skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 1000MB rok výroby 1967 15ctá série
Karoserie:
- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku
- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou
Podvozek:
- úzké nápravy nahrazeny M nápravami
- přední:
* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu
* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku
* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit
* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita
* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi
* odlehčené náboje s klasickou roztečí
* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *
- zadní:
* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton
* pružiny od Omareta na vrchy
* nastavování sbíhavosti alá m8
* tlumiče HP Sporting po repasi
* sbíhavost 2,2mm
* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů
* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům
Kola a pneumatiky:
- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu
- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13
Brzdy:
- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák
vlastní konstrukce
- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi
- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton
- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem
Motor 120LS:
Blok
- eM, plnoprůtok, litinová víka
- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem
- výměník voda - olej
- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej
- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR
- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele
- upravené šály pro mazání hlavních ložek
- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla
Klika
- 120, druhý brus
- odlehčený setrvák
- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda
- dynamicky vyváženo
- certalová řemenice
Písty
- 120LS, včetně vložek, nové
Ojnice
- nové Fa
- odlehčené, vyleštěné
- vyvážené
Vačka
- 280°, Krejbich
Zapalovaní
- Ignitech TCIP4
- rozdělovač BMM
- nová cívka Pal bez odporu
Hlava
- nová 120LS
- upravené ventily 34/30, 7mm dřík
- konické pružiny
- vodítka, gufera
- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině
- 1,2mm těsnění
- KP10,5/1
- velké kanály
Karburátor
- Weber 40 DCOE
- svod přes hlavu výroba p. Doupovec
- filtr K&N
Alternátor
- 35A
- po kompletní repasi, ložiska NTN C4
- dle možností odlehčen
- certalová řemenice s průměrem 90mm
- olej Q8 Formula 10W-50
- svíce NGK BPR7HS
- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování
Výfuk:
- 3-1 svod p. Hrcina
- nerez tlumič Burgess
Převodovka:
- uložena o 15mm níž
- po opravě a úpravě od Vrby
- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem
- SP 4.22
- Převodové poměry:
1° - 3,09 (série 3,80)
2° - 2,12
3° - 1,41
4° - 1,08
5° - 0,83
- rozpěrka mezi 3kou a 4kou
- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola
- startér 1kW z Fabie
Chlazení:
- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule
- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta
Exteriér:
- maska modelu 64
- upravené mřížky v zadních blatnících
Interiér:
- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra
- volant Momo Cavallino C36
- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor
- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu
- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou
- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím
- osvícení interiéru vybaveno stmívačem
- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá
- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku
více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .
první video , je co doladovat
Sprinty Pohofest 2013
Sprinty Hundertgang 2013
První start s TCIP4
Karoserie:
- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku
- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou
Podvozek:
- úzké nápravy nahrazeny M nápravami
- přední:
* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu
* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku
* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit
* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita
* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi
* odlehčené náboje s klasickou roztečí
* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *
- zadní:
* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton
* pružiny od Omareta na vrchy
* nastavování sbíhavosti alá m8
* tlumiče HP Sporting po repasi
* sbíhavost 2,2mm
* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů
* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům
Kola a pneumatiky:
- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu
- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13
Brzdy:
- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák
vlastní konstrukce
- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi
- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton
- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem
Motor 120LS:
Blok
- eM, plnoprůtok, litinová víka
- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem
- výměník voda - olej
- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej
- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR
- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele
- upravené šály pro mazání hlavních ložek
- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla
Klika
- 120, druhý brus
- odlehčený setrvák
- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda
- dynamicky vyváženo
- certalová řemenice
Písty
- 120LS, včetně vložek, nové
Ojnice
- nové Fa
- odlehčené, vyleštěné
- vyvážené
Vačka
- 280°, Krejbich
Zapalovaní
- Ignitech TCIP4
- rozdělovač BMM
- nová cívka Pal bez odporu
Hlava
- nová 120LS
- upravené ventily 34/30, 7mm dřík
- konické pružiny
- vodítka, gufera
- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině
- 1,2mm těsnění
- KP10,5/1
- velké kanály
Karburátor
- Weber 40 DCOE
- svod přes hlavu výroba p. Doupovec
- filtr K&N
Alternátor
- 35A
- po kompletní repasi, ložiska NTN C4
- dle možností odlehčen
- certalová řemenice s průměrem 90mm
- olej Q8 Formula 10W-50
- svíce NGK BPR7HS
- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování
Výfuk:
- 3-1 svod p. Hrcina
- nerez tlumič Burgess
Převodovka:
- uložena o 15mm níž
- po opravě a úpravě od Vrby
- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem
- SP 4.22
- Převodové poměry:
1° - 3,09 (série 3,80)
2° - 2,12
3° - 1,41
4° - 1,08
5° - 0,83
- rozpěrka mezi 3kou a 4kou
- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola
- startér 1kW z Fabie
Chlazení:
- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule
- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta
Exteriér:
- maska modelu 64
- upravené mřížky v zadních blatnících
Interiér:
- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra
- volant Momo Cavallino C36
- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor
- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu
- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou
- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím
- osvícení interiéru vybaveno stmívačem
- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá
- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku
více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .
