skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 1000MB rok výroby 1967 15ctá série
Karoserie:
- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku
- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou
Podvozek:
- úzké nápravy nahrazeny M nápravami
- přední:
* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu
* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku
* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit
* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita
* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi
* odlehčené náboje s klasickou roztečí
* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *
- zadní:
* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton
* pružiny od Omareta na vrchy
* nastavování sbíhavosti alá m8
* tlumiče HP Sporting po repasi
* sbíhavost 2,2mm
* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů
* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům
Kola a pneumatiky:
- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu
- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13
Brzdy:
- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák
vlastní konstrukce
- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi
- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton
- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem
Motor 120LS:
Blok
- eM, plnoprůtok, litinová víka
- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem
- výměník voda - olej
- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej
- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR
- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele
- upravené šály pro mazání hlavních ložek
- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla
Klika
- 120, druhý brus
- odlehčený setrvák
- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda
- dynamicky vyváženo
- certalová řemenice
Písty
- 120LS, včetně vložek, nové
Ojnice
- nové Fa
- odlehčené, vyleštěné
- vyvážené
Vačka
- 280°, Krejbich
Zapalovaní
- Ignitech TCIP4
- rozdělovač BMM
- nová cívka Pal bez odporu
Hlava
- nová 120LS
- upravené ventily 34/30, 7mm dřík
- konické pružiny
- vodítka, gufera
- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině
- 1,2mm těsnění
- KP10,5/1
- velké kanály
Karburátor
- Weber 40 DCOE
- svod přes hlavu výroba p. Doupovec
- filtr K&N
Alternátor
- 35A
- po kompletní repasi, ložiska NTN C4
- dle možností odlehčen
- certalová řemenice s průměrem 90mm
- olej Q8 Formula 10W-50
- svíce NGK BPR7HS
- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování
Výfuk:
- 3-1 svod p. Hrcina
- nerez tlumič Burgess
Převodovka:
- uložena o 15mm níž
- po opravě a úpravě od Vrby
- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem
- SP 4.22
- Převodové poměry:
1° - 3,09 (série 3,80)
2° - 2,12
3° - 1,41
4° - 1,08
5° - 0,83
- rozpěrka mezi 3kou a 4kou
- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola
- startér 1kW z Fabie
Chlazení:
- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule
- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta
Exteriér:
- maska modelu 64
- upravené mřížky v zadních blatnících
Interiér:
- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra
- volant Momo Cavallino C36
- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor
- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu
- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou
- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím
- osvícení interiéru vybaveno stmívačem
- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá
- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku
více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .
první video , je co doladovat
Sprinty Pohofest 2013
Sprinty Hundertgang 2013
První start s TCIP4
Karoserie:
- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku
- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou
Podvozek:
- úzké nápravy nahrazeny M nápravami
- přední:
* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu
* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku
* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit
* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita
* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi
* odlehčené náboje s klasickou roztečí
* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *
- zadní:
* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton
* pružiny od Omareta na vrchy
* nastavování sbíhavosti alá m8
* tlumiče HP Sporting po repasi
* sbíhavost 2,2mm
* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů
* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům
Kola a pneumatiky:
- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu
- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13
Brzdy:
- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák
vlastní konstrukce
- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi
- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton
- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem
Motor 120LS:
Blok
- eM, plnoprůtok, litinová víka
- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem
- výměník voda - olej
- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej
- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR
- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele
- upravené šály pro mazání hlavních ložek
- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla
Klika
- 120, druhý brus
- odlehčený setrvák
- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda
- dynamicky vyváženo
- certalová řemenice
Písty
- 120LS, včetně vložek, nové
Ojnice
- nové Fa
- odlehčené, vyleštěné
- vyvážené
Vačka
- 280°, Krejbich
Zapalovaní
- Ignitech TCIP4
- rozdělovač BMM
- nová cívka Pal bez odporu
Hlava
- nová 120LS
- upravené ventily 34/30, 7mm dřík
- konické pružiny
- vodítka, gufera
- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině
- 1,2mm těsnění
- KP10,5/1
- velké kanály
Karburátor
- Weber 40 DCOE
- svod přes hlavu výroba p. Doupovec
- filtr K&N
Alternátor
- 35A
- po kompletní repasi, ložiska NTN C4
- dle možností odlehčen
- certalová řemenice s průměrem 90mm
- olej Q8 Formula 10W-50
- svíce NGK BPR7HS
- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování
Výfuk:
- 3-1 svod p. Hrcina
- nerez tlumič Burgess
Převodovka:
- uložena o 15mm níž
- po opravě a úpravě od Vrby
- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem
- SP 4.22
- Převodové poměry:
1° - 3,09 (série 3,80)
2° - 2,12
3° - 1,41
4° - 1,08
5° - 0,83
- rozpěrka mezi 3kou a 4kou
- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola
- startér 1kW z Fabie
Chlazení:
- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule
- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta
Exteriér:
- maska modelu 64
- upravené mřížky v zadních blatnících
Interiér:
- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra
- volant Momo Cavallino C36
- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor
- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu
- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou
- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím
- osvícení interiéru vybaveno stmívačem
- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá
- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku
více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .
první video , je co doladovat
Sprinty Pohofest 2013
Sprinty Hundertgang 2013
První start s TCIP4
CML / 1000MB - komentáře:
16:54:14
27.10.2013
27.10.2013
mirecek.666
-> peter l: to jsme zvědaví už dva:-)
13:02:49
27.10.2013
27.10.2013
peter l
-> mirecek.666: Tak som nato zvedavi budem to sledovat,prijemnu pracu(zabavu)
08:29:06
27.10.2013
27.10.2013
mirecek.666
-> peter l: motor zůstane s tim jsem spokojen nad míru, úprava náprav, brzd a dalších věcí, ale kyvka zůstává:-)
22:36:41
26.10.2013
26.10.2013
peter l
-> mirecek.666: To ako co druhy motor?? alebo napravu??
