COL/S136R COL/S136R

komentáře | popis | fotky | COL | 11.03.24 23:12 | 90x v oblíbených
S136R (šedý II)- mam ho od roku 2000; dilci renovace a upgrady: 2004, 2009, 2015-2017



cilovy stav je uplne renovovane auto, pri vyuziti drobnych uprav motoru, podvozku a elektriky, vzhledove jen malo odlisne od originalu.



Rad si obcas projedu nejaky horsky prusmyk nebo vyjdeu na kopec (pokud mozno nad 2500m), maly seznam:



Alpy:



1 GrossGlockner - Hochtor 2550m (Rakousko, 2006, 2019)

2 Passo Resia 1508m (Italie, 2007, 2010, 2011, 2019, 2021)

3 Passo Stelvio 2750m (Italie, 2007, 2009, 2010, 2011, 2019, 2021)

4 Passo Gavia 2640m (Italie, 2007, 2019)

5 Simplonpass 2005m (Svycarsko-Italie, 2007, 2011)

6 Furkapass 2436m (Svycarsko, 2007)

7 Oberalppass 2046m (Svycarsko, 2007)

8 Passo piccolo san Bernardo 2188m (Francie, 2008, 2010, 2011)

9 Passo grande san Bernardo 2423m (Svycarsko-Francie, 2010, 2011)

10 Col de'l Iseran 2770m (Francie, 2008, 2010)

11 Col du Galibier 2645m (Francie, 2008,2009)

12 Col du Vars 2111m (Francie, 2008, 2011, 2021)

13 Cima de la Bonette 2802m (Francie, 2008, 2011, 2021)

14 Passo Rombo 2503m (Rakousko,Italie, 2009)

15 Col de'l Izoard 2344m (Francie, 2009, 2021)

16 Umbrailpass 2503m (Italie-Svycarsko, 2010)

17 Passo dello Splungo 2118m (Italie-Svycarsko, 2010, 2011)

18 Nufenenpass 2478m (Svycarsko, 2010)

19 Col de la Croix du Fer 2068m (Francie, 2010)

20 Passo S. Bernardino 2065m (Svycarsko, 2011)

21 Passo Torre di Fraele 1800m (Italie, 2011)

22 Passo di Foscagno 2291m (Italie, 2011)

23 Passo Bernina 2328m (Svycarsko, 2011)

24 Livigno Pass 2315m (Italie-Svycarsko, 2011)

25 Montgenevre 1854m (Francie, 2011, 2021)

26 Passo Sella 2218m (Italie, 2019)

27 Passo Pordoi 2239m (talie, 2019)

28 Passo Falzarego 2105m (Italie, 2019)

29 Col d'Allos 2250m (Francie, 2021)

30 Colle della Maddalena/Col de Larche 1996m (Fr-It, 2021)



ToDo:

prio 1:

Col Agnel (Fr-It, 2744 m)

Col de la Cayolle (Francie, 2326 m)

Col de la Lombarde (Fr-It, 2350 m)

prio 2:

Flüela Pass (Svycarsko, 2383 m)

Albula Pass (Svycarsko, 2312 m)

Grimsel Pass (Svycarsko, 2164 m)



Ostatni:



1 Veleta 2600m (az nahoru se vyjet neda) (Sierra Nevada, Spanelsko, 2010)

2 Pas de La Casa 2400m (Pyreneje, Andorra, 2009)

3 Col d'Aspin 1489m (Pyreneje, Francie, 2011)

4 Col du Tourmalet 2115m (Pyreneje, Francie, 2011)

5 Port de Boucharo 2270m (Pyreneje, Francie-Spanelsko, 2011) az nahoru vyjet nejde, zavalena cesta

6 Col du Soulor 1474m (Pyrenje, Francie, 2011)

7 Col du Aubisque 1709m (Pyreneje, Francie, 2011)

8 Col du Pourtalet 1794m (Pyreneje, Francie-Spanelsko, 2011)

9 Transfăgărășan 2042m (Făgărăș, Rumunsko, 2022, 2023)

10 Pasul Urdele 2145m (Capatanei, Rumunsko, 2022)



ToDo:



Pikes Peak (USA-CO, 4301 m) :D





Stav:



-> Pohon

--> Motor 1.5 (druha verze od MEXu 2009 po repasi 2015), olejovy chladic (MOCAL, 115mm 34 rad.) plus termostat

--> spojka SACHS s lamelou z TAZ1500 (109-150111, 441 270 532 529).

