skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 1000MB rok výroby 1967 15ctá série
Karoserie:
- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku
- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou
Podvozek:
- úzké nápravy nahrazeny M nápravami
- přední:
* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu
* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku
* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit
* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita
* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi
* odlehčené náboje s klasickou roztečí
* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *
- zadní:
* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton
* pružiny od Omareta na vrchy
* nastavování sbíhavosti alá m8
* tlumiče HP Sporting po repasi
* sbíhavost 2,2mm
* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů
* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům
Kola a pneumatiky:
- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu
- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13
Brzdy:
- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák
vlastní konstrukce
- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi
- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton
- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem
Motor 120LS:
Blok
- eM, plnoprůtok, litinová víka
- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem
- výměník voda - olej
- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej
- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR
- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele
- upravené šály pro mazání hlavních ložek
- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla
Klika
- 120, druhý brus
- odlehčený setrvák
- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda
- dynamicky vyváženo
- certalová řemenice
Písty
- 120LS, včetně vložek, nové
Ojnice
- nové Fa
- odlehčené, vyleštěné
- vyvážené
Vačka
- 280°, Krejbich
Zapalovaní
- Ignitech TCIP4
- rozdělovač BMM
- nová cívka Pal bez odporu
Hlava
- nová 120LS
- upravené ventily 34/30, 7mm dřík
- konické pružiny
- vodítka, gufera
- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině
- 1,2mm těsnění
- KP10,5/1
- velké kanály
Karburátor
- Weber 40 DCOE
- svod přes hlavu výroba p. Doupovec
- filtr K&N
Alternátor
- 35A
- po kompletní repasi, ložiska NTN C4
- dle možností odlehčen
- certalová řemenice s průměrem 90mm
- olej Q8 Formula 10W-50
- svíce NGK BPR7HS
- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování
Výfuk:
- 3-1 svod p. Hrcina
- nerez tlumič Burgess
Převodovka:
- uložena o 15mm níž
- po opravě a úpravě od Vrby
- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem
- SP 4.22
- Převodové poměry:
1° - 3,09 (série 3,80)
2° - 2,12
3° - 1,41
4° - 1,08
5° - 0,83
- rozpěrka mezi 3kou a 4kou
- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola
- startér 1kW z Fabie
Chlazení:
- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule
- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta
Exteriér:
- maska modelu 64
- upravené mřížky v zadních blatnících
Interiér:
- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra
- volant Momo Cavallino C36
- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor
- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu
- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou
- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím
- osvícení interiéru vybaveno stmívačem
- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá
- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku
více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .
první video , je co doladovat
Sprinty Pohofest 2013
Sprinty Hundertgang 2013
První start s TCIP4
Karoserie:
- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku
- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou
Podvozek:
- úzké nápravy nahrazeny M nápravami
- přední:
* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu
* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku
* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit
* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita
* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi
* odlehčené náboje s klasickou roztečí
* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *
- zadní:
* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton
* pružiny od Omareta na vrchy
* nastavování sbíhavosti alá m8
* tlumiče HP Sporting po repasi
* sbíhavost 2,2mm
* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů
* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům
Kola a pneumatiky:
- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu
- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13
Brzdy:
- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák
vlastní konstrukce
- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi
- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton
- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem
Motor 120LS:
Blok
- eM, plnoprůtok, litinová víka
- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem
- výměník voda - olej
- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej
- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR
- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele
- upravené šály pro mazání hlavních ložek
- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla
Klika
- 120, druhý brus
- odlehčený setrvák
- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda
- dynamicky vyváženo
- certalová řemenice
Písty
- 120LS, včetně vložek, nové
Ojnice
- nové Fa
- odlehčené, vyleštěné
- vyvážené
Vačka
- 280°, Krejbich
Zapalovaní
- Ignitech TCIP4
- rozdělovač BMM
- nová cívka Pal bez odporu
Hlava
- nová 120LS
- upravené ventily 34/30, 7mm dřík
- konické pružiny
- vodítka, gufera
- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině
- 1,2mm těsnění
- KP10,5/1
- velké kanály
Karburátor
- Weber 40 DCOE
- svod přes hlavu výroba p. Doupovec
- filtr K&N
Alternátor
- 35A
- po kompletní repasi, ložiska NTN C4
- dle možností odlehčen
- certalová řemenice s průměrem 90mm
- olej Q8 Formula 10W-50
- svíce NGK BPR7HS
- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování
Výfuk:
- 3-1 svod p. Hrcina
- nerez tlumič Burgess
Převodovka:
- uložena o 15mm níž
- po opravě a úpravě od Vrby
- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem
- SP 4.22
- Převodové poměry:
1° - 3,09 (série 3,80)
2° - 2,12
3° - 1,41
4° - 1,08
5° - 0,83
- rozpěrka mezi 3kou a 4kou
- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola
- startér 1kW z Fabie
Chlazení:
- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule
- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta
Exteriér:
- maska modelu 64
- upravené mřížky v zadních blatnících
Interiér:
- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra
- volant Momo Cavallino C36
- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor
- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu
- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou
- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím
- osvícení interiéru vybaveno stmívačem
- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá
- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku
více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .
první video , je co doladovat
Sprinty Pohofest 2013
Sprinty Hundertgang 2013
První start s TCIP4
CML / 1000MB - komentáře:
21:15:43
28.05.2015
28.05.2015
mirecek.666
-> Eidy: joo vypadá to sympaticky
21:14:24
28.05.2015
28.05.2015
Eidy
-> mirecek.666: To je ale pěkný.
21:04:49
28.05.2015
28.05.2015
mirecek.666
21:15:37
26.05.2015
26.05.2015
Eidy
-> havlik: Dík. Já našel origo návod s popisem funkcí a dle tlačítek tam zrychlení nebylo. Na víc nebyl v práci čas.
21:09:49
26.05.2015
26.05.2015
Tabi
-> mirecek.666: Tak to jo. A mě se zdál ten motor,když jsem na to koukal podruhé,že to vypadá jak kalifornie,jsem si prvně toho výstupku na levé straně bloku ani nevšimnul.
-> Kocvin: To můj táta mi říkal,že kalifornii tenkrát jako mladej kluk scháněl taky,ale prý to byl v té době docela problém.Potom po starším bráchovi zdědil tu sportku,tak s toho sešlo.Jinak o jedné pěkné kalifonii tady u nás vím,nikdo na ní nejezdí a jezdit určitě nebude,bohužel prodat ji nechce.A druhej brácha táty má taky doma sportku 250ku,která už cca 4o let stojí zaparkovaná,takže od té doby co na ní přestal strejda jezdit už na ní nikdo nevyjel.Chtěl jsem jí od něho koupit už když mi bylo 18 let,bohužel jsem nepochodil.Zkoušel jsem ho i před nějakým rokem,prostě jí prodat nechce a nikdy asi neprodá.
-> Kocvin: To můj táta mi říkal,že kalifornii tenkrát jako mladej kluk scháněl taky,ale prý to byl v té době docela problém.Potom po starším bráchovi zdědil tu sportku,tak s toho sešlo.Jinak o jedné pěkné kalifonii tady u nás vím,nikdo na ní nejezdí a jezdit určitě nebude,bohužel prodat ji nechce.A druhej brácha táty má taky doma sportku 250ku,která už cca 4o let stojí zaparkovaná,takže od té doby co na ní přestal strejda jezdit už na ní nikdo nevyjel.Chtěl jsem jí od něho koupit už když mi bylo 18 let,bohužel jsem nepochodil.Zkoušel jsem ho i před nějakým rokem,prostě jí prodat nechce a nikdy asi neprodá.
20:49:14
26.05.2015
26.05.2015
mirecek.666
-> Eidy: já myslim že tam je právě 0-100 a pak je tam funkce zvaná zrychlení na dálnici. Ted čtu, že je to nastavitelný
20:48:22
26.05.2015
26.05.2015
havlik
-> Eidy: mihalko.eu/sigma-motopoci
tac-sigma-mc-1812 česky sem to nenašel
20:42:40
26.05.2015
26.05.2015
Eidy
-> mirecek.666: Hlavně vyzkoušej ti funkci zrychlení. Nemusíš to nijak rvát, spíš pro zajímavost. Jde tam nastavit 0-100?
