skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 1000MB rok výroby 1967 15ctá série
Karoserie:
- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku
- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou
Podvozek:
- úzké nápravy nahrazeny M nápravami
- přední:
* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu
* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku
* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit
* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita
* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi
* odlehčené náboje s klasickou roztečí
* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *
- zadní:
* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton
* pružiny od Omareta na vrchy
* nastavování sbíhavosti alá m8
* tlumiče HP Sporting po repasi
* sbíhavost 2,2mm
* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů
* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům
Kola a pneumatiky:
- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu
- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13
Brzdy:
- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák
vlastní konstrukce
- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi
- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton
- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem
Motor 120LS:
Blok
- eM, plnoprůtok, litinová víka
- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem
- výměník voda - olej
- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej
- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR
- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele
- upravené šály pro mazání hlavních ložek
- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla
Klika
- 120, druhý brus
- odlehčený setrvák
- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda
- dynamicky vyváženo
- certalová řemenice
Písty
- 120LS, včetně vložek, nové
Ojnice
- nové Fa
- odlehčené, vyleštěné
- vyvážené
Vačka
- 280°, Krejbich
Zapalovaní
- Ignitech TCIP4
- rozdělovač BMM
- nová cívka Pal bez odporu
Hlava
- nová 120LS
- upravené ventily 34/30, 7mm dřík
- konické pružiny
- vodítka, gufera
- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině
- 1,2mm těsnění
- KP10,5/1
- velké kanály
Karburátor
- Weber 40 DCOE
- svod přes hlavu výroba p. Doupovec
- filtr K&N
Alternátor
- 35A
- po kompletní repasi, ložiska NTN C4
- dle možností odlehčen
- certalová řemenice s průměrem 90mm
- olej Q8 Formula 10W-50
- svíce NGK BPR7HS
- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování
Výfuk:
- 3-1 svod p. Hrcina
- nerez tlumič Burgess
Převodovka:
- uložena o 15mm níž
- po opravě a úpravě od Vrby
- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem
- SP 4.22
- Převodové poměry:
1° - 3,09 (série 3,80)
2° - 2,12
3° - 1,41
4° - 1,08
5° - 0,83
- rozpěrka mezi 3kou a 4kou
- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola
- startér 1kW z Fabie
Chlazení:
- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule
- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta
Exteriér:
- maska modelu 64
- upravené mřížky v zadních blatnících
Interiér:
- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra
- volant Momo Cavallino C36
- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor
- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu
- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou
- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím
- osvícení interiéru vybaveno stmívačem
- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá
- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku
více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .
první video , je co doladovat
Sprinty Pohofest 2013
Sprinty Hundertgang 2013
První start s TCIP4
Karoserie:
- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku
- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou
Podvozek:
- úzké nápravy nahrazeny M nápravami
- přední:
* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu
* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku
* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit
* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita
* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi
* odlehčené náboje s klasickou roztečí
* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *
- zadní:
* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton
* pružiny od Omareta na vrchy
* nastavování sbíhavosti alá m8
* tlumiče HP Sporting po repasi
* sbíhavost 2,2mm
* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů
* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům
Kola a pneumatiky:
- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu
- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13
Brzdy:
- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák
vlastní konstrukce
- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi
- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton
- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem
Motor 120LS:
Blok
- eM, plnoprůtok, litinová víka
- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem
- výměník voda - olej
- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej
- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR
- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele
- upravené šály pro mazání hlavních ložek
- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla
Klika
- 120, druhý brus
- odlehčený setrvák
- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda
- dynamicky vyváženo
- certalová řemenice
Písty
- 120LS, včetně vložek, nové
Ojnice
- nové Fa
- odlehčené, vyleštěné
- vyvážené
Vačka
- 280°, Krejbich
Zapalovaní
- Ignitech TCIP4
- rozdělovač BMM
- nová cívka Pal bez odporu
Hlava
- nová 120LS
- upravené ventily 34/30, 7mm dřík
- konické pružiny
- vodítka, gufera
- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině
- 1,2mm těsnění
- KP10,5/1
- velké kanály
Karburátor
- Weber 40 DCOE
- svod přes hlavu výroba p. Doupovec
- filtr K&N
Alternátor
- 35A
- po kompletní repasi, ložiska NTN C4
- dle možností odlehčen
- certalová řemenice s průměrem 90mm
- olej Q8 Formula 10W-50
- svíce NGK BPR7HS
- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování
Výfuk:
- 3-1 svod p. Hrcina
- nerez tlumič Burgess
Převodovka:
- uložena o 15mm níž
- po opravě a úpravě od Vrby
- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem
- SP 4.22
- Převodové poměry:
1° - 3,09 (série 3,80)
2° - 2,12
3° - 1,41
4° - 1,08
5° - 0,83
- rozpěrka mezi 3kou a 4kou
- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola
- startér 1kW z Fabie
Chlazení:
- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule
- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta
Exteriér:
- maska modelu 64
- upravené mřížky v zadních blatnících
Interiér:
- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra
- volant Momo Cavallino C36
- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor
- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu
- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou
- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím
- osvícení interiéru vybaveno stmívačem
- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá
- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku
více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .
