skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem si koupil další křáp do baráku :D
Škoda Rapid 136 Standard LDD. Na českých papírech, navíc od držitele ZTP v posledním záříjovém týdnu, takže to je skoro jako výhra v Bingu :)
Auto je v původním (tedy několikrát opravovaném) předrenovačním stavu, ale jako celek je to hezký kousek. Vymění se přední blatníky, kapota, zavaří se sem tam dírka a je to v cajku. Jo a asi taky vyměnit zadní nápravu, tahle už má svoje nejlepší léta asi za sebou, mám tu místo ní krásnou zachovalou.
22. 10. 2013
O víkendu jsem auto dorozkuchal, momentálně ve stavu holé kastle na kolech, s převodovkou a částečně demontovaným motorem. Pod čalouněním rámu na mě místy vykoukla povrchová koroze, tak se to bude muset trochu pořešit svářečkou, aby vůbec bylo kam tu koženku pak zase přilepit :)
16. 11. 2013
Odvoz ke klempíři. Když to bude někdy v lednu hotové, v březnu uděláme lak a na jaře vyjedeme (haha)
26. 11. 2013
V mezičase rozebíráme a čistíme motor, byla na něm asi centimetrová vrstva mazutu. Stav dílů, které jsem měl dnes v ruce zatím moc radostí nepřináší:
- spojková lamela ojetá až na nýty
- přítlačák ojetý od ložiska, s ulomenou pacičkou
- vodní kanály sacího potrubí ucpané blátem
- výfukové potrubí má vyžrané dosedací plochy, takže foukalo kolem těsnění a nejspíš asi zase bude, navíc má momentálně ulomený šteft (ale za to angláni nemůžou :D )
- vstupní trubka vodní pumpy je takřka prožraná skrz (on hliník ve vodě koroduje?!)
- alternátor má vůli na ložiskách
- domeček termostatu má stržené a VELMI odborně odvrtané závity
Sumasumárum, hlavu asi radši sunadavat nebudeme :D Ale zase o co byl motor zasranější zvenku, o to je čistší pod ventilovým víkem
1. 12. 2013
Současně s rekonstrukcí kabria probíhá doma i rekonstrukce stodoly. Jako na potvoru tam v uplynulém týdnu při přemisťování veškerého marastu vyplavala na povrch nová spojková lamela, pěkný alternátor, přítlačák a sací a výfukové potrubí na 742.136 :)
Tak jsem to trošku pohladil dráťákem ve vrtačce a je to jako nový. A provedl jsem halabala pokus o slícování výfukového potrubí s kanály v hlavě. Očekávám nárůst výkonu alespoň 10 koní :)
12. 1. 2014
Prakticky dorozkuchán dárce orgánů (použije se zadní náprava a převodovka). Náprava rozebraná na prvočinitele, připravená na opískování
15. 2. 2014
Přivezeno od klempíře. Kompletně vyvařeno a spasováno. Klempíř nakonec dělal víc než se čekalo, ono to pod těmi vrstvami kytu nebylo moc vidět. Ale byla tam veselá místa, jako třeba zadní lemy přibodované, překytované a přelakované přes ty původní shnilé, kus prahu vyrobený z kytu a pod...
Celkově moc hezky odvedená práce. Teď už jen nalakovat a nastrojit, to už je zívačka :)
23. 2. 2014
O víkendu proběhlo oškrábání problémových míst na spodku a jejich nástřik asfaltovým černidlem. K tomu montáž nádrže, vodovodních trubek, táhla řazení a podobných drobností na spodku a v tunelu
12. 4. 2014
Nalakováno. Do jarních Běšin zbývá méně než 10 týdnů...
13. 4. 2014
Částečně natahaná elektrika, montáž chladiče, hrnců světel apod.