22:28:11
26.10.2013
26.10.2013
mirecek.666
-> peter l: celej zadek :-)
22:17:32
26.10.2013
26.10.2013
peter l
-> mirecek.666: A co mas na plane upravovat resp. opravovat???
22:05:15
14.09.2013
14.09.2013
mirecek.666
Jičínské eRekce za námi, po všech problémech nakonec šesté místo.
14:02:10
13.09.2013
13.09.2013
mirecek.666
-> Kubis09: tenle by měl v 6500, uvidíme zatim jsem ho tam ani nezkusil dát, snad dneska
20:34:50
12.09.2013
12.09.2013
Kubis09
ten palec s omezovačem, při kolika to vypíná?
21:11:46
04.09.2013
04.09.2013
m8rinek
-> vhml: Jen materiál na 130mm řemenici je přes 300Kč.
15:56:30
04.09.2013
04.09.2013
mirecek.666
-> vhml: jetou z aukra včetně dvou řemenů
09:27:46
04.09.2013
04.09.2013
vhml
-> mirecek.666 03.09.13 20:26:31: za 200 jí nějaká dobrá duše vyrobila, nebo jsi sehnal jetou?
20:26:31
03.09.2013
03.09.2013
mirecek.666
-> m8rinek: já mám plnej, protože byl součástí balení :-) jen teda moje řemenice byla nejdražší na světě asi, protože stála asi 200 s poštou ale asi 1500 stály vymezovací podložky mezi ni aby se mi nekroutila, kdyby někdo chtěl mám pěknej štůsek duralovejch koleček a různejch tlouštkách protože jsem blbej....:-)
18:20:46
03.09.2013
03.09.2013
m8rinek
Rozměr řemenu je trochu zavádějící, protože každej výrobce potažmo prodejce používá jinou míru, někdo vnitřní, někdo vnější jinej činnej...
Doma pak kouknu jakou mam míru na 130mm řemenu. Používám výhradně zubatý řemeny (potřebujou menší předpětí a míň trpěj ložiska).
Doma pak kouknu jakou mam míru na 130mm řemenu. Používám výhradně zubatý řemeny (potřebujou menší předpětí a míň trpěj ložiska).
17:37:31
03.09.2013
03.09.2013
mirecek.666
-> vhml: ted z hlavy nevim ale je možný to co píšeš, a jestli dokonce nemám řemen 1175, jak se dostanu k autu tak bych to změřil
22:26:35
02.09.2013
02.09.2013
vhml
-> mirecek.666 02.09.13 20:41:29: co ty vůbeš za řemenici a řemen? 160mm a 1150mm?
Tohle jsem měl, a na okruhu jsem to uvařil, uznávám, že řemenice praskla, možná se to pak točilo kdovíjak.
Tohle jsem měl, a na okruhu jsem to uvařil, uznávám, že řemenice praskla, možná se to pak točilo kdovíjak.
21:47:26
02.09.2013
02.09.2013
m8rinek
-> T: ok
21:09:54
02.09.2013
02.09.2013
T
-> mirecek.666: : teda viz.-> m8rinek:
21:08:56
02.09.2013
02.09.2013
T
-> m8rinek: : za 1. hučení není ten nejhlavnější důvod, že chci náporák
za 2. mohl jsem mít asi tisíkrát náporák nebo větší řemenici nebo co jsi myslel konkrétně,ale tak či tak jsem nemohl mít ani jedno, že řemenici nechci a náporák jsem chtěl něco, co nemá každý a to jsem neměl vymyšlené a teď snad mám...
a za 3.jsem po Tobě žádnou řemenici nechtěl, psal jsem, že sním o náporáku a né že chci řemenici
-> mirecek.666: : v podstatě viz. -> mirecek.666:
jinak jsem tady nechtěl nic řešit, jen se to tu asi tak pochopilo, což se omlouvám , zvlášť v cizí kartě , promiň -> mirecek.666:
za 2. mohl jsem mít asi tisíkrát náporák nebo větší řemenici nebo co jsi myslel konkrétně,ale tak či tak jsem nemohl mít ani jedno, že řemenici nechci a náporák jsem chtěl něco, co nemá každý a to jsem neměl vymyšlené a teď snad mám...
a za 3.jsem po Tobě žádnou řemenici nechtěl, psal jsem, že sním o náporáku a né že chci řemenici
-> mirecek.666: : v podstatě viz. -> mirecek.666:
jinak jsem tady nechtěl nic řešit, jen se to tu asi tak pochopilo, což se omlouvám , zvlášť v cizí kartě , promiň -> mirecek.666:
21:03:20
02.09.2013
02.09.2013
matoo
-> T: alebo este moje riesenie mozes aplikovat