CML / 1000MB CML / 1000MB

komentáře | popis | fotky | mirecek.666 | 12.03.22 20:39 | 302x v oblíbených
ŠKODA 1000MB rok výroby 1967 15ctá série



Karoserie:

- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku

- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou



Podvozek:

- úzké nápravy nahrazeny M nápravami

- přední:

* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu

* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku

* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit

* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita

* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi

* odlehčené náboje s klasickou roztečí

* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *



- zadní:

* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton

* pružiny od Omareta na vrchy

* nastavování sbíhavosti alá m8

* tlumiče HP Sporting po repasi

* sbíhavost 2,2mm

* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů

* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům



Kola a pneumatiky:

- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu

- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13



Brzdy:

- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák

vlastní konstrukce

- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi

- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton

- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem



Motor 120LS:

Blok

- eM, plnoprůtok, litinová víka

- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem

- výměník voda - olej

- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej

- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR

- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele

- upravené šály pro mazání hlavních ložek

- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla



Klika

- 120, druhý brus

- odlehčený setrvák

- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda

- dynamicky vyváženo

- certalová řemenice



Písty

- 120LS, včetně vložek, nové



Ojnice

- nové Fa

- odlehčené, vyleštěné

- vyvážené



Vačka

- 280°, Krejbich



Zapalovaní

- Ignitech TCIP4

- rozdělovač BMM

- nová cívka Pal bez odporu



Hlava

- nová 120LS

- upravené ventily 34/30, 7mm dřík

- konické pružiny

- vodítka, gufera

- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině

- 1,2mm těsnění

- KP10,5/1

- velké kanály



Karburátor

- Weber 40 DCOE

- svod přes hlavu výroba p. Doupovec

- filtr K&N



Alternátor

- 35A

- po kompletní repasi, ložiska NTN C4

- dle možností odlehčen

- certalová řemenice s průměrem 90mm



- olej Q8 Formula 10W-50

- svíce NGK BPR7HS

- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování



Výfuk:

- 3-1 svod p. Hrcina

- nerez tlumič Burgess



Převodovka:

- uložena o 15mm níž

- po opravě a úpravě od Vrby

- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem

- SP 4.22

- Převodové poměry:

1° - 3,09 (série 3,80)

2° - 2,12

3° - 1,41

4° - 1,08

5° - 0,83

- rozpěrka mezi 3kou a 4kou

- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola

- startér 1kW z Fabie



Chlazení:

- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule

- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta



Exteriér:

- maska modelu 64

- upravené mřížky v zadních blatnících



Interiér:

- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra

- volant Momo Cavallino C36

- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor

- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu

- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou

- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím

- osvícení interiéru vybaveno stmívačem

- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá

- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku



více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .

první video
Š1000mb 1200ccm weber 40dcoe
, je co doladovat



Sprinty Pohofest 2013
Pohofest 2013


Sprinty Hundertgang 2013
Hundertgang 2013 - Sprint


První start s TCIP4
1200ccm, Weber, TCIP4

CML / 1000MB - komentáře:

