-> Shackall:
Proč myslíš? Vůbec ne. Ale nebylo by to vůbec špatný.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jde o elektromobil a vyrobil závod Škoda Ejpovice v Plzni, celkem 1100 kusů, většina šla na vývoz, u nás je cca 9 kusů v pojízdném stavu.
Vyrábělo se více verzí, buď s digitální kapacitoměrem (ukazuje stav baterií, dojezd, napětí, %, atd) nebo rekuperací nebo oboje.
Také topení bylo buď elektrické nebo dvojstupňové teplovodní (bufík).
Napětí motoru je 72V/13kW, 84/15,4kW a 96V/18kW
Také v osobní verzi a i u nás pár kusů jezdí.
Co kus, to originál.
Začátek výroby 1992 a ukončení v roce 1993.
Osazovali se trakční olověné baterie nebo NiCd baterie.
Něco z TP a z tech. údajů:
Dojezd 60 až 80 km na trakční olovo, na LiFeYPO4 se dá dojezd zvýšit na cca 250 km.
Váha trakčních baterií cca 400 kg, užitečná 350 kg. (LiFeYPO4 mám v plánu koupit, má větší dojezd a třetinovou váhu atd.)
Max. rychlost 80 km, zablokovaný 5 stupeň, převodovka má jinak zpřevodovanou rozvodovku 4.412 (75/17).
Elektromotor 84V 220A, regulace dává 350A a max. krátkodobý proud elektromotoru je 550A.
Maximální otáčky elektromotoru 5000 ot/min.
Výkon 15,4 kW.
Centrální pulsní nabíječka (umístěná pod rádiem) 230V a výstup 100V 22A, nabíjení je třístupňové. Nastavuje se letní a zimní nabíjení. Nabíječka nabíjí 14 ks 6V 180Ah baterií a baterie pro pohon nabíjejí přes DC/DC měnič palubní 12V baterii. Pod víkem motorového prostoru je přední maska odklápěcí a pod ní je nabíjecí kabel s vidlicí do zásuvky a v případě nabíjení je zablokovaná jízda, aby nedošlo k omylu rozjezdu.
Má verze z prvních kusů nemá rekuperaci, ani kapacitoměr, ale pracuji dodělat oboje.
Pod seřízením světel je hlavní odpojovač baterií v případě poruchy.
Přístrojovka ukazuje teplotu motoru a v případě přehřívání spustí ventilátor na ochlazení elektromotoru. Dále ukazuje proud přes ampermetr (předělaný otáčkoměr) a z palivoměru je voltmetr (jednoduchý kapacitoměr). Dvě kontrolky jsou též předělané, jedna ukazuje předehřev baterií (symbol oleje nahrazený symbolem předehřevu) a druhá poruchu DC/DC měniče (symbol baterie). Kontrolka rezervy paliva je zachována, včetně ostatních zbylých kontrolek.
Podtlaková vývěva slouží k posilovači brzd.
K jízdě stačí první poloha klíčku, druhá se nepoužívá.
Celkem je elektromobil jednoduše postavený, baterie, regulace, nabíječka a pár pomocníků. Oproti spalovací verzi dost věcí chybí a celkově je auto lehčí (bez baterií) než spalovací verze. Místo chladiče je regulace motoru a vedle je hlavní stykač a bufík. Nádrž pro bufík je malá, cca 8 l.
Popis postupně dodám, za těch pár let už docela vím a znám Eltru. Mám i nějakou servisní dokumentaci a katalog ND na Eltru.
PS: Jediné auto, co se rozjede bez problému na 4 stupeň a docela svižně, elektromotor a okamžitý max. kroutící moment udělají své. :-)
Zážitky z jízd jsou velmi dobré, nejde sice o žihadlo, ale jede dobře a tiše a nelíbí se chodcům. :-D
Jízda je taková měkká a je nutné si zvyknout na řízení, vlastně se používá jen proudový pedál a brzda, spojka se používá jen k přeřazení rychlostí a zpátečky. ;-) Při rozjezdu je jen zařazeno a šlape se na pedál.
Musí se používat ruční brzda, elektromotor nemá kompresi a rozjede se při jakémkoliv zařazeném rychlostním stupni i z malého kopečku. :-)
Na STK také byla sranda, nechápali. :-D PČR mě ještě nestavěla, tak nevím co bude následovat, ale rozhodně si všimnou chybějící známky emisích a nepřítomnost výfuku. :-)
Vyrábělo se více verzí, buď s digitální kapacitoměrem (ukazuje stav baterií, dojezd, napětí, %, atd) nebo rekuperací nebo oboje.
