COL/S136R COL/S136R

komentáře | popis | fotky | COL | 11.03.24 23:12 | 90x v oblíbených
S136R (šedý II)- mam ho od roku 2000; dilci renovace a upgrady: 2004, 2009, 2015-2017

cilovy stav je uplne renovovane auto, pri vyuziti drobnych uprav motoru, podvozku a elektriky, vzhledove jen malo odlisne od originalu.

Rad si obcas projedu nejaky horsky prusmyk nebo vyjdeu na kopec (pokud mozno nad 2500m), maly seznam:

Alpy:

1 GrossGlockner - Hochtor 2550m (Rakousko, 2006, 2019)
2 Passo Resia 1508m (Italie, 2007, 2010, 2011, 2019, 2021)
3 Passo Stelvio 2750m (Italie, 2007, 2009, 2010, 2011, 2019, 2021)
4 Passo Gavia 2640m (Italie, 2007, 2019)
5 Simplonpass 2005m (Svycarsko-Italie, 2007, 2011)
6 Furkapass 2436m (Svycarsko, 2007)
7 Oberalppass 2046m (Svycarsko, 2007)
8 Passo piccolo san Bernardo 2188m (Francie, 2008, 2010, 2011)
9 Passo grande san Bernardo 2423m (Svycarsko-Francie, 2010, 2011)
10 Col de'l Iseran 2770m (Francie, 2008, 2010)
11 Col du Galibier 2645m (Francie, 2008,2009)
12 Col du Vars 2111m (Francie, 2008, 2011, 2021)
13 Cima de la Bonette 2802m (Francie, 2008, 2011, 2021)
14 Passo Rombo 2503m (Rakousko,Italie, 2009)
15 Col de'l Izoard 2344m (Francie, 2009, 2021)
16 Umbrailpass 2503m (Italie-Svycarsko, 2010)
17 Passo dello Splungo 2118m (Italie-Svycarsko, 2010, 2011)
18 Nufenenpass 2478m (Svycarsko, 2010)
19 Col de la Croix du Fer 2068m (Francie, 2010)
20 Passo S. Bernardino 2065m (Svycarsko, 2011)
21 Passo Torre di Fraele 1800m (Italie, 2011)
22 Passo di Foscagno 2291m (Italie, 2011)
23 Passo Bernina 2328m (Svycarsko, 2011)
24 Livigno Pass 2315m (Italie-Svycarsko, 2011)
25 Montgenevre 1854m (Francie, 2011, 2021)
26 Passo Sella 2218m (Italie, 2019)
27 Passo Pordoi 2239m (talie, 2019)
28 Passo Falzarego 2105m (Italie, 2019)
29 Col d'Allos 2250m (Francie, 2021)
30 Colle della Maddalena/Col de Larche 1996m (Fr-It, 2021)

ToDo:
prio 1:
Col Agnel (Fr-It, 2744 m)
Col de la Cayolle (Francie, 2326 m)
Col de la Lombarde (Fr-It, 2350 m)
prio 2:
Flüela Pass (Svycarsko, 2383 m)
Albula Pass (Svycarsko, 2312 m)
Grimsel Pass (Svycarsko, 2164 m)

Ostatni:

1 Veleta 2600m (az nahoru se vyjet neda) (Sierra Nevada, Spanelsko, 2010)
2 Pas de La Casa 2400m (Pyreneje, Andorra, 2009)
3 Col d'Aspin 1489m (Pyreneje, Francie, 2011)
4 Col du Tourmalet 2115m (Pyreneje, Francie, 2011)
5 Port de Boucharo 2270m (Pyreneje, Francie-Spanelsko, 2011) az nahoru vyjet nejde, zavalena cesta
6 Col du Soulor 1474m (Pyrenje, Francie, 2011)
7 Col du Aubisque 1709m (Pyreneje, Francie, 2011)
8 Col du Pourtalet 1794m (Pyreneje, Francie-Spanelsko, 2011)
9 Transfăgărășan 2042m (Făgărăș, Rumunsko, 2022, 2023)
10 Pasul Urdele 2145m (Capatanei, Rumunsko, 2022)

ToDo:

Pikes Peak (USA-CO, 4301 m) :D


Stav:

