-> T: jaká je vzadu geo, to ještě nevím. Pojede se na ní až auto bude hotový.
-> vhml: nízko je to hodně:) nijak jsem je nenutil
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 1000MB rok výroby 1967 15ctá série
Karoserie:
- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku
- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou
Podvozek:
- úzké nápravy nahrazeny M nápravami
- přední:
* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu
* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku
* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit
* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita
* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi
* odlehčené náboje s klasickou roztečí
* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *
- zadní:
* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton
* pružiny od Omareta na vrchy
* nastavování sbíhavosti alá m8
* tlumiče HP Sporting po repasi
* sbíhavost 2,2mm
* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů
* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům
Kola a pneumatiky:
- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu
- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13
Brzdy:
- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák
vlastní konstrukce
- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi
- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton
- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem
Motor 120LS:
Blok
- eM, plnoprůtok, litinová víka
- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem
- výměník voda - olej
- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej
- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR
- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele
- upravené šály pro mazání hlavních ložek
- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla
Klika
- 120, druhý brus
- odlehčený setrvák
- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda
- dynamicky vyváženo
- certalová řemenice
Písty
- 120LS, včetně vložek, nové
Ojnice
- nové Fa
- odlehčené, vyleštěné
- vyvážené
Vačka
- 280°, Krejbich
Zapalovaní
- Ignitech TCIP4
- rozdělovač BMM
- nová cívka Pal bez odporu
Hlava
- nová 120LS
- upravené ventily 34/30, 7mm dřík
- konické pružiny
- vodítka, gufera
- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině
- 1,2mm těsnění
- KP10,5/1
- velké kanály
Karburátor
- Weber 40 DCOE
- svod přes hlavu výroba p. Doupovec
- filtr K&N
Alternátor
- 35A
- po kompletní repasi, ložiska NTN C4
- dle možností odlehčen
- certalová řemenice s průměrem 90mm
- olej Q8 Formula 10W-50
- svíce NGK BPR7HS
- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování
Výfuk:
- 3-1 svod p. Hrcina
- nerez tlumič Burgess
Převodovka:
- uložena o 15mm níž
- po opravě a úpravě od Vrby
- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem
- SP 4.22
- Převodové poměry:
1° - 3,09 (série 3,80)
2° - 2,12
3° - 1,41
4° - 1,08
5° - 0,83
- rozpěrka mezi 3kou a 4kou
- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola
- startér 1kW z Fabie
Chlazení:
- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule
- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta
Exteriér:
- maska modelu 64
- upravené mřížky v zadních blatnících
Interiér:
- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra
- volant Momo Cavallino C36
- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor
- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu
- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou
- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím
- osvícení interiéru vybaveno stmívačem
- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá
- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku
více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .
první video , je co doladovat
Sprinty Pohofest 2013
Sprinty Hundertgang 2013
První start s TCIP4
Karoserie:
- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku
- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou
Podvozek:
- úzké nápravy nahrazeny M nápravami
- přední:
* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu
* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku
* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit
* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita
* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi
* odlehčené náboje s klasickou roztečí
* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *
- zadní:
* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton
* pružiny od Omareta na vrchy
* nastavování sbíhavosti alá m8
* tlumiče HP Sporting po repasi
* sbíhavost 2,2mm
* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů
* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům
Kola a pneumatiky:
- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu
- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13
Brzdy:
- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák
vlastní konstrukce
- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi
- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton
- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem
Motor 120LS:
Blok
- eM, plnoprůtok, litinová víka
- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem
- výměník voda - olej
- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej
- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR
- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele
- upravené šály pro mazání hlavních ložek
- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla
Klika
- 120, druhý brus
- odlehčený setrvák
- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda
- dynamicky vyváženo
- certalová řemenice
Písty
- 120LS, včetně vložek, nové
Ojnice
- nové Fa
- odlehčené, vyleštěné
- vyvážené
Vačka
- 280°, Krejbich
Zapalovaní
- Ignitech TCIP4
- rozdělovač BMM
- nová cívka Pal bez odporu
Hlava
- nová 120LS
- upravené ventily 34/30, 7mm dřík
- konické pružiny
- vodítka, gufera
- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině
- 1,2mm těsnění
- KP10,5/1
- velké kanály
Karburátor
- Weber 40 DCOE
- svod přes hlavu výroba p. Doupovec
- filtr K&N
Alternátor
- 35A
- po kompletní repasi, ložiska NTN C4
- dle možností odlehčen
- certalová řemenice s průměrem 90mm
- olej Q8 Formula 10W-50
- svíce NGK BPR7HS
- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování
Výfuk:
- 3-1 svod p. Hrcina
- nerez tlumič Burgess
Převodovka:
- uložena o 15mm níž
- po opravě a úpravě od Vrby
- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem
- SP 4.22
- Převodové poměry:
1° - 3,09 (série 3,80)
2° - 2,12
3° - 1,41
4° - 1,08
5° - 0,83
- rozpěrka mezi 3kou a 4kou
- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola
- startér 1kW z Fabie
Chlazení:
- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule
- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta
Exteriér:
- maska modelu 64
- upravené mřížky v zadních blatnících
Interiér:
- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra
- volant Momo Cavallino C36
- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor
- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu
- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou
- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím
- osvícení interiéru vybaveno stmívačem
- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá
- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku
více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .
první video , je co doladovat
Sprinty Pohofest 2013
Sprinty Hundertgang 2013
První start s TCIP4
CML / 1000MB - komentáře:
21:27:54
13.04.2014
13.04.2014
mirecek.666
21:10:54
13.04.2014
13.04.2014
vhml
-> mirecek.666 13.04.14 16:01:24: jak si tam nanutil takovy áčka? To to máš tak nízko?