20:28:26
26.05.2015
26.05.2015
mirecek.666
-> Tabi:
-> Kocvin:
ono to s těma válcema neni uplně jednoduchý:-) ona je to původně 350/354 jenže jeden z předchozích majtelů na ní měl bouračku. Proběhla legální přestavba na sportku s tim, že už při tý přestavbě je zapsanej motor z califa. Takže všechno je dobová úprava ofiko doložená:-)
-> Kocvin:
ono to s těma válcema neni uplně jednoduchý:-) ona je to původně 350/354 jenže jeden z předchozích majtelů na ní měl bouračku. Proběhla legální přestavba na sportku s tim, že už při tý přestavbě je zapsanej motor z califa. Takže všechno je dobová úprava ofiko doložená:-)
20:25:50
26.05.2015
26.05.2015
mirecek.666
-> Eidy: taky se mi to moc líbí, zítra ho snad naistaluju
19:18:15
26.05.2015
26.05.2015
Kocvin
-> Tabi: No můj tata měl zase policejní californku s 5q, kterou kdysi neuváženě vyměnil za carevnu.. Sportka doma sice zůstala, ale jelikož do garáže kde byla 20 let pršelo, je v naprosto zuboženém stavu.. :/ A byla ve švestkové modři, i s pávem..
A máš pravdu, kulaté ke kulatému :-)
A máš pravdu, kulaté ke kulatému :-)
19:08:17
26.05.2015
26.05.2015
Tabi
-> Kocvin: Můj táta měl taky sportku,ale černou.Pár fotek doma má,byla nádherná,bohužel jsem ji nezdědil.Ano,přesněji jak píšeš,jiné válce a hlavy,to mě právě praštilo hned do očí,upřímě s origo by to byla ještě hezčí motorka.
18:17:49
26.05.2015
26.05.2015
Kocvin
-> mirecek.666: Krásná sportka :) Taky mám po otci jednu doma, ale 250.
-> Tabi: 350/361. Válce a hlavy z 634 nejspíš
-> Tabi: 350/361. Válce a hlavy z 634 nejspíš
17:41:34
26.05.2015
26.05.2015
Tabi
-> mirecek.666 10.05.15 20:06:58: Taky vypadá pěkně,co to je prosím tě za typ?Nějak to nemůžu poznat,ten motor mi tam nějak nepasuje.
17:03:57
26.05.2015
26.05.2015
Eidy
-> mirecek.666: Moc pěkná hračka.
16:29:41
26.05.2015
26.05.2015
mirecek.666
dneska přišel nový tachometr. Určitě bude mít lepší využití než předchozí. Přeci jen měření zrychlení/brždění, zrychlení ze stanovené rychlosti, sprint na 400m je lepší než kadence šlapání. Jen měření max. rychlosti do 400km/h asi nevyužiju:-)
20:06:58
10.05.2015
10.05.2015
mirecek.666
-> Tabi: dneska bylo opět pěkně, tak jsme to museli zopakovat. Jen stroj byl trochu omlazen
20:33:28
28.04.2015
28.04.2015
Tabi
-> mirecek.666 27.04.15 20:18:46: Moc pěkná,takovou projížďku bych si nechal taky líbit. Zrovna dneska jsme s klukem navštívili jihočeské motocyklové museum v Č.Budějovicích,je tam necelá stovka různých motocyklů.Jednou přijde čas a něco jednostopého staršího data snad seženu.d
21:28:26
27.04.2015
27.04.2015
T
-> mirecek.666: : to je dost, já mám nejnižší cca 9cm a moc se mi to nelíbí :-D
topení se dá odpojit na léto a je klid, hlavně, že jede sezóna
topení se dá odpojit na léto a je klid, hlavně, že jede sezóna
20:27:35
27.04.2015
27.04.2015
mirecek.666
-> Eidy: nikdy nezklame, po víc jak roce chytla na patý šlápnutí:)