první video , je co doladovat
Sprinty Pohofest 2013
Sprinty Hundertgang 2013
První start s TCIP4
CML / 1000MB - komentáře:
10:19:24
08.04.2013
08.04.2013
Tabi
Koukám,že vylepšuješ přívod vzduchu k chladiči.Nějakou mřížku tam dáš aby tam ze spoda nelítal bordel?Toto řešení bude možná lepší než co má třeba MAJKLSTO na svojí stovce.Ale asi bych dal dole,směrem jako k poloose aspoň malej kousek plechu,aby to ten luft trochu usměrňovalo do té díry.Už jsem se z někým kdysi o různých úpravách podobného typu bavil,a pamatuju si,že některé pokusy o zlepšení účinosti chlazení se míjeli účinkem,protože se tam pak akorát vítr motal jak v bedně,a lepší to nebylo.Ale to co máš ty se mě osobně docela zamlouvá.Jsem zvědavej až to otestuješ,jak to budeš hodnotit.Doufám teda,že kladně.
21:29:11
12.03.2013
12.03.2013
m8rinek
-> mirecek.666: nj já si tam asi prdnul milimetr přídavek :)))
16:40:56
12.03.2013
12.03.2013
Tabi
mirecek.666 12.03.13 16:09:48 napsal:
→ Tabi 12.03.13 13:02:00:
www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti----img_O jL8.jpg
koukni na tohle
Takhle si to představuju,to je paráda.Díky za fotku.
→ Tabi 12.03.13 13:02:00:
www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti----img_O jL8.jpg
koukni na tohle
Takhle si to představuju,to je paráda.Díky za fotku.
16:10:34
12.03.2013
12.03.2013
mirecek.666
-> m8rinek 11.03.13 21:46:40: já je mám vytočený na ten středící kroužek a nic mi nevypadlo ;-)
16:09:48
12.03.2013
12.03.2013
mirecek.666
-> Tabi 12.03.13 13:02:00:
www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti----img_O jL8.jpg
koukni na tohle
www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti----img_O jL8.jpg
koukni na tohle
13:02:00
12.03.2013
12.03.2013
Tabi
mirecek.666,mě se ze všech variant nejvíc líbí to tvoje provedení.Když je to pořádně udělaný,tak nemužou být vidět ani původní díry.Myslím,že to může vypadat jako když je to udělaný už od výroby.Prostě když se na to někdo podívá,tak nepoutají takovou pozornost,není to tak nápadný,jako když jsou tam vidět ještě další čtyři díry,nebo jen náznak,že tam asi byli.
Vím,že je má na autě Joni.Ptal jsem se ho na zátky na zaslepení origo děr.A taky věřím tomu,že se pevnost disku dramaticky nezmenší,ale ty nepatrné výstupky tam taky nejsou pouze na parádu,i když je vliv na pevnost disku hlavně střední části,zanedbatelná.Moje nemám ještě doma,tak nevím jak jsou disky v tom místě silné,jak je to tam přesně udělaný,tak proto se ptám,takže všem díky.
mirecek.666 nemáš prosím tě nějakou fotku disku trochu víc zepředu?díky.
Vím,že je má na autě Joni.Ptal jsem se ho na zátky na zaslepení origo děr.A taky věřím tomu,že se pevnost disku dramaticky nezmenší,ale ty nepatrné výstupky tam taky nejsou pouze na parádu,i když je vliv na pevnost disku hlavně střední části,zanedbatelná.Moje nemám ještě doma,tak nevím jak jsou disky v tom místě silné,jak je to tam přesně udělaný,tak proto se ptám,takže všem díky.
mirecek.666 nemáš prosím tě nějakou fotku disku trochu víc zepředu?díky.