20:16:01
13.04.2014
13.04.2014
radekp
-> mirecek.666: gratulace ke zprovoznění. Přítelkyně mi taky při posledním odvzdušnění šlapala na pedál, nebyla z toho nadšená, ale vydržela to...
20:00:21
13.04.2014
13.04.2014
T
-> mirecek.666: : jasný, jen, že podle té fotky to tak vypadá.....ale třeb a to ještě sedne :-)
kolik máš vzadu geo ?
kolik máš vzadu geo ?
17:00:01
13.04.2014
13.04.2014
mirecek.666
-> Eidy: přijde mi že už je to i dost, že to trochu podložim
16:32:12
13.04.2014
13.04.2014
Eidy
-> mirecek.666: Tak to jo.
10:03:19
13.04.2014
13.04.2014
mirecek.666
-> Eidy: fotka klame, na živo je to dost už:-)-> T: no nevim hele možná, ale rozdělat ten předek se mi už nechce, Když to stojí na asfaltu tvaří se to rovně
07:45:46
13.04.2014
13.04.2014
T
-> mirecek.666: : ta profilovka vypadá, že by chtěl ještě předek níž
23:24:08
12.04.2014
12.04.2014
Eidy
-> mirecek.666: Mimochodem, kde jsou ta áčka?
23:12:56
12.04.2014
12.04.2014
m8rinek
No to to trvalo :D.
22:05:00
12.04.2014
12.04.2014
Eidy
-> mirecek.666: No tak gratuluju k uschopnění auta.
21:54:58
12.04.2014
12.04.2014
mirecek.666
všem díky za rady, zdá se, že problém vyřešen, protože konečně brzdíme. Pedál sice neni ještě takovej jakej bych ho chtěl, ale začíná to brzdit pěkně, hlavně zadek se začíná pěkně projevovat. Ručka bere krásně, ale je tam asi ještě někde nějaká bublinka. Ještě jednou se musí celý auto přejít, přetáhnout a celkově dodělat, ale po namontování tlumičů a geometrii bysme měli být pojízdní. A čim, že to bylo? To by mě taky zajímalo, vyměnili jsme HBV, komplet odvzušnili vše znovu se sundanými zadními třmeny a výsledek se dostavil. Tímto bych chtěl ještě jednou poděkovat za rady, a hlavně mojí drahé polovičce, za to utrpení, nervy a námahu, kterou se mnou přitom celý tento týden zažila:-)
12:44:55
12.04.2014
12.04.2014
krtik
-> mirecek.666: Napadla mě jen taková věc. V podstatě to co psal Bukaj + poloha páky ruční brzdy. Páka ruční brzdy je při šlapání na pedál pevně zakouslá na posledním spodním zubu? Neni možné, že šlapáním na pedál bys zatlačoval pístek ruční brzdy a pohnula se páka?
09:05:33
12.04.2014
12.04.2014
T
-> mirecek.666: : nerad bych radil špatně,ale tohle je zatím něco, co se nezkusilo
09:01:41
12.04.2014
12.04.2014
mirecek.666
-> Bukaj: tohle už jsem zkoušel včera asi dvakrát
09:00:42
12.04.2014
12.04.2014
mirecek.666
-> T: vydám se pro něj, snad nebudou mít nějakou viku, a pak pevný nervy, protože ty bude hlavně moje druhá polovička potřebovat
09:00:15
12.04.2014
12.04.2014
Bukaj
-> mirecek.666: Jo, v serii, tak to jsem blbě četl
Ale stejně mi to nepřipadá jako vzduch, to by nebyl pedál tvrdej ani po zatažení ručky, spíš moc kapaliny na malej HBV.
Zkus vyndat destičky z brzdičů, lehce vytlačit pístky (třeba ručkou) a pak zatlačit zpět jen tolik, aby tam šly desky vrátit - tím vymezíš případnou vůli a vyloučíš pnutí gumiček v brzdičích. Pak by to mělo bejt tvrdý - pokud jenom na první sešlápnutí, tak nevim, co dál
Ale stejně mi to nepřipadá jako vzduch, to by nebyl pedál tvrdej ani po zatažení ručky, spíš moc kapaliny na malej HBV.
Zkus vyndat destičky z brzdičů, lehce vytlačit pístky (třeba ručkou) a pak zatlačit zpět jen tolik, aby tam šly desky vrátit - tím vymezíš případnou vůli a vyloučíš pnutí gumiček v brzdičích. Pak by to mělo bejt tvrdý - pokud jenom na první sešlápnutí, tak nevim, co dál
08:58:57
12.04.2014
12.04.2014
T
-> mirecek.666: : já už mám HBV třetí.....koupil jsem po sestavení auta novej a když jsem předělával na 4p, tak jsem kupoval další, že to prostě nefungovalo....přegumičko
vání několikrát a pořád nic, odvzdušnil jsem a pohoda na pár šlápnutí, pak konec...pedál jak bláto a auto spíš přibržďovalo......