-> Eidy: Nic si s toho nedělej,já si taky v tvém prvním příspěvku nevšimnul,že myslíš válce v motoru. Až když jsem si ho teď přečetl podruhý,tak už jsem postřehl,že jeden píše o voze a druhý o koze.
-> Koblet: Kdybych neměl možnosti co mám,tak to udělám stejně jako ty,ale já teda doma používám na díry takové válečky,je to lepší než roxor s namotaným hadr. Jenže kdybych musel vzít na průměru až těch pět stovek,tak v práci to budu mít o hodně rychleji vyleštěný.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stal jsem se majitelem této Škody 1000 MB Deluxe,vyrobená 26.10.1968,19 série barva 8220 červeň rubínová.Postupně budu přidávat informace a foto.
Já jsem celkově 5 majitel,jen pro zajímavost,1 majitel (povoláním chemik) jí koupil 4.12.1968 v mototechně v Praze a už 10.12.1968 jí prodal 2 majiteli.Ten jí měl necelé 3 roky a 27.8.1971 jí prodal 3 majiteli,který už si jí užíval trochu déle :-).Až do 16.1.2002,kdy byla vyřazena z registru.Ale naposled vyjela na silnici někdy v polovině roku 2001.Pak jí v od něho v roce 2004 koupil kluk tady kousek od nás,a od té doby jí měl uskladněnou v garáži až do teď.Já jí u něj měl ještě nějakou dobu schovanou,a včera 22.3.2013 jsem jí konečně převezl ke mě domů do garáže.Takže začíná běh na dlouhou trať.:-) Doufám,že se mi jí podaří dát do stavu s kterým budu spokojen.
Scháním aktuálně tyto ND:
-vnitřní zpětné zrcátko,stačí pouze ten plast,
-madla dveří,stačí pouze vrchní díl v bílé barvě,2ks
-gumy pod zadní světla a karoserii-koupeno
-gumičky do HBSV,ty co jsou přímo na pístkách včetně pojistných kroužků
-plovák do nádrže
výhledově:
-zadní sedačku v černé barvě,pouze levé opěradlo,slíbeno?
-kovralové koberce (to bude asi oříšek) podařilo se mi koupit zadní,ale sehnat přední bude horší :-(
-gumy na slzy nárazníků
-zadní mlhovku Pal-už jsem koupil novou
-jednu hliníkovou lištu na př.blatník
-bezp.pásy-už jsem koupil
-čelní sklo-mělo by být na půdě :-)
-postupně ještě něco určitě přibude :-)
Já jsem celkově 5 majitel,jen pro zajímavost,1 majitel (povoláním chemik) jí koupil 4.12.1968 v mototechně v Praze a už 10.12.1968 jí prodal 2 majiteli.Ten jí měl necelé 3 roky a 27.8.1971 jí prodal 3 majiteli,který už si jí užíval trochu déle :-).Až do 16.1.2002,kdy byla vyřazena z registru.Ale naposled vyjela na silnici někdy v polovině roku 2001.Pak jí v od něho v roce 2004 koupil kluk tady kousek od nás,a od té doby jí měl uskladněnou v garáži až do teď.Já jí u něj měl ještě nějakou dobu schovanou,a včera 22.3.2013 jsem jí konečně převezl ke mě domů do garáže.Takže začíná běh na dlouhou trať.:-) Doufám,že se mi jí podaří dát do stavu s kterým budu spokojen.
Scháním aktuálně tyto ND:
-vnitřní zpětné zrcátko,stačí pouze ten plast,
-madla dveří,stačí pouze vrchní díl v bílé barvě,2ks
-gumy pod zadní světla a karoserii-koupeno
-gumičky do HBSV,ty co jsou přímo na pístkách včetně pojistných kroužků
-plovák do nádrže
výhledově:
-zadní sedačku v černé barvě,pouze levé opěradlo,slíbeno?
