchronizace klapek. Když jsem se to jal preventivně vyčistit tak dokonce celou dobu ani volnoběžných šroubách nebyly omylem daný O-kroužky.



E: vlastně před třema rukama jsem seřidil hladiny. Ale je pravda že obecně to auto najede pár kilometrů.
upraveno 2x, naposled 16.05.2014 23:40:38
19:41:35
16.05.2014
m8rinek
-> pavucina: To bych chtěl vidět jak stříkačka vyjde na stejně jako webery, teda pokud nepujde o nějakej homemade bastl typu MPi sání, nebo motorkový klapky. Ono takový ověřený řešení od dbilas dynamics zas tak levný nebude...
19:12:43
16.05.2014
pavucina
Vzhledem k cene jednotek, ktere se vsim si troufam rict, ze vyjdou na stejne penize jak webry, tak pokud to dovoli pravidla, tak bych nad tim ani chvili nevahal ;). Vstrikovani bude fungovat vzdy, muze to mti zpetnou vazbu, coz je neskutecna vyhoda a odpada naladovost pri ruznych teplotach 4
16:26:12
16.05.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 16.05.14 07:22:16: Nevím, webry nemám ani nevím jak se ladí a co vše se tam dá nastavit, ale snad všem to na webrech po prolítnutí esíčka min. chvíli tarokuje a tohle jsou slova mechanika od Petra a to nejsou žádný béčka...
upraveno 1x, naposled 16.05.2014 16:26:45
07:22:16
16.05.2014
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 14.05.14 18:57:50: to by mi zajímalo co každej na Webrech po závodu ladí. Tryska se ti přece sama nezvětší.



A aby se nepohnuly volnoběžný šroubky atd už přece v době Loctitu nemůže bejt problém...
23:10:07
14.05.2014
Bery
-> Tuner#2: jj,jenže tu máme nějaký pravidla na volnym poháru a pak je tu nepatrný rozdíl -cca 50 000oproti weberům.

Ale už jsem to začal trochu řešit,každopádně letos to ty webery musí odkroutit a pokud to nebudu sundavat,mělo by to držet.Mikov mi pokaždý říká že když to jsou ty starý a poctivý webery,ne ty současný španělský,nebo kde to lisujou,tak to musí fungovat.



odpoledne byl malý šotolinový test, přešli jsme odpo ventily,teď jsem dorazil domů.Zítra to moc nevyzkouším,protože jsem tu měl doprovod s modrými majáky,ale prošlo to.pro jednou...
18:57:50
14.05.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 14.05.14 08:42:58: NJ a presne to same rikaji mechanici od Petra Simurdy o webrech kontra jejich vstrikovani... Webry to je kazdy zavod ladeni, tady o tom nevi uz par sezon 1
08:42:58
14.05.2014
Bery
včera výlet do přelouče,pan Mikov poladil karburátory a opět mi to nedá - i jsme se o tom docela dlouho bavili - ať mi nikdo neříká,že ty motorkový karbecy umí to,co správně natryskovaný a naladěný weber:-)

ano děti,správně,neumí.5
00:15:37
12.05.2014
Bery
práve som sa vrátil z garáže,výfuk připravený,díly na přední nápravu taky a prořezal jsem si 2 gumy a mám toho dost.,bude to mazec tenhle tejden a ve čtvrtek směr středohoří.Bohatší část teamu taky ladí,ale včera vyplivlo turbo na subárku,tak uvidíme jak to dopadne.
12:44:10
06.05.2014
vhml
-> Bery 05.05.14 17:29:02: 4 jsou určitě špatně. Mám teď 3 na slalom, na zatáčení fajn, ale už je znát že to hůř brzdí.
12:29:09
06.05.2014
Bery
-> Tuner#2: asi tak.

Máme nový výfuk a cncčko vyrábí špony,snad z toho něco vypadne.
18:32:02
05.05.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 05.05.14 17:29:02: Ty 4° bude na rallye strašně moc. Mám lehce přes dva a je to takový kompromis na rozbitou cestu i na okruh. (Na okruhu by to chtělo odklon větší). Ono zas pak guma brzdí menší plochou a na rallye to asi nebude.
17:51:07
05.05.2014
Eidy
-> Bery: Říká se, že na pevnost stačí 3 závity :) Ale předpokládám, že Ti spíš nevyhovovalo chování auta a ne jen vzhled.
Extreme Tyres