--> ventilator dochlazovani SPAL, trochu mne zklamal, ale nejak to chladi

--> Karburator s upravenou komorou na 26/28 mm. Zkouma se osazeni. Nyni I. st. 130/160 II. st. 155/140. II. st. nasazuje prilis bohaty a se zatezi chudne, pokusne osazeni 145/120 - zatim nejsou data k posouzeni, ale vzdusnik se zda stale prilis velky.

--> mereni teploty oleje a vody ridici jednotkou (presnost +-1 st.), sensor domaci vyroby s termistorem EPCOS (kalibrovano)

--> indikace tlaku oleje (VDO set - snimac 10bar + klasicky indikacni budik, presnost +- bota)

--> lpg na hrani a levnejsi jezdeni (1998,2009,2020)

--> upravene sani s implementovanou upravenou starsi verzi mixu pro fel 1.3 (viz. foto)

---> snizeni zastavbove vysky

---> lepsi provoz na beno a hlavne bez der, zpusobenych virenim za puvodnim mixem

---> vestaven delsi vzduchovy filtr z Fiatu Doblo 1.4JTD? (3C1-18900, C 1189 (Mann) )

--> vestaveny modul pro prubezne mereni bohatosti sirokopasmovou LS (Bosh LSU4.2)

--> elektronicka ridici jednotka zapalovani BTZ-III (2007)



-> Podvozek

2004:

--> nova zadni naprava, vyztuzena nova podelna ramena, nova sikma ramena, nove silentbloky, nova pricka

2008:

--> nove kloubove hridele

2009:

--> Predni naprava s chlazenymi kotouci (Saky) a pruzinami 260mm (od PJ) (2009)

2020:

--> Vymena kotoucu - opet za Sakyho typ (upravce wena), vyreseneo zahadne mlaceni

--> Vymena naboju a prednich lozisek

2021:

--> Vymena zadni napravy

--->Osazena puvodni ramena sikma i podelna a pricka (demontovano 2004), podelna vyztuzena, pricka ovarena

--->Nove tlumice (Monroe z sedeho I po 21 letech demontovany)

--->Loziska 21306 (+spacer) a 22205 (zkraceny naboj u kloubu o 3mm)

--->Hridele Kalmar

--->Nove silentbloky

2022:

--> Instalovany unasece kol od paja120





--> vicemene nova prevodovka 5q/3.9 a prislusenstvi (2004, 2009, 2015)



-> Elektro

--> Zastavba BlueTooth gatewaye, k jednotce je mozno se pripojit pres BT z notebooku nebo telefonu (SPP)

--> Elektronizovany pristrojovy stit (krom tachometru - je v planu) (2010)

--> Renovace/vymena predni casti svazku

--> Predratovani hlavnich napajecich vodicu

--> Pridavna pojistkova skrinka na baterii (pritomnost nejistenych dratu vedoucich vsude mozne mne stavala)

--> Doplneno silove jisteni sarteru a alternatoru



-> Karoserie

--> nove zadni okno tonovane na cca 50% nakovenim, bocni na 30% (2007)

--> vymenene predni blatniky (2004, 2016)

--> novy lak 1305 - barva + bezbarvy lak (2004)

--> novy lak 1305 - barva + bezbarvy lak (2017)

--> vymena stropnice (2017)



------------------------- -------------------------- -----

Poznamkovnik (naplne, spotrebni material, netypicke dily):



Maziva a jiné materiály:



- predni kola SKF LGWA 2

- zadni kola SKF LGWA 2

- svislaky Mogul A00

- vodni cerpadlo SKF LGHP 2

- homokinetaky Millers Hi Mol 20

- motor:

-- Millers Oils NANODRIVE - CFS 10W-60 NT+ (4/2023)



- prevodovka:

-- Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 (2017), doplneno 6/2023 2dl



- chladici kapalina G12+

- brzdovka DOT 4

- brzdy predek - ferodo ds2500

- brzdy zadek - renovak beral



- vzduchovy filtr (longbox) MANN C 1189



- spojkova lamela TAZ1500 (109-150111, 441 270 532 529)

- spojkove lozisko SACHS (02) 3151 812 001

- chladic oleje MOCAL, 115mm 34 rad.