-kovralové koberce (to bude asi oříšek) podařilo se mi koupit zadní,ale sehnat přední bude horší :-(
-gumy na slzy nárazníků
-zadní mlhovku Pal-už jsem koupil novou
-jednu hliníkovou lištu na př.blatník
-bezp.pásy-už jsem koupil
-čelní sklo-mělo by být na půdě :-)
-postupně ještě něco určitě přibude :-)
Tabi / Škoda 1000 MB DeLuxe - komentáře:
19:24:10
04.12.2013
04.12.2013
Tabi
18:29:22
04.12.2013
04.12.2013
dragon_cb_cz
-> Eidy: Píše to o jeden příspěvek níž, pravda, pod trochu kryptickou zkratkou HBSV
18:17:36
04.12.2013
04.12.2013
Eidy
-> dragon_cb_cz: A kdo to má vědět?
16:52:19
04.12.2013
04.12.2013
Koblet
Tak koukam ze moje lesteni byla zcela predpotopni metoda. Ale brzdi to, nikde nic netece a hlavne ja vim jak to funguje. Pocit z vlastnorucne udelane prace v domacich podminkach- k nezaplaceni
A jeste za to nekomu dat 3000,- , to ani omylem
A jeste za to nekomu dat 3000,- , to ani omylem
16:31:45
04.12.2013
04.12.2013
dragon_cb_cz
-> Eidy: Člověče... bavíme se o brzdovým válci
15:08:11
04.12.2013
04.12.2013
Eidy
-> Tabi: No i když to bude vyleštěný rovně, tak by to vyleštěný bejt nemělo. Honování a určitá drsnost povrchu je žádoucí pro udržení olejového filmu. Jinak se drbnou kroužky nebo píst.
14:53:35
04.12.2013
04.12.2013
Tabi
-> Eidy: -> m8rinek: Chlapy nebojte,vím co dělám,bude to prvotřídně vyleštěný s nejvyšší přesností.Nebudu to leštit jak psal třeba Koblet,tak se to dá samozřejmě taky přeleštit,tím se ale pouze válec trochu lépe vyčistí.Já jsem dneska válce podrobně prohlížel,tak si myslím,že když se vezme něco mezi 0,03 až 0,05 mm na průměru,tak to bude dostačující a žádné vyrezlé krátery na stěnách válců nebudou.Kdyby vám vrtalo hlavou to leštění,tak dělám ve firmě kde se vyrábí formy na různé plastové uzávěry.Takže velmi zjednodušeně řečeno,na začátku celé té zdlouhavé výroby někdo uřízne kus "železa" a pak to koluje mezi různýma CNCčkama kde s toho "kusu" vzniká nějaký díl nebo část formy.A v některých případech se někde na konci všech těch operací některé části leští.Buď technicky nebo i do zrcadlového lesku.Já sice nedělám přímo u mechaniků,kde kluci leští,ale na hloubičkách (erodování,neboli elektroerozivní obrábění kovů),ale něco málo o tom leštění vím.
09:06:30
04.12.2013
04.12.2013
m8rinek
-> Tabi: Desetina už je na novej píst, gumky to asi poberou ale... Dej to někomu kdo se tím živí ;)...
08:53:23
04.12.2013
04.12.2013
Eidy
-> Tabi: Desetinu? No to bude paráda. Jednak to bude lesklý, druhak to nebude rovný. A navíc to bude půlka výbrusu.
22:53:56
03.12.2013
03.12.2013
Koblet
-> Tabi: Roxor do vrtacky, omotat hadrem, silichrom a bude lesk jako blesk. Takhle jsem to lestil ja, ale to je pro mistra lestice asi malo co? Az to po vylesteni budes fotit tak bez blesku, jinak Ti ten lesk vypali oci.
22:48:36
03.12.2013
03.12.2013
Tabi
Válce jsou vevnitř lehce orezlé,pouhým okem se zdá,že je to ještě v pohodě a půjde to rozleštit.Vyfotil jsem to na makro,a krásně to v jednom místě ukázalo jak je to chycený. Myslím,že na průměru můžu minimálně desetinu a víc sebrat leštěním a bude to v pohodě.
