CML / 1000MB CML / 1000MB

komentáře | popis | fotky | mirecek.666 | 21.07.24 19:42 | 302x v oblíbených
ŠKODA 1000MB rok výroby 1967 15ctá série



Karoserie:

- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku

- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou



Podvozek:

- úzké nápravy nahrazeny M nápravami

- přední:

* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu

* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku

* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit

* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita

* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi

* odlehčené náboje s klasickou roztečí

* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *



- zadní:

* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton

* pružiny od Omareta na vrchy

* nastavování sbíhavosti alá m8

* tlumiče HP Sporting po repasi

* sbíhavost 2,2mm

* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů

* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům



Kola a pneumatiky:

- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu

- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13



Brzdy:

- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák

vlastní konstrukce

- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi

- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton

- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem



Motor 120LS:

Blok

- eM, plnoprůtok, litinová víka

- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem

- výměník voda - olej

- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej

- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR

- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele

- upravené šály pro mazání hlavních ložek

- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla



Klika

- 120, druhý brus

- odlehčený setrvák

- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda

- dynamicky vyváženo

- certalová řemenice



Písty

- 120LS, včetně vložek, nové



Ojnice

- nové Fa

- odlehčené, vyleštěné

- vyvážené



Vačka

- 280°, Krejbich



Zapalovaní

- Ignitech TCIP4

- rozdělovač BMM

- nová cívka Pal bez odporu



Hlava

- nová 120LS

- upravené ventily 34/30, 7mm dřík

- konické pružiny

- vodítka, gufera

- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině

- 1,2mm těsnění

- KP10,5/1

- velké kanály



Karburátor

- Weber 40 DCOE

- svod přes hlavu výroba p. Doupovec

- filtr K&N



Alternátor

- 35A

- po kompletní repasi, ložiska NTN C4

- dle možností odlehčen

- certalová řemenice s průměrem 90mm



- olej Q8 Formula 10W-50

- svíce NGK BPR7HS

- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování



Výfuk:

- 3-1 svod p. Hrcina

- nerez tlumič Burgess



Převodovka:

- uložena o 15mm níž

- po opravě a úpravě od Vrby

- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem

- SP 4.22

- Převodové poměry:

1° - 3,09 (série 3,80)

2° - 2,12

3° - 1,41

4° - 1,08

5° - 0,83

- rozpěrka mezi 3kou a 4kou

- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola

- startér 1kW z Fabie



Chlazení:

- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule

- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta



Exteriér:

- maska modelu 64

- upravené mřížky v zadních blatnících



Interiér:

- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra

- volant Momo Cavallino C36

- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor

- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu

- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou

- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím

- osvícení interiéru vybaveno stmívačem

- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá

- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku



více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .

první video
Š1000mb 1200ccm weber 40dcoe
, je co doladovat



Sprinty Pohofest 2013
Pohofest 2013


Sprinty Hundertgang 2013
Hundertgang 2013 - Sprint


První start s TCIP4
1200ccm, Weber, TCIP4

CML / 1000MB - komentáře:

20:41:08
14.03.2016
mirecek.666
a přitom je to taková blbost
zvětšit CML / 1000MB - obrázek od mirecek.666 vložen 14.03.2016 20:41:08
20:21:48
08.03.2016
mirecek.666
po dlouhý době jsem opět něco dělal:-) složený karburátor. Mezi karburátorem a svodem kroužky MISAB + pružné uložení. Přetěsněno a předělané ovládání klapek. V autě nás ještě čeká výměna struny za lanko kvůli kladce.
zvětšit CML / 1000MB - obrázek od mirecek.666 vložen 08.03.2016 20:21:48
12:22:29
23.01.2016
mirecek.666
-> Bukaj: ne na 4:-) a motor tim držet nebude;-)
08:00:53
23.01.2016
Bukaj
-> mirecek.666: Tos opravu chtěl motor uchytit na 46 těchto silentblůčků?9
19:59:31
22.01.2016
mirecek.666
-> Bukaj: joo nápad dobrej, ale realizace neprošla. Nemáš zájem si nasyslit 46ks takovejch silentů?:-)
17:10:22
22.01.2016
Bukaj
-> mirecek.666: Myslel jsem ty silentbločky1
16:28:46
22.01.2016
mirecek.666
-> Bukaj: už podle fotky je to lehčí jo?:-)
16:28:12
22.01.2016
mirecek.666
-> Fifa: ty jsou zkušební, bohužel tydle tam nebudou. Aby měly 80shore tak bych jich musel vzít 50
08:00:41
22.01.2016
Bukaj
-> Fifa: Jo, to je to odlehčování...3
21:41:11
21.01.2016
Fifa
Paráda 5 Vidím i silentbloky 167
20:45:01
20.01.2016
mirecek.666
dneska se povedl jeden pěkný ohyb
zvětšit CML / 1000MB - obrázek od mirecek.666 vložen 20.01.2016 20:45:01
21:32:22
10.01.2016
m8rinek
-> mirecek.666: Teď už to dává smysl, těším se na výsledek ;)
20:19:40
10.01.2016
mirecek.666
-> m8rinek: takový jsou lopatky
zvětšit CML / 1000MB - obrázek od mirecek.666 vložen 10.01.2016 20:19:40
14:59:55
10.01.2016
mirecek.666
-> vhml: je to stejný jako třeba v A6. Velká vrtule se točí přes visco spojku na jednu stranu. Tahle vrtule je pro saharu a točí se proti. Taky mě to zarazilo, ale maj to tak všechny a nejspíš to funguje.



-> vhml: jo to je trošku nejasný, nicméně bude velká řemenice, tak ty otáčky budou o něco menší než otáčky motoru. Je to prototyp, tak se to musí vyzkoušet :-)



-> m8rinek: ty lopatky jinej tvar mají, ale ta náběžná strana je stejně jako u klasický vrtule. Udělám ti lepší foto.
14:52:12
10.01.2016
vhml
-> m8rinek 10.01.16 14:48:25: ještě bych mel pak strach jak je to s otackama. Protože elektromotor ještě běhá při zasadne jiných otáčkách.



Už jsem právě taky přemejšlel nad nějakou moderní vrtulí, ale nebyl jsem schopnej se nikdy dopátrat, zda-li to bude fungovat dramaticky líp a naslepo to zkoušet nechci
14:48:59
10.01.2016
vhml
-> mirecek.666 10.01.16 14:44:11: vůbec tomu osazení v Touranu nerozumim. Ten velkej se pak toci doleva, nebo fouka ven, nebo jak to sakra funguje? :-D img838.imageshack.us/img8 38/.../05092011160.jpg
14:48:25
10.01.2016
m8rinek
-> mirecek.666: koukám na fotky a vypadá to, že máš pravdu, asi nějaká modernější konstrukce, možná se pak za lopatkou tvoří podtlak, kterej vzduch z předvětráku ,,vytahuje,, jinak si to neumím vysvětlit ;).
14:44:11
10.01.2016
mirecek.666
-> m8rinek: směr otáčení je stejnej, a umístění je za chladičem. Takže ta vrtule funguje stejně jako v tom touranovi, ze kterýho je. Když s tim točíš točíš tak to fouká správně.
14:42:16
10.01.2016
vhml
-> m8rinek 10.01.16 14:18:22: A jo, to bude ten důvod, proč se mi nedaří žádná sehnat 3
14:37:26
10.01.2016
m8rinek
-> mirecek.666: Mě ty tvoje lopatky přijdou natvarovaný opačně, tak že vítr budeš nabírat ,,hřbetem a ne dlaní,,
Extreme Tyres