MATTESS 18.03.11 21:36:10 napsal: Jeden z vedlejší obce dělal v Ejpovicích a jezdil s elektrofávem do práce. Takové zvláštní potkat na vsi „trolejbus“.
Záleží na regulaci, některé jsou naprosto tiché a nic neslyšíš a jiné (ELIS) slabě pískají jako slabý "trolejbus).
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jde o elektromobil a vyrobil závod Škoda Ejpovice v Plzni, celkem 1100 kusů, většina šla na vývoz, u nás je cca 9 kusů v pojízdném stavu.
Vyrábělo se více verzí, buď s digitální kapacitoměrem (ukazuje stav baterií, dojezd, napětí, %, atd) nebo rekuperací nebo oboje.
Také topení bylo buď elektrické nebo dvojstupňové teplovodní (bufík).
Napětí motoru je 72V/13kW, 84/15,4kW a 96V/18kW
Také v osobní verzi a i u nás pár kusů jezdí.
Co kus, to originál.
Začátek výroby 1992 a ukončení v roce 1993.
Osazovali se trakční olověné baterie nebo NiCd baterie.
Něco z TP a z tech. údajů:
Dojezd 60 až 80 km na trakční olovo, na LiFeYPO4 se dá dojezd zvýšit na cca 250 km.
Váha trakčních baterií cca 400 kg, užitečná 350 kg. (LiFeYPO4 mám v plánu koupit, má větší dojezd a třetinovou váhu atd.)
Max. rychlost 80 km, zablokovaný 5 stupeň, převodovka má jinak zpřevodovanou rozvodovku 4.412 (75/17).
Elektromotor 84V 220A, regulace dává 350A a max. krátkodobý proud elektromotoru je 550A.
Maximální otáčky elektromotoru 5000 ot/min.
Výkon 15,4 kW.
Centrální pulsní nabíječka (umístěná pod rádiem) 230V a výstup 100V 22A, nabíjení je třístupňové. Nastavuje se letní a zimní nabíjení. Nabíječka nabíjí 14 ks 6V 180Ah baterií a baterie pro pohon nabíjejí přes DC/DC měnič palubní 12V baterii. Pod víkem motorového prostoru je přední maska odklápěcí a pod ní je nabíjecí kabel s vidlicí do zásuvky a v případě nabíjení je zablokovaná jízda, aby nedošlo k omylu rozjezdu.
Má verze z prvních kusů nemá rekuperaci, ani kapacitoměr, ale pracuji dodělat oboje.
Pod seřízením světel je hlavní odpojovač baterií v případě poruchy.
Přístrojovka ukazuje teplotu motoru a v případě přehřívání spustí ventilátor na ochlazení elektromotoru. Dále ukazuje proud přes ampermetr (předělaný otáčkoměr) a z palivoměru je voltmetr (jednoduchý kapacitoměr). Dvě kontrolky jsou též předělané, jedna ukazuje předehřev baterií (symbol oleje nahrazený symbolem předehřevu) a druhá poruchu DC/DC měniče (symbol baterie). Kontrolka rezervy paliva je zachována, včetně ostatních zbylých kontrolek.
Podtlaková vývěva slouží k posilovači brzd.
K jízdě stačí první poloha klíčku, druhá se nepoužívá.
Celkem je elektromobil jednoduše postavený, baterie, regulace, nabíječka a pár pomocníků. Oproti spalovací verzi dost věcí chybí a celkově je auto lehčí (bez baterií) než spalovací verze. Místo chladiče je regulace motoru a vedle je hlavní stykač a bufík. Nádrž pro bufík je malá, cca 8 l.
Popis postupně dodám, za těch pár let už docela vím a znám Eltru. Mám i nějakou servisní dokumentaci a katalog ND na Eltru.
PS: Jediné auto, co se rozjede bez problému na 4 stupeň a docela svižně, elektromotor a okamžitý max. kroutící moment udělají své. :-)
Zážitky z jízd jsou velmi dobré, nejde sice o žihadlo, ale jede dobře a tiše a nelíbí se chodcům. :-D
Jízda je taková měkká a je nutné si zvyknout na řízení, vlastně se používá jen proudový pedál a brzda, spojka se používá jen k přeřazení rychlostí a zpátečky. ;-) Při rozjezdu je jen zařazeno a šlape se na pedál.
Musí se používat ruční brzda, elektromotor nemá kompresi a rozjede se při jakémkoliv zařazeném rychlostním stupni i z malého kopečku. :-)
Na STK také byla sranda, nechápali. :-D PČR mě ještě nestavěla, tak nevím co bude následovat, ale rozhodně si všimnou chybějící známky emisích a nepřítomnost výfuku. :-)
Vyrábělo se více verzí, buď s digitální kapacitoměrem (ukazuje stav baterií, dojezd, napětí, %, atd) nebo rekuperací nebo oboje.
Také topení bylo buď elektrické nebo dvojstupňové teplovodní (bufík).
Napětí motoru je 72V/13kW, 84/15,4kW a 96V/18kW
Také v osobní verzi a i u nás pár kusů jezdí.
Co kus, to originál.
Začátek výroby 1992 a ukončení v roce 1993.
Osazovali se trakční olověné baterie nebo NiCd baterie.
Něco z TP a z tech. údajů:
Dojezd 60 až 80 km na trakční olovo, na LiFeYPO4 se dá dojezd zvýšit na cca 250 km.
Váha trakčních baterií cca 400 kg, užitečná 350 kg. (LiFeYPO4 mám v plánu koupit, má větší dojezd a třetinovou váhu atd.)
Max. rychlost 80 km, zablokovaný 5 stupeň, převodovka má jinak zpřevodovanou rozvodovku 4.412 (75/17).