-> Pohon
--> Motor 1.5 (druha verze od MEXu 2009 po repasi 2015), olejovy chladic (MOCAL, 115mm 34 rad.) plus termostat
--> spojka SACHS s lamelou z TAZ1500 (109-150111, 441 270 532 529).
--> ventilator dochlazovani SPAL, trochu mne zklamal, ale nejak to chladi
--> Karburator s upravenou komorou na 26/28 mm. Zkouma se osazeni. Nyni I. st. 130/160 II. st. 155/140. II. st. nasazuje prilis bohaty a se zatezi chudne, pokusne osazeni 145/120 - zatim nejsou data k posouzeni, ale vzdusnik se zda stale prilis velky.
--> mereni teploty oleje a vody ridici jednotkou (presnost +-1 st.), sensor domaci vyroby s termistorem EPCOS (kalibrovano)
--> indikace tlaku oleje (VDO set - snimac 10bar + klasicky indikacni budik, presnost +- bota)
--> lpg na hrani a levnejsi jezdeni (1998,2009,2020)
--> upravene sani s implementovanou upravenou starsi verzi mixu pro fel 1.3 (viz. foto)
---> snizeni zastavbove vysky
---> lepsi provoz na beno a hlavne bez der, zpusobenych virenim za puvodnim mixem
---> vestaven delsi vzduchovy filtr z Fiatu Doblo 1.4JTD? (3C1-18900, C 1189 (Mann) )
--> vestaveny modul pro prubezne mereni bohatosti sirokopasmovou LS (Bosh LSU4.2)
--> elektronicka ridici jednotka zapalovani BTZ-III (2007)

-> Podvozek
2004:
--> nova zadni naprava, vyztuzena nova podelna ramena, nova sikma ramena, nove silentbloky, nova pricka
2008:
--> nove kloubove hridele
2009:
--> Predni naprava s chlazenymi kotouci (Saky) a pruzinami 260mm (od PJ) (2009)
2020:
--> Vymena kotoucu - opet za Sakyho typ (upravce wena), vyreseneo zahadne mlaceni
--> Vymena naboju a prednich lozisek
2021:
--> Vymena zadni napravy
--->Osazena puvodni ramena sikma i podelna a pricka (demontovano 2004), podelna vyztuzena, pricka ovarena
--->Nove tlumice (Monroe z sedeho I po 21 letech demontovany)
--->Loziska 21306 (+spacer) a 22205 (zkraceny naboj u kloubu o 3mm)
--->Hridele Kalmar
--->Nove silentbloky
2022:
--> Instalovany unasece kol od paja120


--> vicemene nova prevodovka 5q/3.9 a prislusenstvi (2004, 2009, 2015)

-> Elektro
--> Zastavba BlueTooth gatewaye, k jednotce je mozno se pripojit pres BT z notebooku nebo telefonu (SPP)
--> Elektronizovany pristrojovy stit (krom tachometru - je v planu) (2010)
--> Renovace/vymena predni casti svazku
--> Predratovani hlavnich napajecich vodicu
--> Pridavna pojistkova skrinka na baterii (pritomnost nejistenych dratu vedoucich vsude mozne mne stavala)
--> Doplneno silove jisteni sarteru a alternatoru

-> Karoserie
--> nove zadni okno tonovane na cca 50% nakovenim, bocni na 30% (2007)
--> vymenene predni blatniky (2004, 2016)
--> novy lak 1305 - barva + bezbarvy lak (2004)
--> novy lak 1305 - barva + bezbarvy lak (2017)
--> vymena stropnice (2017)

------------------------- -------------------------- -----
Poznamkovnik (naplne, spotrebni material, netypicke dily):

Maziva a jiné materiály:

- predni kola SKF LGWA 2
- zadni kola SKF LGWA 2
- svislaky Mogul A00
- vodni cerpadlo SKF LGHP 2
- homokinetaky Millers Hi Mol 20
- motor:
-- Millers Oils NANODRIVE - CFS 10W-60 NT+ (4/2023)

- prevodovka:
-- Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 (2017), doplneno 6/2023 2dl

- chladici kapalina G12+
- brzdovka DOT 4
- brzdy predek - ferodo ds2500
- brzdy zadek - renovak beral

- vzduchovy filtr (longbox) MANN C 1189

- spojkova lamela TAZ1500 (109-150111, 441 270 532 529)
- spojkove lozisko SACHS (02) 3151 812 001
- chladic oleje MOCAL, 115mm 34 rad.
- termostat oleje MOCAL OT/2G
- ventilator dochlazovani vody VA02-AP70/LL-52A
- snimac tlaku oleje 443429021000 Tatra - snad ekvivalent VDO 360-081-030-004C
- indikator tlaku oleje VDO-350010014K
- civka Pertronix 60103 (0.3 Ohm, 2.6mH, 60kV)