Také topení bylo buď elektrické nebo dvojstupňové teplovodní (bufík).
Napětí motoru je 72V/13kW, 84/15,4kW a 96V/18kW
Také v osobní verzi a i u nás pár kusů jezdí.
Co kus, to originál.
Začátek výroby 1992 a ukončení v roce 1993.
Osazovali se trakční olověné baterie nebo NiCd baterie.
Něco z TP a z tech. údajů:
Dojezd 60 až 80 km na trakční olovo, na LiFeYPO4 se dá dojezd zvýšit na cca 250 km.
Váha trakčních baterií cca 400 kg, užitečná 350 kg. (LiFeYPO4 mám v plánu koupit, má větší dojezd a třetinovou váhu atd.)
Max. rychlost 80 km, zablokovaný 5 stupeň, převodovka má jinak zpřevodovanou rozvodovku 4.412 (75/17).
Elektromotor 84V 220A, regulace dává 350A a max. krátkodobý proud elektromotoru je 550A.
Maximální otáčky elektromotoru 5000 ot/min.
Výkon 15,4 kW.
Centrální pulsní nabíječka (umístěná pod rádiem) 230V a výstup 100V 22A, nabíjení je třístupňové. Nastavuje se letní a zimní nabíjení. Nabíječka nabíjí 14 ks 6V 180Ah baterií a baterie pro pohon nabíjejí přes DC/DC měnič palubní 12V baterii. Pod víkem motorového prostoru je přední maska odklápěcí a pod ní je nabíjecí kabel s vidlicí do zásuvky a v případě nabíjení je zablokovaná jízda, aby nedošlo k omylu rozjezdu.
Má verze z prvních kusů nemá rekuperaci, ani kapacitoměr, ale pracuji dodělat oboje.
Pod seřízením světel je hlavní odpojovač baterií v případě poruchy.
Přístrojovka ukazuje teplotu motoru a v případě přehřívání spustí ventilátor na ochlazení elektromotoru. Dále ukazuje proud přes ampermetr (předělaný otáčkoměr) a z palivoměru je voltmetr (jednoduchý kapacitoměr). Dvě kontrolky jsou též předělané, jedna ukazuje předehřev baterií (symbol oleje nahrazený symbolem předehřevu) a druhá poruchu DC/DC měniče (symbol baterie). Kontrolka rezervy paliva je zachována, včetně ostatních zbylých kontrolek.
Podtlaková vývěva slouží k posilovači brzd.
K jízdě stačí první poloha klíčku, druhá se nepoužívá.
Celkem je elektromobil jednoduše postavený, baterie, regulace, nabíječka a pár pomocníků. Oproti spalovací verzi dost věcí chybí a celkově je auto lehčí (bez baterií) než spalovací verze. Místo chladiče je regulace motoru a vedle je hlavní stykač a bufík. Nádrž pro bufík je malá, cca 8 l.
Popis postupně dodám, za těch pár let už docela vím a znám Eltru. Mám i nějakou servisní dokumentaci a katalog ND na Eltru.
PS: Jediné auto, co se rozjede bez problému na 4 stupeň a docela svižně, elektromotor a okamžitý max. kroutící moment udělají své. :-)
Zážitky z jízd jsou velmi dobré, nejde sice o žihadlo, ale jede dobře a tiše a nelíbí se chodcům. :-D
Jízda je taková měkká a je nutné si zvyknout na řízení, vlastně se používá jen proudový pedál a brzda, spojka se používá jen k přeřazení rychlostí a zpátečky. ;-) Při rozjezdu je jen zařazeno a šlape se na pedál.
Musí se používat ruční brzda, elektromotor nemá kompresi a rozjede se při jakémkoliv zařazeném rychlostním stupni i z malého kopečku. :-)
Na STK také byla sranda, nechápali. :-D PČR mě ještě nestavěla, tak nevím co bude následovat, ale rozhodně si všimnou chybějící známky emisích a nepřítomnost výfuku. :-)
Škoda ELTRA 151 L pick-up - komentáře:
18:30:05
30.03.2011
30.03.2011
Karátek
20:24:09
29.03.2011
29.03.2011
Shackall
-> Karátek 27.03.11 22:27:37: Ty jsi někdy vlastnil nějaké akcie Škodových závodů
22:27:37
27.03.2011
27.03.2011
Karátek
-> Kurier Grobar:
Snad budou, ale známe škodovku, už není skoro naše.
Snad budou, ale známe škodovku, už není skoro naše.
12:43:26
27.03.2011
27.03.2011
Kurier Grobar
-> Karátek: za repliky by som bol aj ja
12:41:04
27.03.2011
27.03.2011
Karátek
Fáček atd. Klidně bych bral, kdyby se opět vyráběli. Třeba škodovka jednou bude vyrábět repliky.