Elektromotor 84V 220A, regulace dává 350A a max. krátkodobý proud elektromotoru je 550A.
Maximální otáčky elektromotoru 5000 ot/min.
Výkon 15,4 kW.
Centrální pulsní nabíječka (umístěná pod rádiem) 230V a výstup 100V 22A, nabíjení je třístupňové. Nastavuje se letní a zimní nabíjení. Nabíječka nabíjí 14 ks 6V 180Ah baterií a baterie pro pohon nabíjejí přes DC/DC měnič palubní 12V baterii. Pod víkem motorového prostoru je přední maska odklápěcí a pod ní je nabíjecí kabel s vidlicí do zásuvky a v případě nabíjení je zablokovaná jízda, aby nedošlo k omylu rozjezdu.
Má verze z prvních kusů nemá rekuperaci, ani kapacitoměr, ale pracuji dodělat oboje.
Pod seřízením světel je hlavní odpojovač baterií v případě poruchy.
Přístrojovka ukazuje teplotu motoru a v případě přehřívání spustí ventilátor na ochlazení elektromotoru. Dále ukazuje proud přes ampermetr (předělaný otáčkoměr) a z palivoměru je voltmetr (jednoduchý kapacitoměr). Dvě kontrolky jsou též předělané, jedna ukazuje předehřev baterií (symbol oleje nahrazený symbolem předehřevu) a druhá poruchu DC/DC měniče (symbol baterie). Kontrolka rezervy paliva je zachována, včetně ostatních zbylých kontrolek.
Podtlaková vývěva slouží k posilovači brzd.
K jízdě stačí první poloha klíčku, druhá se nepoužívá.
Celkem je elektromobil jednoduše postavený, baterie, regulace, nabíječka a pár pomocníků. Oproti spalovací verzi dost věcí chybí a celkově je auto lehčí (bez baterií) než spalovací verze. Místo chladiče je regulace motoru a vedle je hlavní stykač a bufík. Nádrž pro bufík je malá, cca 8 l.
Popis postupně dodám, za těch pár let už docela vím a znám Eltru. Mám i nějakou servisní dokumentaci a katalog ND na Eltru.
PS: Jediné auto, co se rozjede bez problému na 4 stupeň a docela svižně, elektromotor a okamžitý max. kroutící moment udělají své. :-)
Zážitky z jízd jsou velmi dobré, nejde sice o žihadlo, ale jede dobře a tiše a nelíbí se chodcům. :-D
Jízda je taková měkká a je nutné si zvyknout na řízení, vlastně se používá jen proudový pedál a brzda, spojka se používá jen k přeřazení rychlostí a zpátečky. ;-) Při rozjezdu je jen zařazeno a šlape se na pedál.
Musí se používat ruční brzda, elektromotor nemá kompresi a rozjede se při jakémkoliv zařazeném rychlostním stupni i z malého kopečku. :-)
Na STK také byla sranda, nechápali. :-D PČR mě ještě nestavěla, tak nevím co bude následovat, ale rozhodně si všimnou chybějící známky emisích a nepřítomnost výfuku. :-)
Škoda ELTRA 151 L pick-up - komentáře:
22:11:07
18.03.2011
18.03.2011
Karátek
21:57:29
18.03.2011
18.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTESS 18.03.11 21:36:10: Teď nevím zda to bylo s Tebou nebo s Cipríkem, ale tenkrát nás dojel v kopci a oba jsme se tak lekli že je auto najednou vedle nás, že jsme skočili do pangejtu
21:36:10
18.03.2011
18.03.2011
MATTESS
Jeden z vedlejší obce dělal v Ejpovicích a jezdil s elektrofávem do práce. Takové zvláštní potkat na vsi "trolejbus".
21:32:54
18.03.2011
18.03.2011
MOLSO
-> MATTESS: neznam az teraz
21:32:30
18.03.2011
18.03.2011
Placko
tak to čumím
21:31:48
18.03.2011
18.03.2011
MATTESS
21:30:07
18.03.2011
18.03.2011
MOLSO
tyyy vole
19:24:30
18.03.2011
18.03.2011
Karátek
Postupně doplňuji informace, takže stačí číst. Je toho nějak moc k popsání a více fotek se sem nevejde.
19:18:04
18.03.2011
18.03.2011
Norton
-> Čokin: mno asik tak... a kurna ja som o tom tiez nevedel :OD
19:17:33
18.03.2011
18.03.2011
Pavel P..
Kolik to váží s těma baterkama?
19:13:35
18.03.2011
18.03.2011
castrol
-> Tomaso435: a sakra
19:13:13
18.03.2011
18.03.2011
Sp4rc0
-> Čokin: taky..
19:12:05
18.03.2011
18.03.2011
castrol
-> zdenike: asi stav baterii
19:11:35
18.03.2011
18.03.2011
Tomaso435
-> zdenike: asi stav nabití baterii . . .
19:08:00
18.03.2011
18.03.2011
zdenike
načo to má palivomer?
18:58:42
18.03.2011
18.03.2011
Čokin
Tak to je pecka, doted jsem netušil, že něco takové existuje. Docela na to čumím jak puk.
18:16:26
18.03.2011
18.03.2011
Karátek
Jj, znám skoro všechny majitele, takže vím kdo a kde a v jakém provedení jezdí.
18:15:41
18.03.2011
18.03.2011
Tomaso435
. . . . konečně i tady ;)
17:59:18
18.03.2011
18.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
www.electroauto.cz/skoda.
html pár jich tady po okolí jezdí.
17:46:28
18.03.2011
18.03.2011
Eremitas
Ahoj, tohle vypadá velice zajímavě, přidej další fotky a specifikace , jde do oblíbených