21:46:40
11.03.2013
11.03.2013
m8rinek
-> Tabi: Když odtočíš jen tu ,,pavučinu,, tak nic nezeslabíš. Pokud díry zavaříš, nebo něčim ucpeš (já vyřízl závit a natočil a zalepil zátky) tak jsi na tom v podstatě stejně.
K středový díře, pokud ji zvětšuješ na středící kroužek 85,5, tak při výšce nákružku ten rantl prostě vypadne :))). Na litra bez středění bude stačit jen mírné zvětšení. Koukni k Jonimu na litra...
K středový díře, pokud ji zvětšuješ na středící kroužek 85,5, tak při výšce nákružku ten rantl prostě vypadne :))). Na litra bez středění bude stačit jen mírné zvětšení. Koukni k Jonimu na litra...
21:40:17
11.03.2013
11.03.2013
Tabi
Mě se právě líbí jak to je okolo děr rovné,a že u středové díry zůstane ten rantl co je směrem ven.m8rinek u tvého řešení je plus,že se to okolo děr nezeslabilo,a když se původní díry zavaří a bude to na tom místě pak rovné,tak to bude pěkný.Ale proč musí být ta středová díra takto zvětšená skrz až ven.Mě bylo řečeno,že stačí zvětšit díru pouze kousek z vnitřní strany,tím pádem zůstane venek zachován.Já to mám na tisícovku,a netuším jestli je to i jiných škodovek jiné.Uvidím až mi kamarád doveze kola,pak se na to podívám.Vyřešit to jde a to je hlavní.
16:26:12
11.03.2013
11.03.2013
mirecek.666
-> Tabi já je mám odtočený aby ty výstupky nebyly, vytočený zevnitř kuli náboji a díry mám zavařený, byl jsem ujištěnej člověkem, kterej kola opravuje že to nebude mít na pevnost vliv
14:35:27
11.03.2013
11.03.2013
m8rinek
-> Tabi: A co třeba takhle? skoda110r.eu/140rr/unor12
30002.jpg
14:11:33
11.03.2013
11.03.2013
Tabi
Pěkný to máš. Malá technická,sehnal jsem stejné disky původně s Forda,a na tvojí fotce to vypadá,že máš odfrézovaný na vnější straně ty výstupky co jsou okolo děr na šrouby,je to tak?Já mám kola ještě u kamaráda,takže se nemůžu podívat kolik je tam materiálu,jestli se nemusím bát,že by v tom místě byl disk po odfrézování moc slabý.A původní díry máš nějak zaslepený,že?Takhle přesně bych si to představoval udělat já.Vypadá to o dost lépe,když je to okolo děr rovné a není jich tam osm ale pouze čtyři,díky.
11:20:25
11.03.2013
11.03.2013
Jozka
-> m8rinek: Jo jo, takovýhohle diskobola pomaluběžnýho mám na tuhý zimy..
21:31:38
09.03.2013
09.03.2013
m8rinek
-> Robert 106: Jak zvýšit otáčky? Snad čim větší řemenice, tím menší otáčky...
21:21:51
09.03.2013
09.03.2013
mirecek.666
-> Robert 106 výsledek se už snad brzo zjistí, ještě je potřeba pár drobností jako třeba karburátor a pár úprav a oprav na karoserii, podle všeho by to takle mohlo obstojně fungovat
21:12:33
09.03.2013
09.03.2013
Robert 106
zajímavý projekt s tím chlazením snížit počet lopatek a zvýšit otáčky jaký je výsledek ??
já sem měl mimo léto udělanou trojlistou s pěkně zaoblenýma listama zvukově naprosto skvělé.
já sem měl mimo léto udělanou trojlistou s pěkně zaoblenýma listama zvukově naprosto skvělé.
09:41:30
31.01.2013
31.01.2013
mirecek.666
-> matoo myslim že brzo :-)
09:37:35
31.01.2013
31.01.2013
matoo
-> mirecek.666: niekto tunajsi? budeme ho este vidiet?
09:29:49
31.01.2013
31.01.2013
mirecek.666
-> matoo motor už má novýho pána, kterej se o něj bude dobře starat, nechal jsem ho komplet se vším jak jsem ho měl já