CML / 1000MB CML / 1000MB

komentáře | popis | fotky | mirecek.666 | 21.07.24 19:42 | 302x v oblíbených
ŠKODA 1000MB rok výroby 1967 15ctá série



Karoserie:

- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku

- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou



Podvozek:

- úzké nápravy nahrazeny M nápravami

- přední:

* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu

* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku

* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit

* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita

* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi

* odlehčené náboje s klasickou roztečí

* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *



- zadní:

* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton

* pružiny od Omareta na vrchy

* nastavování sbíhavosti alá m8

* tlumiče HP Sporting po repasi

* sbíhavost 2,2mm

* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů

* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům



Kola a pneumatiky:

- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu

- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13



Brzdy:

- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák

vlastní konstrukce

- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi

- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton

- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem



Motor 120LS:

Blok

- eM, plnoprůtok, litinová víka

- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem

- výměník voda - olej

- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej

- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR

- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele

- upravené šály pro mazání hlavních ložek

- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla



Klika

- 120, druhý brus

- odlehčený setrvák

- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda

- dynamicky vyváženo

- certalová řemenice



Písty

- 120LS, včetně vložek, nové



Ojnice

- nové Fa

- odlehčené, vyleštěné

- vyvážené



Vačka

- 280°, Krejbich



Zapalovaní

- Ignitech TCIP4

- rozdělovač BMM

- nová cívka Pal bez odporu



Hlava

- nová 120LS

- upravené ventily 34/30, 7mm dřík

- konické pružiny

- vodítka, gufera

- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině

- 1,2mm těsnění

- KP10,5/1

- velké kanály



Karburátor

- Weber 40 DCOE

- svod přes hlavu výroba p. Doupovec

- filtr K&N



Alternátor

- 35A

- po kompletní repasi, ložiska NTN C4

- dle možností odlehčen

- certalová řemenice s průměrem 90mm



- olej Q8 Formula 10W-50

- svíce NGK BPR7HS

- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování



Výfuk:

- 3-1 svod p. Hrcina

- nerez tlumič Burgess



Převodovka:

- uložena o 15mm níž

- po opravě a úpravě od Vrby

- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem

- SP 4.22

- Převodové poměry:

1° - 3,09 (série 3,80)

2° - 2,12

3° - 1,41

4° - 1,08

5° - 0,83

- rozpěrka mezi 3kou a 4kou

- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola

- startér 1kW z Fabie



Chlazení:

- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule

- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta



Exteriér:

- maska modelu 64

- upravené mřížky v zadních blatnících



Interiér:

- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra

- volant Momo Cavallino C36

- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor

- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu

- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou

- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím

- osvícení interiéru vybaveno stmívačem

- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá

- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku



více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .

první video
Š1000mb 1200ccm weber 40dcoe
, je co doladovat



Sprinty Pohofest 2013
Pohofest 2013


Sprinty Hundertgang 2013
Hundertgang 2013 - Sprint


První start s TCIP4
1200ccm, Weber, TCIP4

CML / 1000MB - komentáře:

21:06:15
27.03.2014
Eidy
-> mirecek.666, vhml: Jde prostě o to, že olejovej film je mnohem pevnější. Ale ať si tam každej leje co chce.4
21:01:18
27.03.2014
mirecek.666
-> vhml: ale já nemám závodák jako je tvoje zelená:-D jinak k motoru jsem dostal nějaký doporučení tak to ctim, třeba se to někdy změní, ale takle to funguje a fungovalo, neřikám že třeba jednou nebude to co píšete vy s Eidym
20:58:57
27.03.2014
vhml
-> Eidy 27.03.14 20:55:58: no ten esterovej základ je na nějakej krátkej poprc myslím taky špatně. Na Motorkářích jsou o tom několikrát do roka strašný diskuze. Za mě to musí bejt mastný, mít rozumnej tlak a teplotu a pak na tom nemá co nefungovat :-)
20:55:58
27.03.2014
Eidy
-> vhml: Tak když to nehoníš, tak těch 60 zas nepotřebuješ a za studena je to zbytečně hustý. A tím, že 60 má vyšší rozsah, je víc aditivovaná a při stejným provozu se "zničí" dřív. Ale jinak souhlas.
20:52:30
27.03.2014
vhml
-> Eidy 27.03.14 20:49:51: to bych si skoro za ty prachy radši koupil 10W-60
20:51:52
27.03.2014
mirecek.666
-> Eidy: to věřim, ale na nájezd 1000km ročně myslim že i tohle bude stačit, minulej rok to stačilo. Třeba na příští rok si budu moct dovolit lepší:-) ted tlumiče, pružiny a hlavně to už konečně rozjet:-)
20:49:51
27.03.2014
Eidy
-> mirecek.666: To nevadí. Esterovej základ a lepší HTHS viskozita se neztratí.4
20:47:30
27.03.2014
mirecek.666
-> Eidy: ale já ještě alfu v autě nemám:-)
20:45:08
27.03.2014
Eidy
-> mirecek.666: Stačí trochu přitlačit a dostaneš skutečnej olej www.znackoveoleje.cz/znac koveoleje/.../764-Selenia- 20K-10W-40-5l

5
20:38:10
27.03.2014
mirecek.666
-> Eidy: takle celý s poštou 1100
20:37:22
27.03.2014
Eidy
-> mirecek.666: Kolik Tě ten kastrol stál?
20:26:16
27.03.2014
mirecek.666
něco na víkend
zvětšit CML / 1000MB - obrázek od mirecek.666 vložen 27.03.2014 20:26:16
18:13:19
21.03.2014
dušan
-> mirecek.666:

Čau na kolik tě přišla oprava té převodovky , dík za odp.
17:44:06
21.03.2014
mirecek.666
nová převodovka v autě, snad brzo i zbytek
15:23:27
20.03.2014
mirecek.666
-> vhml: jak píše -> Jozka: ale já už ani to nemám:-)
08:06:02
20.03.2014
Jozka
-> vhml: Má stejný.
07:06:22
20.03.2014
vhml
-> mirecek.666 19.03.14 21:02:13: a tisícovka má to táhlo jiný než stovka? Mě to šlo průměrově vložit přesně do sebe.
21:11:04
19.03.2014
Jozka
-> mirecek.666: No fakt je, že raděj původní zachovat, při vrakování se z aut vyndavalo kde co, ale tyhle táhla táhly se skeletem většinou do hutí.. když prohlížím na aukru apod. takový ty poklady z půdy, táhla řazení se v nich moc nevyskytujou 10.
21:02:13
19.03.2014
mirecek.666
-> Jozka: je to možný, ta hřídel se stočila na vnitřní průměr trubky, sesadilo se a ovařilo, nechtěl jsem ničit to starý, tak to takle padlo a je to
19:31:08
19.03.2014
Jozka
-> mirecek.666: Nu, to zní rozumně - a asi i ten kloub se hůře implantoval na původní trubku.
Extreme Tyres