skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vše začalo jedním retro výletem a koupí škoda 100, pak již jsem jenom hledal tisícovku a po delší době se mě podařilo na jednu narazit.
Je po prvním majiteli, jak jinak starší pán z okr. Pardubice. Pán byl hodnej a dal mě plno náhradních dílů.
18.9.2011 jsem si ji po vlastní ose dovezl domů krasavici moji 210km bezproblémová jízda.
Je to ročník 1968 přesně ten mezi tip kde byl blinkr v blaťáku
číslo motoru 2561**/1 tj. 15.tá série
světlý interiér
původní lak
najeto 115000
Je po prvním majiteli, jak jinak starší pán z okr. Pardubice. Pán byl hodnej a dal mě plno náhradních dílů.
18.9.2011 jsem si ji po vlastní ose dovezl domů krasavici moji 210km bezproblémová jízda.
Je to ročník 1968 přesně ten mezi tip kde byl blinkr v blaťáku
číslo motoru 2561**/1 tj. 15.tá série
světlý interiér
původní lak
najeto 115000
orf 1000 MB - komentáře:
11:17:56
14.11.2011
14.11.2011
j_j
-> orf: ty máš vlastně první sérii se stříbrnejma diskama vid? :) na kolik vyšel ten komax ? jaký dáš pneu pls ?
11:14:22
14.11.2011
14.11.2011
orf
tak další posun disky opískovány a momentálně již v komaxitu. ještě původní pneu a můžou jít na autí. mezikruží a bílý pásek již nachystán...
13:16:32
08.11.2011
08.11.2011
Jozka
-> PAV-PO: Změří se dnes rychleji.. a doladí stejně jako kdysi. Ale zas se alespoň dá, novodobá nezbývá než zahodit.
13:09:49
08.11.2011
08.11.2011
PAV-PO
-> Jozka: Nic uz neni jak bylo kdeze ty stare casy jsou. Ale to relatko stejne zadnou elektronikou nikdo nesesteluje. Je treba mit cit, dobre kleste na kontakty a pohrat si s tim. Lepsi vsak sverit odbornikum pokud si clovek neni jisty svym umenim.
13:02:47
08.11.2011
08.11.2011
Jozka
-> PAV-PO: Mělo by to zhruba odpovídat, i když v Baťovi je měření popisovaný jinak, než se dnes běžně dělá..
12:55:37
08.11.2011
08.11.2011
PAV-PO
Podle knizky pana Bati z roku 1969 dynamo 12,6 az 16,8V regulator spinaci napeti 12,5V - provozni napeti 14 V - omezovaci proud 22 A. Stranky 268 az 276.
12:48:23
08.11.2011
08.11.2011
Jozka
-> orf: Jaj, to snad budou speciálisti vědět.. já myslím že 12,6V je asi minimum, provozní by mělo být cca 14V.
11:11:09
08.11.2011
08.11.2011
orf
-> Jozka: a kolik to má dávat?
11:02:06
08.11.2011
08.11.2011
Jozka
-> orf: Nech to změřit, daj klešťák na baterii a budeš vědět hned. Ještě mi napadá tak napnutí řemenu a jeho správná šíře (u tebe asi 13 mm), ale tos určitě kontroloval.
EDIT: Jsem teď koukal na ty zástěrky v nákupním stavu - zdají se dlouhý dost, nebude to v držáku? (i když jak jsem zvyklej na "stovkový", ten čtverec zhruba se mi taky líbí víc).
EDIT: Jsem teď koukal na ty zástěrky v nákupním stavu - zdají se dlouhý dost, nebude to v držáku? (i když jak jsem zvyklej na "stovkový", ten čtverec zhruba se mi taky líbí víc).
07:55:54
08.11.2011
08.11.2011
orf
-> Jozka: joj o tom pólování dynama vím, ale já jej jenom čistil a tím se polování nemění. Jinak už je zase v autě a fachá, ale kontrolka furt svítí při volnoběhu. Jinak sem se dočetl že ty relé jsou již nastaveny z výroby a přeměření se dělá jenom po určitých kilometrech..hmm tak nevím teda
07:49:05
08.11.2011
08.11.2011
Jozka
-> orf: Co píše -> PAV-PO: , stojí za úvahu - ty relátka se "štelujou" přihýbáním vehementů, což může být potřeba i u novýho, takže výměna se nemusí projevit pozitivně - v případě pochyb jedu do Bosch servisu a nechávám změřit zátěžovým multimetrem, kolik jde do baterie. Jinak mi bylo včera řečeno, že nový nenapoólovaný dynamo může relé "odprásknout" (cituji).
07:27:30
08.11.2011
08.11.2011
orf
-> PAV-PO: myslíš jako že výměna za nové relé by tomu mohla uškodit? baterku sem koupil novou neb odešla jak sem auto přivezl, ale byla starší.
20:15:09
07.11.2011
07.11.2011
PAV-PO
Ja bych s tou vymenou relé nepospichal. Dynamo neni zadna atomova elektrarna. Ja mam zasadu co funguje do toho radeji nestourat. Smerodatne je co tomu rika baterka. Me to na volnobeh taky sviti anebo problikava a ikdyz jezdim spis kratke vzdalenosti s castejsim startovanim tak je v baterce stale dost. Mozne take je pred vymenou relé zmerit multimetrem co a jak.
16:44:11
07.11.2011
07.11.2011
orf
-> Danster: no mě to dělá právě furt na volnoběhu a po přidání zhasíná. No zkusím vyměnit to relé a uvidím
15:57:20
07.11.2011
07.11.2011
Danster
Já mám na svojí taky dynamo a při volnoběhu na zahřátým motoru občas kontrolka dobíjení problikne
15:26:48
07.11.2011
07.11.2011
Jozka
-> orf: Tyhle alchymie jsem nechával raději elektrikářům.. Co se mi stalo, tak když selhalo relé, svítilo buď furt, nebo vůbec. Mrkni, jestli je horký a pokud si to už neudělal, oběhni konektory.. v 1. autě jsem našel taky 4W žárovku obrysovku, po výměně za správnou (má být 1.5W) dobíjelo lépe.. Jo a ty dynama nový a repas se mají před montáží napólovat (připojit na baterku), ale to v hlavě nemám..
15:15:39
07.11.2011
07.11.2011
orf
-> Jozka: mě ještě jeden mechanik říkal že by to mohlo dělta relé tak nevím jestli ho kapím ted ja jedno na aukru
-> j_j: no pán mě tvrdil že je to přesně na 1000-vku. a po přeměření a nabídky na pragos.cz to vypadalo že jo. Ale i tak jsou mooooc pěkný
-> j_j: no pán mě tvrdil že je to přesně na 1000-vku. a po přeměření a nabídky na pragos.cz to vypadalo že jo. Ale i tak jsou mooooc pěkný
15:00:06
07.11.2011
07.11.2011
j_j
-> orf: zástěrky co máš jsou na octávii,ale jsou hezčí než ty visáky...dám je taky