-> Tomáššš 25.12.13 20:46:53: já se svojí stovkou v podstate taky nikam nejezdím A když, tak jedu pomalu :-)
Vrtuli a řemenici mam stejnou jakou jako mirecek...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 1000MB rok výroby 1967 15ctá série
Karoserie:
- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku
- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou
Podvozek:
- úzké nápravy nahrazeny M nápravami
- přední:
* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu
* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku
* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit
* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita
* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi
* odlehčené náboje s klasickou roztečí
* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *
- zadní:
* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton
* pružiny od Omareta na vrchy
* nastavování sbíhavosti alá m8
* tlumiče HP Sporting po repasi
* sbíhavost 2,2mm
* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů
* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům
Kola a pneumatiky:
- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu
- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13
Brzdy:
- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák
vlastní konstrukce
- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi
- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton
- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem
Motor 120LS:
Blok
- eM, plnoprůtok, litinová víka
- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem
- výměník voda - olej
- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej
- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR
- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele
- upravené šály pro mazání hlavních ložek
- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla
Klika
- 120, druhý brus
- odlehčený setrvák
- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda
- dynamicky vyváženo
- certalová řemenice
Písty
- 120LS, včetně vložek, nové
Ojnice
- nové Fa
- odlehčené, vyleštěné
- vyvážené
Vačka
- 280°, Krejbich
Zapalovaní
- Ignitech TCIP4
- rozdělovač BMM
- nová cívka Pal bez odporu
Hlava
- nová 120LS
- upravené ventily 34/30, 7mm dřík
- konické pružiny
- vodítka, gufera
- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině
- 1,2mm těsnění
- KP10,5/1
- velké kanály
Karburátor
- Weber 40 DCOE
- svod přes hlavu výroba p. Doupovec
- filtr K&N
Alternátor
- 35A
- po kompletní repasi, ložiska NTN C4
- dle možností odlehčen
- certalová řemenice s průměrem 90mm
- olej Q8 Formula 10W-50
- svíce NGK BPR7HS
- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování
Výfuk:
- 3-1 svod p. Hrcina
- nerez tlumič Burgess
Převodovka:
- uložena o 15mm níž
- po opravě a úpravě od Vrby
- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem
- SP 4.22
- Převodové poměry:
1° - 3,09 (série 3,80)
2° - 2,12
3° - 1,41
4° - 1,08
5° - 0,83
- rozpěrka mezi 3kou a 4kou
- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola
- startér 1kW z Fabie
Chlazení:
- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule
- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta
Exteriér:
- maska modelu 64
- upravené mřížky v zadních blatnících
Interiér:
- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra
- volant Momo Cavallino C36
- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor
- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu
- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou
- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím
- osvícení interiéru vybaveno stmívačem
- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá
- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku
více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .
první video , je co doladovat
Sprinty Pohofest 2013
Sprinty Hundertgang 2013
První start s TCIP4
Karoserie:
- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku
- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou
Podvozek:
- úzké nápravy nahrazeny M nápravami
- přední:
* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu
* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku
* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit
* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita
* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi
* odlehčené náboje s klasickou roztečí
* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *
- zadní:
* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton
* pružiny od Omareta na vrchy
* nastavování sbíhavosti alá m8
* tlumiče HP Sporting po repasi
* sbíhavost 2,2mm
* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů
* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům
Kola a pneumatiky:
- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu
- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13
Brzdy:
- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák
vlastní konstrukce
- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi
- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton
- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem
Motor 120LS:
Blok
- eM, plnoprůtok, litinová víka
- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem
- výměník voda - olej
- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej
- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR
- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele
- upravené šály pro mazání hlavních ložek
- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla
Klika
- 120, druhý brus
- odlehčený setrvák
- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda
- dynamicky vyváženo
- certalová řemenice
Písty
- 120LS, včetně vložek, nové
Ojnice
- nové Fa
- odlehčené, vyleštěné
- vyvážené
Vačka
- 280°, Krejbich
Zapalovaní
- Ignitech TCIP4
- rozdělovač BMM
- nová cívka Pal bez odporu
Hlava
- nová 120LS
- upravené ventily 34/30, 7mm dřík
- konické pružiny
- vodítka, gufera
- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině
- 1,2mm těsnění
- KP10,5/1
- velké kanály
Karburátor
- Weber 40 DCOE
- svod přes hlavu výroba p. Doupovec
- filtr K&N
Alternátor
- 35A
- po kompletní repasi, ložiska NTN C4
- dle možností odlehčen
- certalová řemenice s průměrem 90mm
- olej Q8 Formula 10W-50
- svíce NGK BPR7HS
- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování
Výfuk:
- 3-1 svod p. Hrcina
- nerez tlumič Burgess
Převodovka:
- uložena o 15mm níž
- po opravě a úpravě od Vrby
- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem
- SP 4.22
- Převodové poměry:
1° - 3,09 (série 3,80)
2° - 2,12
3° - 1,41
4° - 1,08
5° - 0,83
- rozpěrka mezi 3kou a 4kou
- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola
- startér 1kW z Fabie
Chlazení:
- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule
- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta
Exteriér:
- maska modelu 64
- upravené mřížky v zadních blatnících
Interiér:
- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra
- volant Momo Cavallino C36
- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor
- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu
- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou
- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím
- osvícení interiéru vybaveno stmívačem
- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá
- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku
více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .
první video , je co doladovat
Sprinty Pohofest 2013
Sprinty Hundertgang 2013
První start s TCIP4
CML / 1000MB - komentáře:
21:23:50
25.12.2013
25.12.2013
mirecek.666
-> m8rinek: -> Tomáššš: tolik povyku pro nic:-)
-> Tomáššš: až do auta dáš tu 130ku tak rovnou řízni do čela dej tam chladič ze 120cky a natáhni si vodu až dopředu, až zjistíš, že to tohle uchladí, tak zkus dát vrtuli a třeba zminovanej pětilist s čistym chladičem motorem a dobrym termostatem, nebo to zkusit obráceně....
-> Tomáššš: až do auta dáš tu 130ku tak rovnou řízni do čela dej tam chladič ze 120cky a natáhni si vodu až dopředu, až zjistíš, že to tohle uchladí, tak zkus dát vrtuli a třeba zminovanej pětilist s čistym chladičem motorem a dobrym termostatem, nebo to zkusit obráceně....
20:57:36
25.12.2013
25.12.2013
m8rinek
-> Tomáššš: Tak když Ti to bylo povedané, tak to asi bude pravda. Mirek se na to auto chodí jen koukat a nikdy se neopovážil ho ani nastartovat...
20:46:53
25.12.2013
25.12.2013
Tomáššš
-> m8rinek: ja som doposial mal na chuja chladenie ale jazdim na seriovom motore z120cky akurat erkove zvody,erko vyfuk,karbec 120, takze sa nemozem porovnavat s vami ... zakazdym sa hrial motor a praskal chladic tak som vymenil chladic uz po xkrat :D a dal novy termostat a je po probleme ... teraz to chladi asi az moc ...
casom by som chcel upravenu 130ciatku - 5kanal , klasika karcec - akurat pretryskovany,upravena gebula ,vacka 260,rozdelovac od urbiho. ,vyfuk bud abarth alebo burges... no a na takyto motor mi bolo povedane ze klasicke chladenie ma uz problem uchladit motor...
casom by som chcel upravenu 130ciatku - 5kanal , klasika karcec - akurat pretryskovany,upravena gebula ,vacka 260,rozdelovac od urbiho. ,vyfuk bud abarth alebo burges... no a na takyto motor mi bolo povedane ze klasicke chladenie ma uz problem uchladit motor...
20:34:06
25.12.2013
25.12.2013
m8rinek
-> Tomáššš: Základní předpoklad úspěchu je mít chlazení v dobrý kondici. Pak parametry motoru, objem je dost nepodstatnej údaj, např. pokud vezmu motor a zavřu ho na výfuku, tak se bude víc hřát než výfuk s plnoprůstřelem, kterej odvádí uplně jiný množství tepla...