první video , je co doladovat
Sprinty Pohofest 2013
Sprinty Hundertgang 2013
První start s TCIP4
CML / 1000MB - komentáře:
21:32:36
06.03.2011
06.03.2011
mirecek.666
-> m8rinek na zakázku by to bylo asi 8000 - 10000, našel jsem ho náhodou na aukru zhruba 4x levněj
21:23:04
06.03.2011
06.03.2011
m8rinek
Copak stál chladič a kdo ho dělal?
15:19:17
10.01.2011
10.01.2011
Jozka
-> mirecek.666: Tak jsem si mohl ten román odpustit - včera mi moje původní držáky přišly pod ruku - skoda-virt.cz/cz/.../, takže stačí doplnit střední část..
11:35:16
07.01.2011
07.01.2011
Jozka
-> mirecek.666: Jo, tak teď už je to jasný úplně.. A kouzlení to bylo, to ti věřím. Měl jsem to u těch "traktorů" totiž taky tímhle způsobem vytažený dopředu taky - už jen proto, že při jejich hloubce vodorovná plocha nárazníku na vrtání ani nebyla dost široká (a to jsem měl nárazník od čela v rámci šlicděr asi ještě dál). Akorát že jsem bohužel tehdy nešel do rozpěry mezi držáky nárazníků a svařil jen L ohyb s U ohybem tak, že L bylo na držáku a na jednom konci navazujícího U bylo světlo, jako to máš ty. 2. konec byl zapřenej (později dokonce přišroubovanej) do spodního ohybu nárazníku (fotku jsem bohužel nenašel - ale v podstatě mě tam oproti tobě chyběla jen ta střední část plocháče, spodní opěra naopak navíc). Na dokonale hladký silnici to fungovalo, ale takových u nás moc není, na okresce to byly stroboskopy.. čili fór bude v nedostatečný tuhosti držáků nárazníků a jednostraným uchycením světel mimo těžiště.. původně jsem myslel, že hlavní problém je to vyložení směrem kupředu. Ale když tobě to funguje, tak začnu znova a s pásovinou, bude se tam pa(š/s)ovat líp nežli jekl. Díky.
09:36:48
07.01.2011
07.01.2011
mirecek.666
-> Jozka tak jsem ti to vyfotil čerstvě. Vypadá to jako kdyby to leželo na sobě, ale neleží. Dalo to dost práce, ale mezi čelem a samotným držákem je půl čísla a mezi držákem a narázníkem 2-3mm. Je to spíš trošku modelařina, ale povedla se. A navíc je to za 10 minut dole a nikde potom nezbyde žádná díra
08:49:28
07.01.2011
07.01.2011
Jozka
-> m8rinek: Podobně jsem měl udělaný po tátovi to funkční řešení - jen vodorovnou část ohnutou tak, že směřovala dopředu až pod nárazník a šroub na držáku světla byl prošroubenej ještě i skrz něj - a v tom spoji to vytrvale rezlo. No když to nebude ono, vždycky to můžeš ještě přesadit zevnitř držáku nárazníku a doplnit šikmou výztuhou. Jinak u 4-okýho eRka jsem viděl vloni zajímavej antikmit - světla blízko u sebe a šroubky, kterýma byly jejich škeble propojený s čelem a "cestou" držely ještě ten nápis nad lištou..
-> mirecek.666: Díky, takhle s tím vysvětlením to asi stačí, to už si dokážu představit - s tím znefunkčněným čelem jsem si to myslel, ono i kdyby šlo otevřít, tak by stejně rezerva neprošla . Překvapuje mě, že to ta pásovina nastojáka "udrží", já chtěl dát jekl - ale ten se mi tam právě nechtěl při zachování padačky vejít.
No, možná by se ještě hodila fotka, jak to vyšlo v tý mezeře mezi nárazníkem a čelem, abych viděl, jestli se mám tou cestou vydat.. ale že mu to sluší, takhle s těma vytočenejma kolama?