21:35:12
02.12.2013
02.12.2013
Tabi
Dneska jsem se pustil do rozebírání HBSV,ale něco mi nehraje na kontaktu co je na víčku,který hlídá hladinu kapaliny.Kontakt je pořád rozpojený,ať je plovák nahoře nebo dole.Buď tam něco chybí nebo to někdo předemnou trochu upravil.Nemá být ten kontakt ohnutý víc dolů?Kdyby měl někdo fotku jak to má být správně,nebo jen radu,tak budu rád,díky.
09:59:44
02.12.2013
02.12.2013
Tabi
-> vhml: Jj,díky za radu.Něco vyzkouším a uvidí se.Člověk stejně vždycky vyzkouší víc variant aby se pak vrátil k té ověřené zlaté střední cestě.
09:45:13
02.12.2013
02.12.2013
vhml
-> Tabi 02.12.13 09:42:20: pokud nechceš kotouče tak jednoznačně Beral a prasátka dopředu 25mm a dozadu 22mm. To pak už i umí fungovat. Jezdili jsme i vepředu keramiku, ale než pakny za 5000, to je asi lepší tam dát kotouč.
09:42:20
02.12.2013
02.12.2013
Tabi
-> Bukaj: Máš pravdu,že záleží jak se bude s autem jezdit.Mimo jiného bude sloužit na letní vyjížďky ale i pro sportovní jízdu.A i kdyby to mělo být v poměru 1:10,tak i přesto chci mít brzdy o dva kroky vepředu,potom o jeden krok vepředu podvozek a teprve potom nějaký motor. Za mlada jsem toho odjezdil se škodovkama dost,od 1000 mb přes š 110L,110R,120L užovka i emko.Takže vím jak se s těma autama jezdilo,brzdilo a taky bouralo ,to naštěstí není můj případ,já jsem žádný auto nikdy nerostřelil,ťuk ťuk. Mám s autem v budoucnu nějaké plány,v něčem už mám jasno teď,ostatní bude přicházet na řadu postupně časem.Jasné jo to,že tisícovka bude na první pohled vypadat jako originál,samozřejmě pro laika,ne pro nás my by jsme tam vždycky něco našli co není origo.Prostě takové obyčejné embéčko,ale když za to vezmeš,tak tě bude samozřejmě hlavně slyšet,ale i pojede.
23:11:54
01.12.2013
01.12.2013
Bukaj
-> Tabi: Tak ono docela záleží, k čemu budeš to auto používat - jestli k normálním vyjížďkám, tak bych to vůbec neřešil a dal dokupy origo brzdy, pokud by to bylo na denní ježdění, potom bych uvažoval nad dvouokruhovou brzdou - projistotu (ale kdy naposledy jsi jel autem a přestalo brzdit z důvodu netěsnosti okruhu? Navíc MB je lehké a jen s ručkou dokážeš v pohodě zabrzdit, kdyby něco ).
Pokud bys auto využíval nějak sportovněji, tak by nebyly od věci kotouče a dvouokruh...
Pokud bys auto využíval nějak sportovněji, tak by nebyly od věci kotouče a dvouokruh...
22:43:11
01.12.2013
01.12.2013
Tabi
Ale jo,poradili.A já si o brzdách taky ještě dneska něco přečetl.Hlavně jsem hledal jaké má kdo zkušenosti z různýma alternativama.Rozhodnutí zní,že prozatím zůstávám u seriových brzd. Několik lidí doporučuje vyměnit origo pakny za beral.Kdybych snad ani potom nebyl spokojenej,tak bych možná vyzkoušel na předek ty kotouče,jak psal taky Eidy.Takže řezat do kastle a předělávat to na posilovač se nebude,to byla stejně až ta poslední varianta do který by se mi ani moc nechtělo.
21:36:06
01.12.2013
01.12.2013
Koblet
-> Tabi: Ale že jsme Ti poradili co?
21:24:27
01.12.2013
01.12.2013
Eidy
-> dragon_cb_cz: Já nikdy neřekl, že to nejde.
21:16:09
01.12.2013
01.12.2013
dragon_cb_cz
-> Eidy: Kotouče jdou i s původním válcem... ale do litra tohle cpát je podle mě nesmysl.