20:31:02
25.12.2013
25.12.2013
Tomáššš
-> m8rinek: pytal som sa nejakych ludi - clenov virtu na chladenie vacsieho obiemu motora v kile a bolo mi povedane ze napr . upravenu fabku to uz nevie uchladit ! Ze to ma problem uchladit motor zo Š130 ked sa mu troska nalozi a teraz od vas sa dozvedam ze je to predimenzovane ... tak som chcel o tom vediet nieco viac ocividne som z toho stale dede
20:23:43
25.12.2013
25.12.2013
m8rinek
-> Tomáššš: Nebral bych to zas tak lineárně... Nicméně skoda110r.eu/110r/brezen1
360001.jpg
20:21:42
25.12.2013
25.12.2013
Tomáššš
-> vhml: cisto teoreticky ,cim vacsi obiem motora v kile alebo v tisicke tiez sa pouzije 5 listova vrtula ?
19:45:02
25.12.2013
25.12.2013
vhml
-> Tomáššš 25.12.13 19:42:21: naopak. Chlazení ve stovce ( ne v erku, tam je to trochu slozitejsi o proudeni vzduchu kolem blatniku ) je predimenzovany. Proto se rezou listy a vyrabi jiny remenice.
19:42:21
25.12.2013
25.12.2013
Tomáššš
-> vhml: mna len zaujimalo preco sa to upravuje, doposial som si myslel,ze cim viac listov tym lepsie ...
19:37:38
25.12.2013
25.12.2013
vhml
-> Tomáššš 25.12.13 19:31:33: to asi není uplne tezky spočíst kolik jich tam je ne? :-)
5 listů má mensi odpor vzduchu nez 9 víc...
5 listů má mensi odpor vzduchu nez 9 víc...
19:37:27
25.12.2013
25.12.2013
m8rinek
-> Tomáššš: Tak 9list těžko takhle pravidelně vyřežeš. 10 list je dnes předraženej špás.
Ve vysokejch otáčkách větrák brzdí motor a zbytečně se podchlazuje, takže vrtuli zpomalíš a odebereš jí listy. Chce to mít chlazení v pořádku a odzkoušet si to...
Ve vysokejch otáčkách větrák brzdí motor a zbytečně se podchlazuje, takže vrtuli zpomalíš a odebereš jí listy. Chce to mít chlazení v pořádku a odzkoušet si to...
19:31:33
25.12.2013
25.12.2013
Tomáššš
-> m8rinek: ale co by som nevedel,ale kto ma vidiet kolko listov tam je ?
mna len zaujima preco niekto zhana 10 listovu vrtulu a zalozi ju a niekto zase dava prec listy ... ma to nejaky lepsi efekt nez seria ? ci uz 9 listov 10 listov na tych vasich upravenych 5 listov ???
mna len zaujima preco niekto zhana 10 listovu vrtulu a zalozi ju a niekto zase dava prec listy ... ma to nejaky lepsi efekt nez seria ? ci uz 9 listov 10 listov na tych vasich upravenych 5 listov ???
15:53:49
24.12.2013
24.12.2013
mirecek.666
-> m8rinek: :-)
14:27:11
24.12.2013
24.12.2013
m8rinek
-> Tomáššš: Ty neumíš moc počítat, co?
13:18:02
24.12.2013
24.12.2013
mirecek.666
-> Tomáššš: mám doma jak ořezanej devitilist na šestilist, dokonce jsem spočítal plochu pětilistu a těch devět listů ořezal na plochu pětilistu, ale všechno vypadá blbě, takže proto jsem ořezal desetilist:)
13:16:19
24.12.2013
24.12.2013
mirecek.666
-> vhml: nedá se nic než souhlasit:-)
12:26:10
24.12.2013
24.12.2013
vhml
-> Tomáššš 24.12.13 12:22:58: 10list je vhodnej k vyřezání 5 listů
12:26:10
24.12.2013
24.12.2013
vhml
-> Tomáššš 24.12.13 12:22:58: 10list je vhodnej k vyřezání 5 listů
12:22:58
24.12.2013
24.12.2013
Tomáššš
-> mirecek.666: preco niekto zhana 10 listovu vrtulu a niekto z devat listovej spravi torzo ?