- termostat oleje MOCAL OT/2G

- ventilator dochlazovani vody VA02-AP70/LL-52A

- snimac tlaku oleje 443429021000 Tatra - snad ekvivalent VDO 360-081-030-004C

- indikator tlaku oleje VDO-350010014K

- civka Pertronix 60103 (0.3 Ohm, 2.6mH, 60kV)



- pneumatiky: Continental EcoContact 3 185/70 R13



- palivova hadice spec. SAE 30R9 - opatrit a vyzkouset



/*



motor:

-- Castrol Edge TITANIUM FST 10W-60 (6/2021)

-- snimac tlaku oleje VDO 360-023 (0-10bar) + indikator tlaku oleje VDO-350-108 (0-10bar, stupnice PSI) demontaz 6/2023





*/



COL/S136R - komentáře:

17:25:58
13.09.2006
COL
-> Labros: Aha, nejakjsem zapomel napsat poznamku, ze vstriky jsou hudba budoucnosti... a patrne se nejdriv zacne nejakym davkovanim plynu. a jeste pred tim asi lambdou - ostatne pro tu uz je kopito softu resiciho rizeni vyhrivani, ale zatim jsem nemel cas tuhle cast rozbehat.... Bohuzel spoustu casu zabiraji pripravky jako treba simulator pulsu ze setrvacniku, pac jinak bych stravil desitky hodin u nahozenyho auta s ozivovanim.... prevodnik rs485 na 232 - vizualizacni soft na NB, ktery potrebuju abych vedel, co se uvnitr deje. preci jen debugging typu ledka sviti nebo nesviti nestaci a JTAGove draty jsou a) obsazene b) jsou tam casove kriticke pasaze, kde by s Jtagem byl problem. Takze treba processor ridici predstih posila jednak infromacni zpravy a pak tez interni zpravy do procesoru, co ridi smes, ktery mu tam dela bridge na vnejsi sbernici a pridava svoje informacni zpravy ven, to pak leze po rs485 (pristup k mediu de facto CSMA/CD :o) ) na kterym sedi konvertor 232-485 a z nej vede drat do NB, kde jsem v buildru sesmolil engine, kterej podle jakesi "databaze" zpasane v textaku (takove jakoby xml) ukaze, co zprava obsahuje. Polozka "databaze" pobsahuje obsahuje IDcko nebo jeho nazev (pouzije se jako klic), nazev zrpavy, popis rozlozeni informace ve zprave, prepocet, infromaci o tom, co a jak se ma zobrazit atd... a tyhle nutne pakarny zerou strasne moc casu....
16:55:02
13.09.2006
Labros
-> COL: teda budu ti závidět, když budeš mít po studeným startu krásný otáčky 1000-1200, jako na stříkačce.. Ostatně celý to může super, s optimálním průběhem předstihu.. O čtyřbodovým vstřikování jsem četl, ale taky jsem četl že v nejbližší době se to začne zkoušet zatím jen jako řízení zapalování.
16:43:57
13.09.2006
COL
-> Labros: uto nekam zmizelo do propadliste prispevku, ale ta jednotka ma komplet hw. podporu 4 bodoveho vstrikovani, plus podoru regulace pripusti plynu pro LPG ("monovstrik" plynu)... pro to je to takove hrozne bago s miliony soucastek.... tedy milion jich tam neni, jen cca 500.
16:40:16
13.09.2006
COL
-> Labros: Udaj o poloze klapky je bohuzel celkem pakarna, hlavne na druhe komore, kde je to resitelne jedine pomoci ikrementalniho snimace (opto/mag), coz je svinsky drahe reseni... Ale ono to neni treba, staci snimat tlak v sacim potrubi, tim tedy myslim tlak v sani, ne tu korekci predstihu v oblasti nizke zateze, co je defaultne na skoduli. Tlakove snimace mam 2 (MPX4115AP 20-115 KPa) jeden na tlak v sani, druhy je de facto "navic" ale pripojim ho zkusebne na ten vyvod "podtlaku" z karbece. Ovladani predstihu - dve poporovane metody 1) 2D tabulka otacky-podtlak 2) Vypoctem, kdy se dela sucet funkci popisujicich zavislost predstihu na otackach, podtlaku, teplote motoru a zkusebne i na deafultnim "podtlaku".... Predstih jde nastavovat s rozlisenim 0.25st.

