![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ahoj.
Představuji vám svého Rapida 130.
Protože se blíží moje 18. narozeniny tak jsem se rozhodl že by to chtělo nějaké auto s doklady. A Rapid se mi vždy líbil, tak jsem se po nějakých poohlížel. Potom se našel na Internetu tohoto.
Rok výroby 1987 a jsem asi 7 majitel :D. Auto mělo prvního majitele v Třebíči.
Auto je v docela dobrém stavu, ale má pár much.
Když jsem ho přivez byl v něm motor z Favorita, tak sem sehnal od známého originál motor 130.
Dále jsem udělal novou spojku, a komplet zadní brzdy.
Ještě by bylo potřeba udělat zadní a přední nápravu, a brzdové rozvody.
Plány:
Výměna hadic chladícího okruhu.
Oprava přední a zadní nápravy
Oprava převodovky-hotovo
Výměna trubek a hadic brzd a spojky
Motor:
742.13
-Nové svíčky, zapalovací kabely,kontakty přerušovače
-Nový olej (Mogul 15W40 Extreme) a Filtr (Mann)
-Znovu nový olej Shell Helix HX3 15W40 (API SL) Filtr Mann
Převodovka: (od Vrby)
Přetěsněná , některá ložiska nová.
Rozpěrka 3Rs.
Opravený náhon tachometru.
1.7.2015: Nové gumy Continental EcoContact 3 165/80 R13, Vyprané koberce v interiéru
17.7.2015 Komplet nové zapalování : Rozdělovač (Urbi), nová Cívka Pal,
29.7 nové kulové čepy, a manžety na řízení
30,7 Geometrie přední nápravy
Představuji vám svého Rapida 130.
Protože se blíží moje 18. narozeniny tak jsem se rozhodl že by to chtělo nějaké auto s doklady. A Rapid se mi vždy líbil, tak jsem se po nějakých poohlížel. Potom se našel na Internetu tohoto.
Rok výroby 1987 a jsem asi 7 majitel :D. Auto mělo prvního majitele v Třebíči.
Auto je v docela dobrém stavu, ale má pár much.
Když jsem ho přivez byl v něm motor z Favorita, tak sem sehnal od známého originál motor 130.
Dále jsem udělal novou spojku, a komplet zadní brzdy.
Ještě by bylo potřeba udělat zadní a přední nápravu, a brzdové rozvody.
Plány:
Výměna hadic chladícího okruhu.
Oprava přední a zadní nápravy
Oprava převodovky-hotovo
Výměna trubek a hadic brzd a spojky
Motor:
742.13
-Nové svíčky, zapalovací kabely,kontakty přerušovače
-Nový olej (Mogul 15W40 Extreme) a Filtr (Mann)
-Znovu nový olej Shell Helix HX3 15W40 (API SL) Filtr Mann
Převodovka: (od Vrby)
Přetěsněná , některá ložiska nová.
Rozpěrka 3Rs.
Opravený náhon tachometru.
1.7.2015: Nové gumy Continental EcoContact 3 165/80 R13, Vyprané koberce v interiéru
17.7.2015 Komplet nové zapalování : Rozdělovač (Urbi), nová Cívka Pal,
29.7 nové kulové čepy, a manžety na řízení
30,7 Geometrie přední nápravy
Rapid 130 - komentáře:
-> miguelias: Koukal sem, pěkný začátek ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> skodaman: To je i na mojí shade :)
-> miguelias: Děkuji, Dělám co mohu, ale je na tom ještě hodně práce ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Pěkně si s tím hraješ. ![136](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/136.gif)
![136](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/136.gif)
Vyměněna guma v tunelu. Bowden plynu a náhon tachometru. ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Vyměním nový unašeč na LOBRO za nový unašeč na klasickou poloosu !
-> yaris: 130 je v pohodě. TO auto není na to abych s ním jezdil rychle, ale mám ho proto že mě baví. Na letní vyjížďky to stačí
Navíc se Rapid jako 130 narodil, tak to tak nechám. Když už bude špatně sloužit tak udělám GO naštěstí potřebné díly mám ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> yaris: má smysl ti vysvětlovat že číslo a typ motoru jsou 2 uplně odlišný záležitosti? neřeš, prostě je to 130, tak tam taky je.
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Tak samozřejmě že tam patří,ale svezeni s origo 130 uplne hrozný...kdyz udelaš výmaz čisla motoru tak potom nikdo nepujde...do poslednich rapidů se vlastně daval už favorit...
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Ano přesně tohle je ten důvod. Nechtěl jsem problém na STK. A zatím jsem s motorem spokojen ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
asi proto že tam 130 jaksi patří ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Proc jsi nenechal favorita? Vzdyt ten motor ma jen vyhody oproti 130...
-> castrol: teď jo, ale už se pracuje na lepším
![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> skodaman: slusna pasteka co sa tyka podvozku
-> castrol: Je toho více, v nápravě chybějí rozpěrné trubičky , v převodovce kolečko na náhon tachometru atd ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> skodaman: tak ta struna je slusne maso