01:15:29
27.03.2011
27.03.2011
Kurier Grobar
čavko čo nové :)
19:50:21
22.03.2011
22.03.2011
Karátek
-> myschaak AZNP K.Hora:
Je jen škoda, že jich je málo a přestali se vyrábět.
Je jen škoda, že jich je málo a přestali se vyrábět.
19:16:54
22.03.2011
22.03.2011
myschaak AZNP K.Hora
-> Karátek: je to fakt zajímavý)
22:49:28
20.03.2011
20.03.2011
Karátek
Takže nabíjení u olova je pomalé, do 12 hodin, jako u startovacích baterií, což je nevýhoda (a jsou těžké), proto olovo nahradím až dojde lepšími bateriemi, takže do hodky bude dobito. Ale jezdím do 40 km, takže za 7 hodin mám nabito. Trakční olovo je konstrukčně jiné oproti startovacímu olovu, zima jim tak nevadí a vysoké proudy baterie velmi rychle ohřejí, takže dojezd je o cca 10% nižší. Spíše než v zimě je problém v létě, olovo se může přehřívat a je dobré, když se chladí nebo jezdit na nižší proudy.
22:26:11
20.03.2011
20.03.2011
Hřib
-> Karátek: když ti baterky v zimě promrznou, tak je asi dojezd menší? A nebo je taháš domů do tepla
22:26:08
20.03.2011
20.03.2011
Marťan136LS - zrušená registrace
-> Karátek: Jak dlouho trvá, než se úplně dobijí baterky?
22:23:25
20.03.2011
20.03.2011
Karátek
-> myschaak AZNP K.Hora:
Jj, provoz je v podstatě zadarmo, trochu elektriky a jezdíš. 20 kW na 100 km. A odpadají výměny oleje, svíček, seřizování motoru, výměny výfuku, atd. Hlavně nehrozí chcípnutí na křižovatce a starty v zimě, je to pohoda.
Jj, provoz je v podstatě zadarmo, trochu elektriky a jezdíš. 20 kW na 100 km. A odpadají výměny oleje, svíček, seřizování motoru, výměny výfuku, atd. Hlavně nehrozí chcípnutí na křižovatce a starty v zimě, je to pohoda.
22:03:51
20.03.2011
20.03.2011
myschaak AZNP K.Hora
-> Karátek: to je moc pěkný...netušil jsem kolik může vycházet provoz
21:59:32
20.03.2011
20.03.2011
Karátek
Cca na 35,- až 50,- Kč, podle stupně vybití. Vychází km na cca 35 haléřů.
21:28:10
20.03.2011
20.03.2011
myschaak AZNP K.Hora
na kolik kč přijde cca jedno nabití?
21:02:50
20.03.2011
20.03.2011
Karátek
I fáčka jezdí dodnes, ne? Stačí udržovat a zabránit rzi a je klid. Co se týká zbytku, tak je el.mobil jednodušší než spalovací verze a motor přežije všechno, pokud se nebude neustále přetěžovat, aby se spáliko vinutí, tak najede neuvěřitelný počet km, aniž by se motoru věnoval nějaký čas. Jednodušše řečeno, je jedno kolik el.motor najede.
19:52:48
20.03.2011
20.03.2011
Enggik
Pomoc, už zase ty auta na baterky. Jako že elekromobily, hybridy, moc nemusím, tak tohle je pecka. věděl jsem že se to dělalo, ale že se to dožilo dneška a dokonce ve víc kusech jsem netušil. Opravdu paráda.
19:45:07
19.03.2011
19.03.2011
Karátek
-> Kurier Grobar:
To bylo hned první den po koupi, normálně jsem zařadil jedna a odcházel a otočím se a vidím, jak se rozjíždí, zvyk ze spalovacího motoru je železná košile.
To bylo hned první den po koupi, normálně jsem zařadil jedna a odcházel a otočím se a vidím, jak se rozjíždí, zvyk ze spalovacího motoru je železná košile.
19:42:25
19.03.2011
19.03.2011
Karátek
-> Luky.:
Úplně ne stejný, řadit klasicky se občas musí, třeba do kopce nebo k rychlé akceleraci je dobré zařadit jedničku nebo dvojku.
Úplně ne stejný, řadit klasicky se občas musí, třeba do kopce nebo k rychlé akceleraci je dobré zařadit jedničku nebo dvojku.
17:22:04
19.03.2011
19.03.2011
Kurier Grobar
-> Karátek: Což se mi stalo- ešte že sa nič nestalo keďže ho máš cele