Specialni feature je volitelny opakovany zapal pri nizkych otackach, proste po dosazeni polohy zapalu se vygeneruje za sebou nekolik jisker az do dosazeni polohy 30st po HU, jak nejrychleji to jde. Jde to tak do 1200 ot/min. pac pak se uz nebude stihat nabijet civka.. cilem je pomoci studenym startum a volnobehu.
16:15:10
13.09.2006
Labros
-> COL: no jo 143 Takže v nejbližší době už ti to bude řídit zapalování? Copak si tam dáš za průběh předstihu? No tu regulaci předstihu to ale bude chtít i údaj o poloze klapky, nebo něco co nahradí podtlakovou regulaci.. Jak to máš vymyšlený?
15:13:37
13.09.2006
COL
-> Labros: Jako diplomka by to odevzdat jiste slo a mozna i jen to hardwarove reseni bez algoritmu, zvlast v dnesni dobe :o). Nicmene to jiz neni prilis akutualni, pac diplomku jsem odevzdal v lednu 1999.
12:27:29
13.09.2006
Labros
-> COL: oponenta bys povozil v Rapídku a bylo by to za 1
12:26:56
13.09.2006
Labros
-> COL: neřikej že tu ECU chceš odevzdat na FELu jako diplomku ;))
12:21:43
13.09.2006
sep
-> COL: :všechna čest,je to hodně pěkně promyšlené a vykoumané4
23:57:09
11.09.2006
COL
-> Sniper: drzim palec :o)
23:56:42
11.09.2006
COL
Namontovany novy airbox s implementovanym mixem (upravena starsi verze pro fe 1.3, uprava zvetsenim vnitrniho prumeru o cca 2.5mm). Airbox viz. foto. Zatim sbiram skusenosti a cekam, az si budu mit cas pohrat s nastavenim. Zatim muzu jen rici, ze to vice saje plyn a srouby musi byt vice utazene, podle ocekavani se to chova mravne na bezin a je nizsi zasyavbpva vyska. Odvetrani je zatim zavedeno na puvodni misto, tj. nyni za mix. Takze plyny, co projdou kolem pistu se chovaji jako EGR :o). Musim vyzkouset jeste verzi, kdy odvetrani vede tesne pred difuzor mixu. Sejmuti hadice odvzdusneni jen mirne rozhodi volnobeh, ale nechcipne to (co by to ale delalo za jizdy jsem nezkousel.)
17:51:43
11.09.2006
Sniper
no na ty plechy k motoru sem zvědav, mám je taky z motoauto z bakova :)
19:26:05
04.08.2006
COL
-> FORM: No nikdo se na to moc neptal... a jak to vis ty? :o)

Co mi mel kdo vymyslet na katedre ridici techniky?
17:49:19
01.08.2006
FORM - zlomená ojnice
-> COL: Tak co ti na katedře řídící techniky zkonstruovali nového? To jsi ani neřekl že jsi taky z FELky....
22:58:41
31.07.2006
FORM - zlomená ojnice
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
11:28:21
22.07.2006
COL
-> Max: na benzin, na plyn jednobodova rizena pripust - ale ti "az nekdy" :o)
12:46:28
12.03.2006
Max
-> COL: no seš fakt dobrej... jen se chci zeptat,to vstřikování plánuješ na plyn nebo na benzín ?
22:34:35
11.03.2006
COL
-> FORM: chci to mit jako sbernici na kterou by slo povesit vice veci, tim 232 pada. Navic 232, zejmena pri vyssich rychlostech, neni pro takovouhle komunikaci vubec vhodna. A ze zkusenosti vim, ze cim vice nevhodnych prvku a prvku na hranici funcknosti clovek pouzije, tim je vysledek tragictejsi. 485 je docela robustni, ale psat multimaster komunikaci, mne zas tak moc nebavi. Jednoznacne reseni je CAN, ma vhodne elektricke parametry, pristup na medium resi uz radic, zbyva dopsat protokol, je-li ho ovsem treba.
01:26:21
04.03.2006
FORM - zlomená ojnice
-> FORM: Jo jestli ještě sháníš plato, tak jsem jedno viděl nové u nás v mototechně
01:19:30
04.03.2006
FORM - zlomená ojnice
-> COL: Přece jenom bude člověk mít notebook v autě, takže maximálně pár metrů od řídící jednotky, navíc poslední dobou notebooky nějak přicházejí o sériové porty
Extreme Tyres