skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 1000MB rok výroby 1967 15ctá série
Karoserie:
- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku
- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou
Podvozek:
- úzké nápravy nahrazeny M nápravami
- přední:
* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu
* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku
* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit
* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita
* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi
* odlehčené náboje s klasickou roztečí
* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *
- zadní:
* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton
* pružiny od Omareta na vrchy
* nastavování sbíhavosti alá m8
* tlumiče HP Sporting po repasi
* sbíhavost 2,2mm
* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů
* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům
Kola a pneumatiky:
- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu
- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13
Brzdy:
- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák
vlastní konstrukce
- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi
- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton
- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem
Motor 120LS:
Blok
- eM, plnoprůtok, litinová víka
- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem
- výměník voda - olej
- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej
- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR
- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele
- upravené šály pro mazání hlavních ložek
- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla
Klika
- 120, druhý brus
- odlehčený setrvák
- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda
- dynamicky vyváženo
- certalová řemenice
Písty
- 120LS, včetně vložek, nové
Ojnice
- nové Fa
- odlehčené, vyleštěné
- vyvážené
Vačka
- 280°, Krejbich
Zapalovaní
- Ignitech TCIP4
- rozdělovač BMM
- nová cívka Pal bez odporu
Hlava
- nová 120LS
- upravené ventily 34/30, 7mm dřík
- konické pružiny
- vodítka, gufera
- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině
- 1,2mm těsnění
- KP10,5/1
- velké kanály
Karburátor
- Weber 40 DCOE
- svod přes hlavu výroba p. Doupovec
- filtr K&N
Alternátor
- 35A
- po kompletní repasi, ložiska NTN C4
- dle možností odlehčen
- certalová řemenice s průměrem 90mm
- olej Q8 Formula 10W-50
- svíce NGK BPR7HS
- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování
Výfuk:
- 3-1 svod p. Hrcina
- nerez tlumič Burgess
Převodovka:
- uložena o 15mm níž
- po opravě a úpravě od Vrby
- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem
- SP 4.22
- Převodové poměry:
1° - 3,09 (série 3,80)
2° - 2,12
3° - 1,41
4° - 1,08
5° - 0,83
- rozpěrka mezi 3kou a 4kou
- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola
- startér 1kW z Fabie
Chlazení:
- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule
- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta
Exteriér:
- maska modelu 64
- upravené mřížky v zadních blatnících
Interiér:
- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra
- volant Momo Cavallino C36
- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor
- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu
- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou
- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím
- osvícení interiéru vybaveno stmívačem
- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá
- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku
více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .
první video , je co doladovat
Sprinty Pohofest 2013
Sprinty Hundertgang 2013
První start s TCIP4
Karoserie:
- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku
- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou
Podvozek:
- úzké nápravy nahrazeny M nápravami
- přední:
* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu
* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku
* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit
* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita
* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi
* odlehčené náboje s klasickou roztečí
* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *
- zadní:
* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton
* pružiny od Omareta na vrchy
* nastavování sbíhavosti alá m8
* tlumiče HP Sporting po repasi
* sbíhavost 2,2mm
* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů
* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům
Kola a pneumatiky:
- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu
- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13
Brzdy:
- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák
vlastní konstrukce
- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi
- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton
- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem
Motor 120LS:
Blok
- eM, plnoprůtok, litinová víka
- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem
- výměník voda - olej
- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej
- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR
- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele
- upravené šály pro mazání hlavních ložek
- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla
Klika
- 120, druhý brus
- odlehčený setrvák
- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda
- dynamicky vyváženo
- certalová řemenice
Písty
- 120LS, včetně vložek, nové
Ojnice
- nové Fa
- odlehčené, vyleštěné
- vyvážené
Vačka
- 280°, Krejbich
Zapalovaní
- Ignitech TCIP4
- rozdělovač BMM
- nová cívka Pal bez odporu
Hlava
- nová 120LS
- upravené ventily 34/30, 7mm dřík
- konické pružiny
- vodítka, gufera
- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině
- 1,2mm těsnění
- KP10,5/1
- velké kanály
Karburátor
- Weber 40 DCOE
- svod přes hlavu výroba p. Doupovec
- filtr K&N
Alternátor
- 35A
- po kompletní repasi, ložiska NTN C4
- dle možností odlehčen
- certalová řemenice s průměrem 90mm
- olej Q8 Formula 10W-50
- svíce NGK BPR7HS
- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování
Výfuk:
- 3-1 svod p. Hrcina
- nerez tlumič Burgess
Převodovka:
- uložena o 15mm níž
- po opravě a úpravě od Vrby
- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem
- SP 4.22
- Převodové poměry:
1° - 3,09 (série 3,80)
2° - 2,12
3° - 1,41
4° - 1,08
5° - 0,83
- rozpěrka mezi 3kou a 4kou
- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola
- startér 1kW z Fabie
Chlazení:
- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule
- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta
Exteriér:
- maska modelu 64
- upravené mřížky v zadních blatnících
Interiér:
- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra
- volant Momo Cavallino C36
- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor
- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu
- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou
- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím
- osvícení interiéru vybaveno stmívačem
- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá
- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku
více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .
první video , je co doladovat
Sprinty Pohofest 2013
Sprinty Hundertgang 2013
První start s TCIP4
CML / 1000MB - komentáře:
09:00:42
12.04.2014
12.04.2014
mirecek.666
-> T: vydám se pro něj, snad nebudou mít nějakou viku, a pak pevný nervy, protože ty bude hlavně moje druhá polovička potřebovat
09:00:15
12.04.2014
12.04.2014
Bukaj
-> mirecek.666: Jo, v serii, tak to jsem blbě četl
Ale stejně mi to nepřipadá jako vzduch, to by nebyl pedál tvrdej ani po zatažení ručky, spíš moc kapaliny na malej HBV.
Zkus vyndat destičky z brzdičů, lehce vytlačit pístky (třeba ručkou) a pak zatlačit zpět jen tolik, aby tam šly desky vrátit - tím vymezíš případnou vůli a vyloučíš pnutí gumiček v brzdičích. Pak by to mělo bejt tvrdý - pokud jenom na první sešlápnutí, tak nevim, co dál
Ale stejně mi to nepřipadá jako vzduch, to by nebyl pedál tvrdej ani po zatažení ručky, spíš moc kapaliny na malej HBV.
Zkus vyndat destičky z brzdičů, lehce vytlačit pístky (třeba ručkou) a pak zatlačit zpět jen tolik, aby tam šly desky vrátit - tím vymezíš případnou vůli a vyloučíš pnutí gumiček v brzdičích. Pak by to mělo bejt tvrdý - pokud jenom na první sešlápnutí, tak nevim, co dál
08:58:57
12.04.2014
12.04.2014
T
-> mirecek.666: : já už mám HBV třetí.....koupil jsem po sestavení auta novej a když jsem předělával na 4p, tak jsem kupoval další, že to prostě nefungovalo....přegumičko
vání několikrát a pořád nic, odvzdušnil jsem a pohoda na pár šlápnutí, pak konec...pedál jak bláto a auto spíš přibržďovalo......
08:42:12
12.04.2014
12.04.2014
mirecek.666
-> Bukaj: tu kapalinu tam samozřejmě tlačim přes ten váleček, je v sérii v okruhu
08:41:05
12.04.2014
12.04.2014
mirecek.666
-> Bukaj: hodně podobně to má ondry na svoji rosničce s jediným rozdílem on má váleček nějakou 15kus oběma vývody nahoru a já mám klasickej spojkovej váleček se sacím z vrchu a výstupem na boku
08:37:09
12.04.2014
12.04.2014
Bukaj
-> mirecek.666: Mně se nezdá, že by to bylo vzduchem ve třmenech, jak si myslí kluci - to by potom neměla vliv zatažená ručka...
...spíš si myslím, jestli při brzdění pedálem netlačíš kapalinu někde přes propojku do válce ruční brzdy. To by potom vysvětlovalo i to, že se zataženou ručkou je pedál tvrdej. Víš o někom, komu tahle kombinace (propojení ručky s provozkou na dvoupístech) funguje, nebo je to jenom pokus?
...spíš si myslím, jestli při brzdění pedálem netlačíš kapalinu někde přes propojku do válce ruční brzdy. To by potom vysvětlovalo i to, že se zataženou ručkou je pedál tvrdej. Víš o někom, komu tahle kombinace (propojení ručky s provozkou na dvoupístech) funguje, nebo je to jenom pokus?
23:26:45
11.04.2014
11.04.2014
dragon_cb_cz
-> mirecek.666: Taky mě napadlo co Eidyho, jestli se ti nedrží vzduch někde v těch třmenech kvůli montážní poloze. Jinak novej HBV je otázka cca 750 Kč, koupit stále celkem bez problémů lze... A do experimentů s jiným HBV či posilovačem bych se moc nepouštěl, tohle (pokud vše bude v pořádku) prostě fungovat musí.
23:23:05
11.04.2014
11.04.2014
Eidy
-> mirecek.666: Ještě když koukám na polohu těch zadních třmenů, zkus je sundat a odvzdušnit ve svislé poloze.