20. 4. 2014
Původní zadní náprava ven, zrepasovaná dovnitř. S ní i převodovka. A odvzdušněna hydraulika, takže brzdíme a spojkujeme
4. 6. 2014
Na autě dveře, přední kapota, kus interiéru, motor. Už se to pomalu chýlí ke konci
8. 6. 2014
Konečně dolepené koženky, namontovány tapeci
18. 6. 2014
Jezdí! Ono to fakt jezdí! :)
**SHÁNÍM ČERNOBÍLÉ PRUHOVANÉ SEDAČKY V PĚKNÉM STAVU, ALESPOŇ PŘEDNÍ NEBO I PO KUSECH**
Škoda Rapid 136 Standard LDD. Na českých papírech, navíc od držitele ZTP v posledním záříjovém týdnu, takže to je skoro jako výhra v Bingu :)
Auto je v původním (tedy několikrát opravovaném) předrenovačním stavu, ale jako celek je to hezký kousek. Vymění se přední blatníky, kapota, zavaří se sem tam dírka a je to v cajku. Jo a asi taky vyměnit zadní nápravu, tahle už má svoje nejlepší léta asi za sebou, mám tu místo ní krásnou zachovalou.
22. 10. 2013
O víkendu jsem auto dorozkuchal, momentálně ve stavu holé kastle na kolech, s převodovkou a částečně demontovaným motorem. Pod čalouněním rámu na mě místy vykoukla povrchová koroze, tak se to bude muset trochu pořešit svářečkou, aby vůbec bylo kam tu koženku pak zase přilepit :)
16. 11. 2013
Odvoz ke klempíři. Když to bude někdy v lednu hotové, v březnu uděláme lak a na jaře vyjedeme (haha)
26. 11. 2013
V mezičase rozebíráme a čistíme motor, byla na něm asi centimetrová vrstva mazutu. Stav dílů, které jsem měl dnes v ruce zatím moc radostí nepřináší:
- spojková lamela ojetá až na nýty
- přítlačák ojetý od ložiska, s ulomenou pacičkou
- vodní kanály sacího potrubí ucpané blátem
- výfukové potrubí má vyžrané dosedací plochy, takže foukalo kolem těsnění a nejspíš asi zase bude, navíc má momentálně ulomený šteft (ale za to angláni nemůžou :D )
- vstupní trubka vodní pumpy je takřka prožraná skrz (on hliník ve vodě koroduje?!)
- alternátor má vůli na ložiskách
- domeček termostatu má stržené a VELMI odborně odvrtané závity
Sumasumárum, hlavu asi radši sunadavat nebudeme :D Ale zase o co byl motor zasranější zvenku, o to je čistší pod ventilovým víkem
1. 12. 2013
Současně s rekonstrukcí kabria probíhá doma i rekonstrukce stodoly. Jako na potvoru tam v uplynulém týdnu při přemisťování veškerého marastu vyplavala na povrch nová spojková lamela, pěkný alternátor, přítlačák a sací a výfukové potrubí na 742.136 :)
Tak jsem to trošku pohladil dráťákem ve vrtačce a je to jako nový. A provedl jsem halabala pokus o slícování výfukového potrubí s kanály v hlavě. Očekávám nárůst výkonu alespoň 10 koní :)
12. 1. 2014
Prakticky dorozkuchán dárce orgánů (použije se zadní náprava a převodovka). Náprava rozebraná na prvočinitele, připravená na opískování
15. 2. 2014
Přivezeno od klempíře. Kompletně vyvařeno a spasováno. Klempíř nakonec dělal víc než se čekalo, ono to pod těmi vrstvami kytu nebylo moc vidět. Ale byla tam veselá místa, jako třeba zadní lemy přibodované, překytované a přelakované přes ty původní shnilé, kus prahu vyrobený z kytu a pod...
Celkově moc hezky odvedená práce. Teď už jen nalakovat a nastrojit, to už je zívačka :)
23. 2. 2014
O víkendu proběhlo oškrábání problémových míst na spodku a jejich nástřik asfaltovým černidlem. K tomu montáž nádrže, vodovodních trubek, táhla řazení a podobných drobností na spodku a v tunelu
12. 4. 2014
Nalakováno. Do jarních Běšin zbývá méně než 10 týdnů...
13. 4. 2014
Částečně natahaná elektrika, montáž chladiče, hrnců světel apod.