-> mirecek.666: Díky, takhle s tím vysvětlením to asi stačí, to už si dokážu představit - s tím znefunkčněným čelem jsem si to myslel, ono i kdyby šlo otevřít, tak by stejně rezerva neprošla . Překvapuje mě, že to ta pásovina nastojáka "udrží", já chtěl dát jekl - ale ten se mi tam právě nechtěl při zachování padačky vejít.
No, možná by se ještě hodila fotka, jak to vyšlo v tý mezeře mezi nárazníkem a čelem, abych viděl, jestli se mám tou cestou vydat.. ale že mu to sluší, takhle s těma vytočenejma kolama?
20:37:46
06.01.2011
06.01.2011
mirecek.666
-> Jozka je to asi 6ka pásovina na stojato ohlá do oblouku a k ní jsou navařený držáky. Já to čelo nepoužívám, jako rezervu mám "normální kolo" takže jsem vyříznul tu mezipodlahu a je klid. Pár foto co mám, jinak můžu vyfotit
19:35:01
06.01.2011
06.01.2011
m8rinek
-> jerrom: to víš, foceno krabičkou od mýdla :(
19:30:57
06.01.2011
06.01.2011
jerrom
-> m8rinek: však já vím, ale na tej fotce s bleskem to má hezkej odlesk...
18:49:29
06.01.2011
06.01.2011
m8rinek
-> jerrom: skoda110r.ic.cz/110r/pros
inec100001.JPG ;)
18:40:40
06.01.2011
06.01.2011
jerrom
-> m8rinek: hmmm tak jsi zase dal na eRko růžovou ?
18:00:47
06.01.2011
06.01.2011
m8rinek
no doufám, že tohle držet bude skoda110r.ic.cz/110r/pros
inec100008.JPG
14:06:30
06.01.2011
06.01.2011
Jozka
-> afro100: No, právě - jen dvoje přídavný se mi nechvěly - dálkový v předním čele 110LS a kdysi mlhovky z NDR na MB - tam byly sice v nárazníku, ale současně i na vinglech z 8mm plechu, kterýma byl spoj nárazníku a držáku řádně vyztužen. Ale "traktorový" přídavný s parabolama z kila už na tom taky lítaly.. To blbý padací MB čelo elegantní a funkční řešení dost znesnadňuje a už mě nebaví vyrábět nefunkční prototypy.
12:41:40
06.01.2011
06.01.2011
afro100
-> Jozka: ja mam na kilu 18 cm wessemy (plast, tu to vyzera na 16cm .. ) a samotny naraznik to ani nevydrzi, ma to take kmity, ze som musel dat stelovaky vrchom ...
09:09:30
06.01.2011
06.01.2011
Jozka
-> mirecek.666 05.01.11 19:50:30: Jo, to plně chápu, postupuju stejně a do pěkného nárazníku natož nového bych taky díry nevrtal.. Takže jenom plocháč, našroubový napříč mezi držákama nárazníku do původních "houkačkových" děr - a světla "nekmitají" ? Já totiž zkoušel na tomhle principu držáky dva - pro každý světlo zvlášť a moc spokojenej jsem nebyl, vibrovaly a ani esteticky to nebylo nic moc, musel jsem jsem je kvůli padacímu čelu vysunout dopředu a byly vidět kabely.. ale já mám těžký plechový, s hlubokejma škeblema, ty máš jak koukám hodně plochý a nejspíš plast.. No kdybys měl/našel nějaké detail foto uchycení, tak pošli. Díky.
19:52:47
05.01.2011
05.01.2011
mirecek.666
-> doking na ještě jednu takovou přijde čas
19:50:30
05.01.2011
05.01.2011
mirecek.666
-> Jozka protože se snažim dělat všechny úpravy, tak aby se daly vrátit do původna, a už vůbec bych nevrtal do nárazníku, tak pod něj jsem udělal držák z pásovice, kterej nárazník kopíruje tvarem a na světla jsou jednotlivý držáky na něm navařený a jdou mezi nárazníkem a karoserii nad něj
14:43:19
05.01.2011
05.01.2011
Jozka
-> mirecek.666: Sice mě trochu dráždí ty symetricky rozmístěný přídavný světla (můj problém), ale zeptám se: To máš prošroubovaný nárazníkem a dole pod ním nějaký vyztužení. Už nějakou dobu vymýšlím lepší systém, než mám teď a zatím mě napadly jen samý zbytečně složitý monsta..