- pneumatiky: Continental EcoContact 3 185/70 R13

- palivova hadice spec. SAE 30R9 - opatrit a vyzkouset

/*

motor:
-- Castrol Edge TITANIUM FST 10W-60 (6/2021)
-- snimac tlaku oleje VDO 360-023 (0-10bar) + indikator tlaku oleje VDO-350-108 (0-10bar, stupnice PSI) demontaz 6/2023


*/

COL/S136R - komentáře:

01:18:36
04.03.2006
FORM - zlomená ojnice
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
01:13:06
04.03.2006
FORM - zlomená ojnice
-> COL: Nabubřelé? vždyť na to můžeš napojit dva motory a ješte ti zbyde dostatek linek. Ne, je to krásná práce, muselo to stát spoustu námahy, času a peněz, asi ještě stát bude, jinak 485 je sice mocná, ale já bych asi zůstal u staré dobré 232, nebo USB, ale nevím jak je to u něj se zajištěním přístupu k toku dat, kvůli SPI programování, nebo použít převodník na 232 (myslím že se dělaly nějaké FDTI).
23:48:31
03.03.2006
COL
-> Form: ano, vymyslel jsem to ja. Je to ponekud nabubrele, ale chtel jsem se vynout tomu, ze tam budu muset neco dobastlovat. je tam 2x atmega 128, 512kB zalohovane RAM na data logging, komunikace po rs485 (tlucu hlavou o zed, ze jsem tam nedal CAN, rozbihani multimaster protokolu na 485 se mi dost vlece a uz me to stve), spinany zdroj, funguje to uz od 5.5V, 1xlambda, 5x vstrik, 1x polohove servo, 2x mereni teploty, 2x tlak, 6 analogovych vstupu, 6 digitalnich vstupu, 3x dig vystup, 6x LED, 2x univerzalni rele, 2x koncovy stupen pro indukcni zapalovani s programovatelnou hodnotou proudu do 15A, detektor klepani, RTC, pokus o hardwarovy interpolator polohy setrvacniku....
09:32:44
01.03.2006
FORM - zlomená ojnice
-> COL: vidím nějaké hradlové pole, flashku, ten atmel je AVR?
09:30:35
01.03.2006
FORM - zlomená ojnice
-> COL: Návr toho EQU je kompletně tvůj? Pak skláním hlavu před velkým obvodářem....
14:31:48
11.01.2006
Petr P
Obdivuju práci na ECU a trpělivost při vývoji.. 1 Já jsem vývoj vlastní zavrhl a pořídil něco už vymyšleného. www.vems.hu/products.html Na jejím vývoji se stále pracuje.
Něco málo mám tady u auta..
Ty konektory na fotce jsou impozantní. 3 1
14:30:05
11.01.2006
Petr P
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
11:36:02
23.12.2005
Pavel P@nkáč
-> COL: ty jo taky čumim na tu jednotku seš fakt machr
22:45:39
22.12.2005
Max
-> COL: ta jednotka je zajímavá....seš husťák :-) V čem to programuješ ? Jo a jak je to velký rozměrově (ta jednotka) ?
22:45:05
22.12.2005
Max
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
22:23:06
22.12.2005
strucy
-> COL: zaujímavé4
22:21:01
22.12.2005
COL
Uploadnul jsem fotky RJ, ktera bude od jara ve zkusebnim provozu. Zatim bude ridit jen zapalovani, merit teplotu, orientacne lambdu, detekovat klepani apod. vyhledove se pocita s rozchozenim vstrikovani, podporuje MPi beno a SPi LPG.
22:20:19
22.12.2005
COL
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
19:00:14
08.11.2005
COL
-> Labros: me taky... :o/
18:55:29
08.11.2005
Labros
Prostředí z druhý a třetí fotky znám, bude se mi po něm hrozně stýskat...
18:54:08
08.11.2005
Labros
Paráda...
23:42:39
12.09.2005
minno
pekny rapid. a hadaj co sa mi na nom najviac paci :) no moja farba, skoda ze ja taku nemam (farbu) mam namiesanu len tak z luftu10
14:02:04
29.07.2005
Rapid135
prekrasnej kus
22:03:34
26.07.2005
COL
-> kubina: tak vytahuj a fot, uz se ho nemuzu dockat... Co takhle novy bocni listy ty by nebyly?? :o)
08:25:29
22.07.2005
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> COL: neda a neda6
ne chapu to.
hele to plato ti necham za rekneme za 700.ja ho vytahnu a prohlidnu,nafotim a dohodnem se.
Extreme Tyres