20. 4. 2014
Původní zadní náprava ven, zrepasovaná dovnitř. S ní i převodovka. A odvzdušněna hydraulika, takže brzdíme a spojkujeme
4. 6. 2014
Na autě dveře, přední kapota, kus interiéru, motor. Už se to pomalu chýlí ke konci
8. 6. 2014
Konečně dolepené koženky, namontovány tapeci
18. 6. 2014
Jezdí! Ono to fakt jezdí! :)
**SHÁNÍM ČERNOBÍLÉ PRUHOVANÉ SEDAČKY V PĚKNÉM STAVU, ALESPOŇ PŘEDNÍ NEBO I PO KUSECH**
Luky / Standa(rd) - komentáře:
19:21:58
16.02.2014
16.02.2014
T
-> Luky: : no tak to ještě teda vydržím čekat na barvu, no
19:16:15
16.02.2014
16.02.2014
Luky
-> T: nevím kdy, nejdřív se udělá spodek nějakým asphaltem (ještě se budou sundavat blatníky) a pak dle možností lakýry. Kdyby to bylo někdy v březnu...
19:14:47
16.02.2014
16.02.2014
T
-> Luky: : takže stejná nebude ? a kdy se bude lakovat ?
19:00:10
16.02.2014
16.02.2014
Luky
-> T: tajná
(a Matsoft a havlík ráčejí pomlčet )
(a Matsoft a havlík ráčejí pomlčet )
18:55:43
16.02.2014
16.02.2014
T
-> Luky: : jaká bude vlastně barva ?
16:38:04
16.02.2014
16.02.2014
Matsoft
-> Luky: :-D vdaka.. to je jedna z veci, kterou mam na Gardecku blbe...
16:36:19
16.02.2014
16.02.2014
Luky
-> Matsoft: nejspíš stejná jako na krajích Až budu u auta, oměřím
16:33:31
16.02.2014
16.02.2014
Matsoft
-> Luky: ale vypada to fakt dobre.. tesim se na vysledek. btw jaka je dylka ksiltu veprostred?
16:31:49
16.02.2014
16.02.2014
Luky
-> Matsoft: nebuj, mám tu na hromadě asi čtyři, tohle je první kterou jsem našel ve stodole, tj. přetřená nějakým černidlem s rozřezanou horní hranou, když na "závodního rapida" dávám světelnou rampu, která je chycená ho chladičkovky...
16:24:03
16.02.2014
16.02.2014
Matsoft
-> Luky: pekne, jen by tomu asi vic slusela dvoudilna maska
09:47:24
03.02.2014
03.02.2014
Luky
-> Matsoft: už mám víceméně posháněno. Nějaký Hirsche a pak mám nějakou stranu (asi levou) Czechoslovakia a pravou bez označení (asi ta slovenská druhovýroba), tak to jen musím povyměňovat do párů
07:03:38
03.02.2014
03.02.2014
Matsoft
-> Luky: PZ svetlo sezenes temer vsude. s levyma je problem...
10:03:56
02.01.2014
02.01.2014
Luky
-> havlik: je to sání z tisícovky, kde byl předpoklad pouze letního provozu (to je tady taky ), je to tam zbytečný a takhle je to jednodušší okruh
17:02:30
01.01.2014
01.01.2014
havlik
-> Luky: Proč máš zavařený to vyhřívání na sání?
12:53:41
27.11.2013
27.11.2013
Radek Retro eLeSo
-> Luky 29.10.13 10:40:09: jo zástěrky sou zajímací ale neboj nešel bych do nich nech je na autě jako památku
já mam už v hlavě nový nápady takže bez obav jinak neni problém udělat jakýkoliv plácačky když vidim tohle
já mam už v hlavě nový nápady takže bez obav jinak neni problém udělat jakýkoliv plácačky když vidim tohle
09:49:30
27.11.2013
27.11.2013
Luky
Ani nevíte, jak jste mě potěšili
Trubky pod autem taky byly moc hezký...
Trubky pod autem taky byly moc hezký...
08:51:50
27.11.2013
27.11.2013
Pavel P..
To vypadá jak ta sračka na utěsňování chladičů.
07:22:06
27.11.2013
27.11.2013
Don_pepe
A to sem si myslel jakej nemám kentus ve vodě já. To je hustý... doslova
06:41:18
27.11.2013
27.11.2013
rsvancara
Přídávám se k majitelům brajglu v sání, jen jsem ho tam teda měl zhruba polovinu :-)
05:54:30
27.11.2013
27.11.2013
havlik
jo takovej brajgl sem měl v sání taky