14:06:30
06.01.2011
Jozka
-> afro100: No, právě - jen dvoje přídavný se mi nechvěly - dálkový v předním čele 110LS3 a kdysi mlhovky z NDR na MB - tam byly sice v nárazníku, ale současně i na vinglech z 8mm plechu, kterýma byl spoj nárazníku a držáku řádně vyztužen. Ale "traktorový" přídavný s parabolama z kila už na tom taky lítaly.. To blbý padací MB čelo elegantní a funkční řešení dost znesnadňuje a už mě nebaví vyrábět nefunkční prototypy1.
12:41:40
06.01.2011
afro100
-> Jozka: ja mam na kilu 18 cm wessemy (plast, tu to vyzera na 16cm .. ) a samotny naraznik to ani nevydrzi, ma to take kmity, ze som musel dat stelovaky vrchom ...
09:09:30
06.01.2011
Jozka
-> mirecek.666 05.01.11 19:50:30: Jo, to plně chápu, postupuju stejně a do pěkného nárazníku natož nového bych taky díry nevrtal.. Takže jenom plocháč, našroubový napříč mezi držákama nárazníku do původních "houkačkových" děr - a světla "nekmitají" ? Já totiž zkoušel na tomhle principu držáky dva - pro každý světlo zvlášť a moc spokojenej jsem nebyl, vibrovaly a ani esteticky to nebylo nic moc, musel jsem jsem je kvůli padacímu čelu vysunout dopředu a byly vidět kabely.. ale já mám těžký plechový, s hlubokejma škeblema, ty máš jak koukám hodně plochý a nejspíš plast.. No kdybys měl/našel nějaké detail foto uchycení, tak pošli. Díky.
19:52:47
05.01.2011
mirecek.666
-> doking na ještě jednu takovou přijde čas
19:50:30
05.01.2011
mirecek.666
-> Jozka protože se snažim dělat všechny úpravy, tak aby se daly vrátit do původna, a už vůbec bych nevrtal do nárazníku, tak pod něj jsem udělal držák z pásovice, kterej nárazník kopíruje tvarem a na světla jsou jednotlivý držáky na něm navařený a jdou mezi nárazníkem a karoserii nad něj
upraveno 1x, naposled 05.01.2011 19:51:30
14:43:19
05.01.2011
Jozka
-> mirecek.666: Sice mě trochu dráždí ty symetricky rozmístěný přídavný světla (můj problém), ale zeptám se: To máš prošroubovaný nárazníkem a dole pod ním nějaký vyztužení. Už nějakou dobu vymýšlím lepší systém, než mám teď a zatím mě napadly jen samý zbytečně složitý monsta..
14:21:09
05.01.2011
Habřík
→ mirecek.666: K tvému čistě subjektivnímu názoru mohu říct snad jen jedno: Prvnímu " člověku ", který začal chodit po zemi, se druhá opice také smála a dnes chodíme všichni heh
10:20:51
05.01.2011
doking
není nad originál,ale to je každého věc...
20:54:32
04.01.2011
mirecek.666
-> Habřík chtěl bych říct to samý, ale nemůžu. Aspon do tý doby než si to lehne k zemi6
20:52:45
04.01.2011
mirecek.666
-> Mirek MBG díky4
upraveno 1x, naposled 04.01.2011 20:53:27
19:38:59
04.01.2011
Mirek MBG
-> mirecek.666: vypadá parádně, jen tak dál4
18:06:51
04.01.2011
Habřík
jen Letohrad 7 Nenadchne ani neurazí 5 2
23:28:22
24.10.2010
mirecek.666
Tomáššš 24.10.10 15:08:01 napsal:

nadhera 4 2




díky6
15:08:01
24.10.2010
Tomáššš
nadhera 4 2
12:47:46
24.10.2010
mirecek.666
Ba.jogi 24.10.10 12:16:19 napsal:

fakt super to vyzera na tych gumach 4 4 4 4 4

4 4 4




díky :-) mám stejnej názor
upraveno 3x, naposled 24.10.2010 12:51:39
12:46:47
24.10.2010
mirecek.666
fidelmc 24.10.10 11:08:28 napsal:

Zdarec, vesmes chci mit MB ve stejnem duchu, jev vic dobove upravene, jako

sedacky z erka, uzke poloosy, 130 litinu motor, snek, a tak. Co ti na to

rekli na STK, asi znamost vid, bych taky potreboval:( Je pekna, jen ty 14tky se

mi libi vic, ale to s Mkama uz moc nejde vid




Co myslíš na technickej? na technickou jsem ji trošku odstrojil (světla dolu, 14 kola) na nápravy mi neřek nic, ani 4 pístů si nevšim. Žádná známost tam nebyla. Já se možná tky vrátím k uzkejm nápravám, ted je to pěkně široký, ale zase sem limitovanej lemama blátníku co se týče kol, chtěl bych širší ráfek, ale ted je to tak jak je a řek bych že to je líbivý, i jízdní vlastnosti jsou parádní. 13ky jsou tam proto, že hliniky jsou hliníky a bohužel 14 v nějakym starším provedení aby se na tisícovku hodily jsem nesehnal.
12:16:19
24.10.2010
Ba.jogi
fakt super to vyzera na tych gumach 4 4 4 4 4 4 4 4
11:08:28
24.10.2010
fidelmc
Zdarec, vesmes chci mit MB ve stejnem duchu, jev vic dobove upravene, jako sedacky z erka, uzke poloosy, 130 litinu motor, snek, a tak. Co ti na to rekli na STK, asi znamost vid, bych taky potreboval:( Je pekna, jen ty 14tky se mi libi vic, ale to s Mkama uz moc nejde vid
Extreme Tyres