23:19:27
11.04.2014
11.04.2014
mirecek.666
-> Eidy: měnily se hadičky za pancéřky lisovaný od Koka. Dodaly se třemeny, které byly repasované plus novej spojkovej váleček od Fragokovu jako ruční brzda. Ten se vsadil do série před rozbočovací kostku k zadním kolům. Dopojený je to mědí na brzdy, průměr 5. Netěsnosti nikde nejsou vidět. Pedál po několika šlápnutích na podlahu nejde, ale tvrdej taky není. Tvrdej je pouze v případě, že zatáhneš ruční brzdu, tím se předek a zadek asi oddělí a pedál je tvrdej hned. Jak se ručka povolí pedál klesne a je měkkej. Pístky na zadních třmenech choděj volně, nijak extrémně se nevracej takže tam neni velká mezera mezi deskou a kotoučem, kam by se tlak případně mohl ztratit, aby ji vyplnil. Odvzdušnovali se válce samotný i klasicky třmeny. Nikde vzduch neleze, nicméně to vypadá jako by tam pořád byl. HBV byl měněnej loni, bylo to nějaká uloženka a rok fungoval. Žádnej novej nebo 100% funkční zatím nemám, budu muset sehnat. S tím mě tak napadá, jestli tu klasickou sestavu ze Š120 něčím nenahradit, třeba felicií nebo něčím jako má Dušan na svý 120. Za každej nápad budu vděčnej
22:45:05
11.04.2014
11.04.2014
m8rinek
Já vsázim na neprověřenej válec...
22:40:52
11.04.2014
11.04.2014
Eidy
-> mirecek.666: Tak jestli to brzdí málo při malý rychlosti, tak ve vysoký to nebude brzdit vůbec.
Válec by neměl být problém. Origo je kolik? 19mm? To musí stačit. Kdybys šel až na podlahu, tak budiž, ale to nejdeš, jak jsem pochopil.
Tak jinak, co všechno jsi měnil v rozvodu brzd nebo s čím jsi hýbal?
Válec by neměl být problém. Origo je kolik? 19mm? To musí stačit. Kdybys šel až na podlahu, tak budiž, ale to nejdeš, jak jsem pochopil.
Tak jinak, co všechno jsi měnil v rozvodu brzd nebo s čím jsi hýbal?
21:42:51
11.04.2014
11.04.2014
mirecek.666
-> Eidy: právě že bublinky nikde žádný, v průtočnejch šroubech na válcích bych, řek že to taky nebylo protože žádná velká sláva nebyla a neni. Předek taky nijak extra nebrzí mi přijde, nemůžu to nijak moc rozjíždět bo ještě nedorazily tlumiče. Je možný že ten válec na tuhle kombinaci nemá?
21:37:57
11.04.2014
11.04.2014
Eidy
-> mirecek.666: Ty čoveče, to jsem teda zvědavej, co to bude. A když to kusíš znova odvzdušnit, jdou bublinky? Jestli se to zavzdušňuje, nebo nějak propouští HBV zpátky. A předek brzdí?
21:35:17
11.04.2014
11.04.2014
mirecek.666
-> dragon_cb_cz: mám, vzadu v tý kostce ve který se to rozbočuje ke kolům. Mám ten problém fakt hledat tam?
20:58:38
11.04.2014
11.04.2014
dragon_cb_cz
-> mirecek.666: A ty máš klasickej tlakovej spínač jako má origo MB?
19:39:59
11.04.2014
11.04.2014
mirecek.666
-> T: už si taky myslim že mi nic jinýho nezbude-> vhml: a fungoval ti? mě funguje normálně
19:31:51
11.04.2014
11.04.2014
vhml
-> mirecek.666 11.04.14 19:03:01: me jednou prasklo čidlo na brzdy. Ven kapalina netekla, ale vzduch to přisávalo.
19:28:19
11.04.2014
11.04.2014
T
-> mirecek.666: : já měl takovej problém, že jsem auto odvzdušnil a po pár šlápnutí byl pedál měkký......ve finále to byl hlavní válec...nepomohlo přegumičkování....jen nový válec a stalo se mi to už dvakrát.....tak kdyby tenhle nápad pomohl.....
19:03:01
11.04.2014
11.04.2014
mirecek.666
opět nebrzdíme, vzduch už tam nemůže snad bejt a pořád se brzdný účinek nedostavil, ručka jen tak škrtá...
15:36:18
11.04.2014
11.04.2014
dragon_cb_cz
-> Fifa: -> mirecek.666: Tyhle podložky byly snad na některejch ročnících 130tek a spol, protože v kastli na podlaze není příslušný prolis a trn co je na spodku 5q konzoly pak drhnul o kastli. Později byly zrušený a nahrazený tím prolisem.